Deels mee eens, echter vind ik gewoon een groot deel zeker potent, 320d is gewoon echt een heerlijke dagelijkse auto en IMHO veel leuker dan een A4 2.0tdi 170pk oid, Passat/Mondeo/Superb etc, dus vanaf wanneer is het een potente motor? Echt hele lichte motoriseringen zijn natuurlijk dramatisch, maar die zijn er niet zo veel meer bij BMW. 116i schijnt momenteel zelfs al redelijk potent te zijn (niet uit eerste ervaring overigens).Michel P schreef:Klopt Arthur! Focus heeft een heerlijke wegligging.
Het gros koopt natuurlijk een BMW om de status/premium. Het gros koopt dus geen BMW voor de betere rijeigenschappen t.o.v. een vergelijkbare stutus/premium produkt zoal als bijvoorbeeld Audi, welke op afwerkingsnivo en materiaal gebruik een stukje hoge scoort in de regel.
Een einser zou misschien nog pret opleveren met een minder zware motor, door het speelse karakter, maar een 3 serie en 5 serie zijn zo groot en zwaar, daar is geen pret meer aan te beleven.
Een e36 318is, of compact 318ti zijn uitzonderingen voor mij, en hebben door dit blok een mooiere balans, waarbij je om snel te rijden flink moet roeren in de bak.
Heb zelf wel eens geroepen dat de 120i maar dan met de 320si motor mij een heerlijke combi lijkt, redelijk vermogen, en licht blok.
Michel
Voorbeeld van de 120i vind ik overigens een sterk punt, vind dat juist een karakterloze motor, motor uit de 320si zou een mooie optie zijn, maar de 120i zou ik zo aan me neus voorbij laten gaan...