Van trackday Peugeot 206 gti turbo naar Lancer Evo 8!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Van trackday Peugeot 206 gti turbo naar Lancer Evo 8!!

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 15:17

Hallo allemaal,

Ik ben Jeffrey, 27 jaar oud en bouwer en eigenaar van één van de weinige 206gti turbo's. Ik ben ruim twee jaar bezig geweest met de bouw van deze auto van de carrosserie tot de motor ik heb alles zelf gedaan. De auto is gebouwd voor deelname aan Time Attack, Superlap en uiteraard alle overige circuitdagen, maar is daarnaast ook gewoon een auto waar ik dagelijks mee rij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat specificaties:

Peugeot 206 2.0 16v gti turbo
kleur: Honda Grandprix white
Vermogen: 310pk @ 0,8 bar boost op Euro 98
Koppel: 350NM
Dynomovie:



Motorisch:
- Garrett GT28RS dual ballbearing turbocharger
- VEMS 3.3 PNP standalone fuelmanagement system
- Tial 38mm external wastegate met screamerpipe
- HKS SSQ BOV “Limited black edition”
- Greddy full auto turbotimer
- K&N Higflow airfilter met 3 inch BPI velocitystack
- Walbro intank fuelpump upgrade 255 l/h
- PTP turbo heat blanket
- Siemens Deka injectoren 663cc
- Sachs multipuk clutch
- Samco Radiateur slangen (rood)
- DP Engineering EGR blockoff flange
- DP Engineering oil feedline
- DP Engineering Welders Nightmare turboheader
- DP Engineering “3 inch downpipe (heatwrapped)
- DP Engineering 9.2:1 decompression kit
- DP Engineering thermostaathuis
- Mitsubishi Lancer Evo 5 full size aluminium race radiateur
- Custom RVS voorfront
- Dubbele 12 inch Radiateurfans
- Frontmounted intercooler
- 57mm Intercooler piping
- Custom Simons RVS “3inch uitlaatsysteem
- Bewerkte cilinderkop met grotere inlaat -en uitlaatpoorten
- Peugeot 206 RC aluminium inlaatspruitstuk
- Peugeot 206 RC engine cover
- 70mm mechanische gasklep
- Aluminium oilcatchcan
- RVS gevlochten benzine leidingen
- Griffiths Engineering Quickshift
- RVS gevlochten water leidingen
- Compbrake Shortshift
- Constella Group N Gearlinkkages
- Custom intercoolerspray
- Racimex oliekoeler kit met AN10 fittingen

Onderstel:
- D2 racing schroefset met camberverstelling
- OMP veerpootbrug
- TSW vulcano "18 inch" velgen (straat)
- Toyo proxis T1-R 215/35/r18 banden
- OZ Superturismo “17 inch”velgen (circuit)
- Toyo R888 semi slicks
- Brembo 4-pots remklauwen voorzijde
- Zimmermann 305mm geperforeerde schijven voorzijde
- Zimmerman 247mm geperforeerde schijven achterzijde
- Ferrodo DS2500 remblokken rondom
- Goodridge stalen gevlochten remleidingen
- Ultra racing lower H-brace
- Whiteline front reactionbar
- Whiteline rear reactionbar
- SuperPro Polyurethaan draagarm bushings voorzijde
- SuperPro Polyurethaan 22mm Antirollbar bushings voorzijde
- SuperPro Polyurethaan Lateralarm bushings achterzijde
- Spoox motorsports Transmisson Mount (race/rally)
- Spoox motorsports Top Engine Mount (race/rally)
- Spoox motorsports Rear Engine Mount (race/rally)

Exterieur:
- Ingekorte voorschermen
- Weg gewerkte sloten, knipperlichten en antenne
- Strakke achterklep
- Pam vision aangepaste voorbumper
- Pam vision sideskirts aangewerkt aan de auto
- Pam Vision achterbumper
- OEM Carbon motorkap
- Carbon spiegelkapjes
- QSP Towhook voor en achter
- Aerocatch hoodlatches

Aerodynamics
- J's Racing "replica" adjustable carbon spoiler
- APR carbon canards
- Golden Eagle diffuser
- Custom carbon rear diffuser
- Custom carbon front splitter
- Carbonmods rvs splitterrods

Verlichting:
- Valeo black look a likes
- Zwarte ledachterlichten achterzijde
- Zwarte Led derderemlicht

Interieur:
- OMP design 2 race seats op custom made sledes
- QSP vijfpunts gordels
- QSP black suede deep dish stuur
- Sparco 6-punts rolkooi
- Greddy turbotimer
- Taylor aluminium Batterybox
- Sparco Helmbak
- Pro sport Oliedruk meter
- Pro sport Boost meter
- Pro sport Volt meter
- Aluminium tellerringen
- Aluminium voetsteun
- Aluminium sigarettenplug
- Aluminium deurpinnen
- Peugeot 206 RC tellerkap
- Peugeot 206 RC vloermatten
- Peugeot 206 RC donkere deur –en achter panelen
- Origineel mat zwart middenconsole uit een 206 Quick Silver
- Zwarte vloer Afkomstig uit een 206 Quick Silver
- Half leer/alu pookknop
- Zwarte dakhemel
- Zwart gespoten A,B, en C stijlen
- 360 graden draaibare cameramount op middenconsole
- Brandblusser onder passagiersstel

Audio:
- Pioneer Deh77mp radio/cd speler
- DLS B6a composet
Laatst gewijzigd door 206Turbo op 16 mar 2012, 15:45, 7 keer totaal gewijzigd.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Ruud » 03 jul 2011, 15:23

Laat dan in ieder geval foto's zien van het wel interessante deel van de auto :X

Ik heb dit ding al vaker gezien hier geloof ik?

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Metchu » 03 jul 2011, 15:27

geinig wagentje... ... welkom!

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 15:33

En hier wat Random foto's van de auto:

Time attack Assen 27 maart 2011, dit was mijn allereerste keer metr deze auto op het circuit en wist uiteindelijk in mijn klasse de finale te halen en eindigde als zesde en hield daar mee een veld vol skylines en imprezas achter me! :strong:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de laatste serieuze modificaties / project aan de wagen was het maken van een nieuw voorfront om zo de enorme fullsize Lancer Evo 5 radiateur kwijt te kunnen samen met de front mounted intercooler en oliekoeler. Koeling was tot op heden altijd nogal een probleem bij de 206. Inmiddels niet meer! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard de krachtbron van de wagen. Een 2.0 16v EW10J4 motor met volledig bewerkte kop en voorzien van een Garrett GT28RS en VEMS standalone unit gemapt door DP Engineering. Deze levert nu op 0.8bar 310 pk en 352NM koppel. DIts nog lang niet de grens van de turbo, maar helaas wel van het standaard onderblok. Mocht deze het ooit begeven dan komt er een volledig gebouwd onderblok die tot ruim 400pk aan kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaruh ik heb zoveel foto's dus als je wat specifieks wilt zien van de wagen geef maar een gil! :forum:

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Arjan B » 03 jul 2011, 19:32

Wat een mooi ding, zo te zien zitten er al veel uurtjes in, mooi opgebouwd.
Wat is het gewicht van de 206?
Groeten,
Arjan

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 19:39

Klopt er zitten enorm veel uren in. Het gewicht zit nu op om er na bij de 1000kg. Van de winter gaat hij pas echt op dieet. Dan worden de voorschermen en achterklep vervangen voor polyesther varianten en gaan de ramen eruit om plaats te maken voor lexaan ramen dit samen met een set nieuwe carbon sparco kuipstoelen ga ik nog eens ruim 100 kilo beparen.

Het doel is om hem uiteindelijk onder de 900 kilo te krijgen.

Wouter81
Berichten: 9482
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Wouter81 » 03 jul 2011, 20:08

De techniek is mooi, het uiterlijk is spuuglelijk IMO. Sorry. :)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Aernoudt » 03 jul 2011, 20:52

Wouter81 schreef:De techniek is mooi, het uiterlijk is spuuglelijk IMO. Sorry. :)
+1 Welke rondtijden rijd je hier mee?

Dat wegwerken van logo's en zo, is dat omdat je je schaamt voor het feit dat het een Peugeot is? Met deze ombouw lijkt me dat niet meer nodig..

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1964
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door StefanW » 03 jul 2011, 21:03

Welkom hiero Jeffrey!
Mooi project. Wanneer ga je ermee naar de Ring?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Macboy » 03 jul 2011, 21:26

Wat een lijst aan mods :thumbup:

Meer foto's van interieur misschien ?

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door DF-user-4179 » 03 jul 2011, 21:50

Hey Jeffrey welkom hier ! Tis wel tijd voor wat meer stokbrood tussen al die braadworsten hier :P

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Gijs Evo » 03 jul 2011, 21:51

Welkom Jeffrey, met je mooie project :df:

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 22:13

Haha wat uiterlijk betreft, heeft ieder zijn smaak toch. De auto is puur gebouwd naar functie niet om mooi of lelijk te zijn, en toevallig vind ik het zelf wel mooi en daar gaat het om. En belangrijker nog de auto is uniek, alles aan de auto is custom, dus je zal er nooit een tweede van zien rijden.

Me allereerste circuit ervaring was meteen tijdens time attack op assen. De auto was net een maandje klaar, dus veel tijd om te testen was er niet geweest. Uiteindelijk was me snelste tijd die dag 2:14. Ik reed toen nog met een standaard onderstel op de dempers na. 12 juni ga ik vier sessies vrij rijden op zandvoort met een compleet nieuwe onderstel setup en opnieuw uitgelijnd en uitgewogen. Dus na disndag horen jullie meer!

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 22:26

Hier wat interieur foto's, Het interieur is niet compleet gestript. De deurpanelen zitten er nog steeds in en Ik heb de achterbankt verwijdert en vervolgens een nieuw vloertje gemaat en nieuwe zijpaneeltjes achter. Kwa gewicht scheelde dit drie drollen en een knikker en het dempt net iets meer geluid dan een volledig lege auto en het ziet er gewoon netter uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 206Turbo op 03 jul 2011, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door RJay » 03 jul 2011, 23:13

Die kooi demonteer je als je niet op 't circuit rijdt?

Zijn je rondetijden ermee trouwens, 300 pk op +-1000 kg zou toch stevig rap moeten zijn

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 23:16

Neeh de fototjes zijn random van de hele opbouw. De kooi zit er gewoon altijd in hoor, maar iemand wilde wat meer details van het interieur hebben. Ik ga dinsdag 12 juli voor het eerst met de 206 zandvoort op. Ik ga vier sessies vrij rijden om de nieuwe ophanging uit te testen en wat meer baan ervaring te krijgen. Ik heb er pas 1 keer mee op het circuit gereden dat was op Assen tijdens tme attack. Toen was de auto net opnieuw gemapt en kon ik er nog niet helemaal mee overweg. T was die dag dan ook een beetje zoeken naar een goede combinatie van bandenspanning, camber en instelling van de demper...niet echt ideaal tijdens time attack maar het was niet anders. Ik heb uiteindelijk die dag 2:14 gereden, maar belangrijker nog een hoop nuttige informatie gewonnen

Deze week komen de antirollbars van WhiteLine er voor en achter onder en worden alle ophangrubbers vervangen voor polyurethaanrubbers. Dan als de donder de auto uit wegen en uitlijnen en dan horen jullie na dinsdag 12 juli meer! :bignews:
Laatst gewijzigd door 206Turbo op 03 jul 2011, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Emiel
Berichten: 4237
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Emiel » 03 jul 2011, 23:18

Vraagje, die 2 stangetjes om je voor splitter in bedwang te houden, waar heb je die vandaan ? Zoek die nl. ook een paar.

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 03 jul 2011, 23:34

Je hebt pm emiel

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jul 2011, 08:31

Wat een gaaf ding zeg. Welkom. Ik snap alleen 1 ding niet, zuigt dat filter niet mega veel warme lucht aan in die volle motor ruimte? Zou een gesloten filter niet beter zijn?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Xave30 » 04 jul 2011, 11:46

Welkom op DF.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door Youp » 04 jul 2011, 12:14

Welkom en gave wagen! :D

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP

Bericht door 206Turbo » 04 jul 2011, 14:43

Petrolhead Tom schreef:Wat een gaaf ding zeg. Welkom. Ik snap alleen 1 ding niet, zuigt dat filter niet mega veel warme lucht aan in die volle motor ruimte? Zou een gesloten filter niet beter zijn?
Maakt in dit geval met de turbo niet zoveel uit de intercooler koelt de lucht prima. Ik heb nog wel een setje oude koplampen liggen, wellicht ga ik daar airducts van maken voor op het circuit.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28857
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP & 352NM

Bericht door Martijn_bmw » 04 jul 2011, 22:10

heel erg gaaf project!! welkom op df :thumbup:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP & 352NM

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 23:43

Super gave auto!

Maar dan zie je weer, het is geen BMW. Dus we zijn nog op pagina 1 en er lopen een hoop te zeiken over het uiterlijk.

Echt een top auto, waar veel liefde, tijd en geld in is gestoken en wat het ook uitstraalt!

206Turbo
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011, 14:56

Re: Trackday Peugeot 206 gti turbo 310BHP & 352NM

Bericht door 206Turbo » 05 jul 2011, 00:10

Zeikers heb je op elk forum, maar dat maakt niet uit die moet je ook hebben! En voor het geld wat er in deze wagen zit koop je een hele dikke bmw voor dus ach wat moet ik er van zeggen! :coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten