BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markk

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door markk » 02 jul 2011, 21:04

Andre: Daar tussen de bossen, leuk weggetje om foto met beweging te maken.

Markk: Selecteert 1/80s sluitertijd en wacht tot Andre rustig lamgskomt om te gaan pannen.

Komt ie toch met eenjezusvaart langs, vol in drie of zo, je knippert 1x met je ogen en hij is voorbij...
===
Markk: Beetje babbelen met agent wiens aandacht begrijpelijk werd getrokken door 4+ bmw ///m modellen.

Agent: Niets mis mee, maar wel beetje netjes blijven, want ik zie ook al slipsporen op het wegdek, en dat trekt wel de aandacht

Andre: Zet zn naieve, onnozele frieze gezicht op en zegt: maar die zijn niet van ons...

Ik dacht dat ik mn broek piste...

:df:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 02 jul 2011, 21:09

Gents,

Het was mij een bijzondere leuke namiddag. Leuk de aanwezigen even in het echt te hebben gesproken al is dat niet bij iedereen zo uitgebreid kunnen gebeuren.
1M en vooral André was weer top! Met het hart in de keel zeg maar, volgens mij nog meer dan die "long drift".

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jul 2011, 21:12

whaha, leuke verhalen, en leuk te horen dat het je kar is Romo, nu nog hopen dat je vlot een leuke deal kan maken...ze hebben een beetje macht omdat ze nu nog zo vers zijn die 1M.
ik heb er nog steeds geen in het eggie gezien :?
laat staan stukkie sturen/voelen hoe zoiets aanvoelt, oude meuk vs alles nieuw en strak, hm...denkt ineens aan de vergelijking tussen een dame van in de 40 of in de 20 berijden :lollerdelol:

Thom

Bericht door Thom » 02 jul 2011, 21:15

Het was een leuk treintje M-etjes door Friesland :-) Andre bedankt voor de ontvangst!
Mooie foto's Mark, ben benieuwd naar de rest en naar die van de anderen!

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 02 jul 2011, 21:47

Zeg me aub dat dit een photoshop is :?

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2011, 21:53

Over een kwartiertje ga ik er in rijden :df:

marcokers

Bericht door marcokers » 02 jul 2011, 21:59

Leuke samenvatting naar wat mij lijkt: een fantastisch leuk ///M-dagje .

Ben benieuwd naar de verdere foto/film resultaten.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jul 2011, 22:09

RVV schreef:Over een kwartiertje ga ik er in rijden :df:
mazzelkont :tong:

Andre

Bericht door Andre » 02 jul 2011, 22:13

Wat een dag. Zeer zeer gezellig allemaal.

Ik hoop dat de foto s en film s over de 1M goed de emotie laat zien. We hebben met ze allen heel erg ons best gedaan.

MarkK

Super foto s kerel. Magistraal.

Ik had alleen je tel nr niet. Je was ineens weg ik denk je komt samen met thom nog even chinees eten op de Kartbaan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2011, 22:18

Nou, ik heb wel emotie beleefd vandaag............................op meerdere fronten hahaha

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 jul 2011, 22:28

Ja, dat kan je wel zeggen met je U-turn zonder de handrem :ongeveer als:

Succes met de zakelijke afhandeling en tzt maar weer een bakkie doen :coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2011, 22:38

SteV6 schreef:Ja, dat kan je wel zeggen met je U-turn zonder de handrem :ongeveer als:

Succes met de zakelijke afhandeling en tzt maar weer een bakkie doen :coffee:

Gaan we zeker doen, als ie komt, dan ook gelijk maar een stukkie sturen...................

markk

Bericht door markk » 02 jul 2011, 23:23

Andre schreef:Wat een dag. Zeer zeer gezellig allemaal.

Ik hoop dat de foto s en film s over de 1M goed de emotie laat zien. We hebben met ze allen heel erg ons best gedaan.

MarkK

Super foto s kerel. Magistraal.

Ik had alleen je tel nr niet. Je was ineens weg ik denk je komt samen met thom nog even chinees eten op de Kartbaan.
Iedereen was opeens weg. Wist ook niet wat verder de bedoeling was. Thom moest sowieso weg en ik was klaar. Chinees was goed idee geweest. Next time maar opnemen in het (vooraf afgestemde) draaiboek ;-)

Mark.

markk

Bericht door markk » 02 jul 2011, 23:45

Nou voorruit dan maar, nog een paar preview platen.

5. (In de definitieve versie zal ik de bus nog even wegshoppen...)
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

En nu ga ik slapen...

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2011, 23:49

Zo Perry en Joost zijn net weg, klein uurtje gestuurd in de 1M in mijn eigen figuurlijke achtertuin. Bekend terrein waar ik al jaren met allerlei auto's overheen boender. Daardoor een goed beeld gekregen van het karakter van de 1M.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jul 2011, 00:20

Hier begrijp ik toch werkelijk niets van. Ik had begrepen dat Hielke op dagelijkse basis de kartbaan en omgeving afstroopt om gratis cola, gratis notarissen en andere free rides. Ik had zijn nummer niet, dus even bellen ging niet. Bovendien dacht ik dat 'ie toch wel zou komen. Maar ja, na een uur wachten vond ik het wel mooi geweest... Toen liep het trouwens ook al tegen tienen.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2011, 00:33

RVV schreef:Zo Perry en Joost zijn net weg, klein uurtje gestuurd in de 1M in mijn eigen figuurlijke achtertuin. Bekend terrein waar ik al jaren met allerlei auto's overheen boender. Daardoor een goed beeld gekregen van het karakter van de 1M.
neem aan dat jou verhaal nog komt?
of ben je sprakeloos :D

Kasteel

Bericht door Kasteel » 03 jul 2011, 00:42

Superdagje gehad, super gezellig en goede indruk van de 1M kunnen krijgen :), typ er nog wel een verslagje van. Big thanks Andre voor de gastvrijheid (en natuurlijk ook de rest vor het mogelijk maken van de dag :))
Hielke schreef:Zeg me aub dat dit een photoshop is :?
Dat kan je ze niet verwijten, ze dachten allemaal dat Kerstma daarin zat ;).

RVV

Bericht door RVV » 03 jul 2011, 00:56

GTRene schreef:
RVV schreef:Zo Perry en Joost zijn net weg, klein uurtje gestuurd in de 1M in mijn eigen figuurlijke achtertuin. Bekend terrein waar ik al jaren met allerlei auto's overheen boender. Daardoor een goed beeld gekregen van het karakter van de 1M.
neem aan dat jou verhaal nog komt?
of ben je sprakeloos :D
Nee hoor zeker niet sprakeloos. Ik kom binnenkort wel met een verhaaltje. :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 jul 2011, 01:52

Ben na een tussenstop in Makkum ook weer thuis.

Vanmorgen zoals Romo schreef v.a. Maaral Hoorn met Macboy en Romo opgereden naar Heerenveen. We waren wat laat dus lekker doorgereden. Romo voordat je M3 weggaat nog maar eens over doen op de A31 :)

Eenmaal bij de kartbaan aangekomen was het al erg gezellig, het weer zat mee, en mooie bolides vulde de parkeerplaats. Na een drankje en wat kletsen met het hele spul op pad gegaan om wat beelden te maken.
Ook ik heb kunnen sturen in de 1///M, en wat fijne auto is dat zeg! Ik heb er niet erg wild mee gedaan maar gewoon lekker een stuk snelweg gepakt en wat bochtige binnenwegen op een vlot tempo. Als je bij +/-2000tpm volgas geeft merk je dat de response even op zich laat wachten, maar al snel is er reactie en begint de 1 te accelereren. Doe je dit bij >3000tpm dan is de response vrijwel meteen en gaat de 1 een partij van kiet dat is echt geweldig en je kunt prima tot dik 6000tpm doorgaan. De power blijft tussen 6000 en 7000tpm goed aanwezig en stort dus niet dramatisch in. Echter denk ik dat schakelen bij 6000tpm prima is. Geluid is ook goed voor een turbo motor. Ik was ook snel gewend aan bak en koppeling, ging allemaal erg soepel en toch met gevoel. Remmen deed de auto op zich goed, maar na een aantal keer hard remmen merkte ik wel dat waarschijnlijk de blokken hun beste tijd gehad hadden. Wouter beaamde dit later ook na onze rit op het industrieterrein. Een ding is duidelijk, je kunt heel snel heel makkelijk hard gaan in deze auto. Stoelen zit goed, ///M stuur pakt lekker vast heerlijk!
Wouter heeft later nog even in de 1///M gereden en ik in mijn M3. 2x even gesprint v.a. +/-110 in 3.
Je merkt dan toch dat de 1 duidelijk meer koppel heeft, 500Nm(overboost) tegen 350Nm met een vrijwel hetzelfde wagengewicht. Eigenlijk meteen na het startsein komt de 1 langszij en loopt me voorbij, naarmate de snelheid op loopt hadden Wouter en ik beide het idee dat de 1 niet meer zoveel weg liep. Bij flink hoge snelheden misschien zelfs wel niet meer, maar daarvoor was geen ruimte.
Mijn gevoel zegt me dat de auto van Ferdi, de 135i ACS1, nog iets sneller is dan de 1///M

Al met al weer een leuke DF dag en ook nog eens lekker Chinees gegeten.
Andre bedankt voor de gastvrijheid en Perry voor het sturen in de 1///M, verder iedereen bedankt voor de gezelligheid en fotografen + cameramannen! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Erik K. op 05 jul 2011, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jul 2011, 01:55

Erik K. schreef:Mijn gevoel zegt me dat de auto van Ferdi, de 135i ASC1, nog iets sneller is dan de 1///M
Dat zullen we wel nooit weten... De auto van Frank is zeker sneller dan een 1 M, dat weet ik dan weer wel.

wjn

Bericht door wjn » 03 jul 2011, 08:35

@markk mooie foto's :thumbup:

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 03 jul 2011, 08:57

Andre schreef:LOL@Romo een 1M coupe. De 1 serie basher bij uitstek.

Zal je nog een tipje geven vooruit dan maar.

Er staat nog Valancia Orange bij Bmw Amsterdam en in week 27 komt er nog een zwarte binnen. Geloof bij de Fonkert dat er in September nog 1 komt.

Voor de rest ben ik niet op de hoogte wat er verder nog staat.

Wat ik wel weet is dat je van 1M qua rijden wel heel erg gaat genieten. Het is misschien niet helemaal je model keuze. Maar achter het stuur vergeet je de M3 heel snel.
De auto die we in september binnen krijgen hebben we gisteren verkocht, het wordt een witte. We gaan ons best doen z.s.m. er nog een te krijgen.

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2011, 09:40

De demo is goed gebruikt zie ik alweer :)

Maar zat er nou nog verschil tussen de orange en de zwarte (van Andre) eigenlijk, of zijn ze niet tegelijk op pad geweest?

romo

Bericht door romo » 03 jul 2011, 09:54

Knot schreef:De demo is goed gebruikt zie ik alweer :)

Maar zat er nou nog verschil tussen de orange en de zwarte (van Andre) eigenlijk, of zijn ze niet tegelijk op pad geweest?

Niet tegelijk op pad, allen met de persslet.........................die er wel erg dik op staat hoor met dat VO..........mij te opvallend, ik ga voor zwart.........maar fraai dat het is :love:

Plaats reactie