Auto laten staan om nieuw kenteken of duplicaat code?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Auto laten staan om nieuw kenteken of duplicaat code?

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 10:28

Wellicht onzin. En bij een zeldzame auto is het wat anders. Maar de auto's waar ik in zoek zijn ook te vinden zonder die 1 op de kentekenplaat. En dan neem ik er echt eentje zonder!
Dus ja, wat dat betreft is die andere dan minder waard. Ga ik niet vrijwillig mee rondrijden.
Sorry :oops:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 jun 2011, 12:17

Ik vind zo'n duplicaatcode ook spuuglelijk, maar als de auto verder helemaal naar wens is zou ik het voor lief nemen.

Moet trouwens zeggen dat ik helemaal niet zo veel auto's zie rijden met een 1'tje of een 2'tje, of ik let er niet zo op dat kan ook :lol:

Laurens

Bericht door Laurens » 20 jun 2011, 18:20

Timmert schreef: Dan heb je geen keus. Bij het shoppen heb je die keus wel :)

Ik laat een auto er trouwens ook om staan. Ik vind het gewoon geen gezicht.
Daarbij wil ik altijd platen met dikke letters op m'n auto, en dan kun je die 1 niet wegpoetsen..
Die 1 kun je dan net zo goed wegpoetsen want die is niet dik...
En ik laat een auto er ook echt niet voor staan, het zegt in de meeste gevallen echt niets over de vorige eigenaar en als het dan echt zo lelijk zou zijn poets ik het er wel af.
De 328 had een 2tje erop, bij verkoop heeft er niemand gevraagd of er daarvoor 1000 euro van de prijs kon...

Paul

Bericht door Paul » 20 jun 2011, 20:35

Uhmm sinds wanneer wordt mijn reactie ergens op ineens een op zich staand topic??????????? :?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 jun 2011, 21:00

Ach het ging wat te offtopic in het M5 draadje imho Paul. Daarnaast zijn het wel opmerkingen die vaker voorbij komen dus vandaar dat ik em heb afgesplitst :wink:

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 22 jun 2011, 15:33

Mijn M3 heeft helaas ook een 1tje op het kenteken zitten, vond het ook geen porum, maar een wagen in die staat/kmstand te vinden is niet snel weer mogelijk, dus dan maar een 1 er op.
duifjes.com schreef:Als je auto voor 01-02-2003 is hoef je geen duplicaatcode op de platen te hebben......wel op kentekenbewijs
Nu las ik jouw reactie, de M3 is uit 1998 en een originele NL'er. Kan ik dan nieuwe platen laten maken zonder 1tje?

Tim N

Bericht door Tim N » 23 jun 2011, 06:53

Volgens mij is het zo dat als er eens een 1 opstaat dat dit dan niet meer omkeer baar is.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 jun 2011, 07:24

Gert-jan schreef:Mijn M3 heeft helaas ook een 1tje op het kenteken zitten, vond het ook geen porum, maar een wagen in die staat/kmstand te vinden is niet snel weer mogelijk, dus dan maar een 1 er op.
duifjes.com schreef:Als je auto voor 01-02-2003 is hoef je geen duplicaatcode op de platen te hebben......wel op kentekenbewijs
Nu las ik jouw reactie, de M3 is uit 1998 en een originele NL'er. Kan ik dan nieuwe platen laten maken zonder 1tje?
Jazeker kan dat wel omdat het wettelijk niet hoeft...nu is het wel zo dat veel "platenmakers" dit niet eens weten...google maar en print het uit en neem het mee...

wjn

Bericht door wjn » 23 jun 2011, 07:28

Voorheen was het zo dat bij verlies van één van beiden, zowel kentekenplaat als -papieren opnieuw moesten worden aangeschaft. Muv. auto's jonger dan een bepaald jaar, daarbij hoefde je geen nieuwe platen aan te vragen als je alleen je papieren kwijt was geraakt.

Omdat dat uiteraard onzin was (die koppeling tussen kentekenplaat & -papieren), is dat aangepast.
De koppeling tussen kentekenplaten en kenteken (papieren) is vervallen. Als je één van beiden verlies, moet je nieuwe aanvragen en krijg je een duplicaatcode erop (01, 02 etc. op papieren, 1, 2 etc. op de plaat).

En ik zou er geen auto voor laten staan. Ik vind wel een nieuw 0-xxx-00 kenteken op een oude auto geen gezicht, daar zou ik wel langer over nadenken cq voor laten staan.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 23 jun 2011, 10:13

wjn schreef:Voorheen was het zo dat bij verlies van één van beiden, zowel kentekenplaat als -papieren opnieuw moesten worden aangeschaft.
Bij de vorige eigenaar was bij mijn auto ook de kentekenpapieren gejat inclusief rest van de inhoud van de kluis waaronder de reservesleutel. Eigenaar moest toen nieuwe papieren aanvragen en kreeg er een 1 bij mee, tevens alle sloten verwisseld bij de dealer aangezien de reserve sleutel ook mee was....

Ik ga me er eens even in verdiepen, ik zou het 1000x beter vinden als dat lelijke eentje er af zou zijn, ander zou ik de wagen nooit meer kwijtraken als ik het hier zo lees :lol:

Een nieuw kentekenplaat vind ik ook een ander verhaal, dan kun je echt zien dat het niet past bij de wagen, helemaal als het een wat ouder model is. Maar ook daar, als je echt een pracht exemplaar vind denk ik niet dat je hem er om moet laten staan.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 23 jun 2011, 10:58

hmm ik word er nog weinig wijzer van op dit moment, afhankelijk van waar je het leest hoor je heel tegenstrijdige verhalen.

Helaas geen omonstotelijk zwart op wit staan vanuit de RDW dat het niet hoeft. Anders gewoon kijken dat ik het voor elkaar krijg bij de kentekenmakers en mocht ik er al ooit staande voor worden gehouden dan aangeven dat ik hem zo gekocht heb :tooth:

wjn

Bericht door wjn » 23 jun 2011, 11:56

Op de site van de RDW staat het toch duidelijk genoeg, tenminste de huidige regeling.

Eén van beiden verloren, dan hoef je maar één van beiden opnieuw aan te vragen en krijg je een duplicaatcode erop.

Heel vroegah bestond dat niet voor kentekenplaten. En een tijd lang was het zo dat bij verlies van het één, beiden (papieren en platen) vervangen moesten worden, muv. voertuigen ouder dan 1-2-2003. Daar kon je je kentekenplaat houden als je alleen je papieren kwijt was.

Helaas ook proefondervindenlijk meegemaakt door een verloren kentekenplaat van een motorfiets. Moest toen ook nog de papieren opnieuw aanvragen, dat hoef nu dus niet meer.
Gert-jan schreef:Bij de vorige eigenaar was bij mijn auto ook de kentekenpapieren gejat inclusief rest van de inhoud van de kluis waaronder de reservesleutel. Eigenaar moest toen nieuwe papieren aanvragen en kreeg er een 1 bij mee, tevens alle sloten verwisseld bij de dealer aangezien de reserve sleutel ook mee was....
Als die auto ouder is dan 2003, dan hoefden de kentekenplaten idd NIET vervangen te worden. En idd wisten maar weinigen dat.

Ik vrees dat je dat niet meer ongedaan kunt maken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 jun 2011, 05:38

2 nieuwe bestellen en je weet het :wink: Zijn de kosten niet.

Plaats reactie