Ben na een tussenstop in Makkum ook weer thuis.
Vanmorgen zoals Romo schreef v.a. Maaral Hoorn met Macboy en Romo opgereden naar Heerenveen. We waren wat laat dus lekker doorgereden. Romo voordat je M3 weggaat nog maar eens over doen op de A31
Eenmaal bij de kartbaan aangekomen was het al erg gezellig, het weer zat mee, en mooie bolides vulde de parkeerplaats. Na een drankje en wat kletsen met het hele spul op pad gegaan om wat beelden te maken.
Ook ik heb kunnen sturen in de 1///M, en wat fijne auto is dat zeg! Ik heb er niet erg wild mee gedaan maar gewoon lekker een stuk snelweg gepakt en wat bochtige binnenwegen op een vlot tempo. Als je bij +/-2000tpm volgas geeft merk je dat de response even op zich laat wachten, maar al snel is er reactie en begint de 1 te accelereren. Doe je dit bij >3000tpm dan is de response vrijwel meteen en gaat de 1 een partij van kiet dat is echt geweldig en je kunt prima tot dik 6000tpm doorgaan. De power blijft tussen 6000 en 7000tpm goed aanwezig en stort dus niet dramatisch in. Echter denk ik dat schakelen bij 6000tpm prima is. Geluid is ook goed voor een turbo motor. Ik was ook snel gewend aan bak en koppeling, ging allemaal erg soepel en toch met gevoel. Remmen deed de auto op zich goed, maar na een aantal keer hard remmen merkte ik wel dat waarschijnlijk de blokken hun beste tijd gehad hadden. Wouter beaamde dit later ook na onze rit op het industrieterrein. Een ding is duidelijk, je kunt heel snel heel makkelijk hard gaan in deze auto. Stoelen zit goed, ///M stuur pakt lekker vast heerlijk!
Wouter heeft later nog even in de 1///M gereden en ik in mijn M3. 2x even gesprint v.a. +/-110 in 3.
Je merkt dan toch dat de 1 duidelijk meer koppel heeft, 500Nm(overboost) tegen 350Nm met een vrijwel hetzelfde wagengewicht. Eigenlijk meteen na het startsein komt de 1 langszij en loopt me voorbij, naarmate de snelheid op loopt hadden Wouter en ik beide het idee dat de 1 niet meer zoveel weg liep. Bij flink hoge snelheden misschien zelfs wel niet meer, maar daarvoor was geen ruimte.
Mijn gevoel zegt me dat de auto van Ferdi, de 135i ACS1, nog iets sneller is dan de 1///M
Al met al weer een leuke DF dag en ook nog eens lekker Chinees gegeten.
Andre bedankt voor de gastvrijheid en Perry voor het sturen in de 1///M, verder iedereen bedankt voor de gezelligheid en fotografen + cameramannen!