Martijn's Coopertje
- MartijnGizmo
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Ik haal vanavond die KW V1 set op, dus je kunt gerust zijn Niels...
Nu nog verzinnen hoe ik dat spul ga monteren, ik klus er lustig op los met m'n schoonpa, maar deze klus lijkt me nog net een maatje te groot voor ons. 
-
Paul
Uhmm Martijn, das echt een makje bij een cooper, is 1 uurtje werk! 
- MartijnGizmo
Ook als je dit ziet?
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ow-to.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ow-to.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Paul z'n tarief is een geeltje zwart in het uur voor klussen. Dus bij deze geregeld, Martijn!

- Niels
- Auto: Prius+
Ze zijn daar in de weer met een verlaging veren set maar een KW kun je zo inwisselen voor wat er nu onder zit lijkt me. Ik weet niet precies wat voor constructie de Mini heeft dus reken me er niet op afMartijnGizmo schreef:Ook als je dit ziet?
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ow-to.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
Euh, nu ik het wat beter lees zie ik idd dat het lastigste deel over het vervangen van de veren gaat... Dat lijkt me idd goed te doen zo, mooi te combineren met de remmenwissel. 
-
Paul
Geloof me nou maar, een complete schokbrekerwissel is even wat anders dan veertjes wisselen, en bij een mini is het zo klaar
Beek doet het in 45 min, kan makkelijk in een uurtje hoor.
Arthur dat jij al moeite hebt om nieuwe batterijen in de afstandbediening te doen kan ik ook niet helpen....
Beek doet het in 45 min, kan makkelijk in een uurtje hoor.
Arthur dat jij al moeite hebt om nieuwe batterijen in de afstandbediening te doen kan ik ook niet helpen....
- MartijnGizmo
Jaja, ik geloof je, denk dat ik het maar meteen met de voorremmen doe... Ik krijg er ook 5mm-spacers bij, maar heb 15mm besteld. Ik vrees dat de 215-banden nét iets te breed vallen, en van ET48 naar ET33 kan geen kwaad met de S-spokes. 
- MartijnGizmo
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Re: Mini Cooper 'Seven' (KW V1 + remmen op p6)
Ziet er goed uit Martijn! 
- Knot
Goed bezig!
Vergeet niet even schuine kantjes te vijlen aan de ds2500 zodat ie niet in de groeven hapt.
Vergeet niet even schuine kantjes te vijlen aan de ds2500 zodat ie niet in de groeven hapt.
- Erik dB
Staan die Ferrodo's daar bekend om? Ik had ATE Powerdiscs + Mintex nochetwas en dat ging prima. Geen vijl gezienKnot schreef:Goed bezig!
- MartijnGizmo
Voor de goede orde: die schroefset was meer voor "komt nog wel over een tijdje", tot er ineens eentje voor de helft van de nieuwsprijs voorbij kwam op het Mini-forum, van iemand uit Groningen nog wel! Dus sorry Tom, weer geen open luchtfilter voor nu...
De remmen waren bij de APK in december 2010 al een aandachtspunt volgens de papier en laten nu al wat van zich horen. Het zou denk ik nog wel even kunnen, maar dat vind ik dan persoonlijk weer verkeerde zuinigheid. Ik ben geen laat-remmer, maar dit spul zit in de buurt van origineel qua prijs en is toch weer ff wat beter. In augustus/september gaan de Alpen ermee bedwongen worden, dan wil ik alles in orde hebben!
De remmen waren bij de APK in december 2010 al een aandachtspunt volgens de papier en laten nu al wat van zich horen. Het zou denk ik nog wel even kunnen, maar dat vind ik dan persoonlijk weer verkeerde zuinigheid. Ik ben geen laat-remmer, maar dit spul zit in de buurt van origineel qua prijs en is toch weer ff wat beter. In augustus/september gaan de Alpen ermee bedwongen worden, dan wil ik alles in orde hebben!
- Riceaux
Ik weet nog wel een redelijk goedkoop adresje voor je in Groningen voor het monteren van dat spul. Weet alleen niet of diegene tijd heeft. Als je interesse hebt moet je maar even een PM sturen 
- Petrolhead Tom
Doe jezelf een plezier en haal voor 30 e even een tenzo filtertje, past perfect en doet zijn werk minstens zo goed als een K&n wij hadden er ook zo een opzitten. Dat geluid maakt het af. 
- MartijnGizmo
Whehehe, dat geloof ik graag, maar ik wil toch graag voor een oplossing met hitteschild gaan... 
- Niels
- Auto: Prius+
Lekker verstandig bezig Martijn om je eerste auto zo te upgraden...
:shakeit:
:shakeit:
- MartijnGizmo
Nu heb ik eindelijk weer een hobby (nadat ik van m'n vorige hobby m'n werk gemaakt heb)... 
- Martijn_bmw
MartijnGizmo schreef:Nu heb ik eindelijk weer een hobby (nadat ik van m'n vorige hobby m'n werk gemaakt heb)...
gave updates
ben benieuwd naar het comfort verschil
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
- Arthur
Jij hebt niet eens gereedschap man
Paul schreef:Arthur dat jij al moeite hebt om nieuwe batterijen in de afstandbediening te doen kan ik ook niet helpen....
- MartijnGizmo
Dat zegt niks, ik heb niet eens een plek om te sleutelen. Volgens de huurovereenkomst is het niet toegestaan om modificaties aan m'n auto uit te voeren in de stalling...
Gelukkig mag het bij m'n schoonouders op de oprit wel, en vindt m'n schoonpa het machtig mooi om te doen.
Hij mocht vroeger ook graag aan z'n eigen motorfiets sleutelen, maar z'n zoon deelt die interesse niet.
Gelukkig mag het bij m'n schoonouders op de oprit wel, en vindt m'n schoonpa het machtig mooi om te doen.
- Arthur
Martijn
Paul snapt hem wel 
-
Paul
Jawel hoor een WATERPOMPTANG , weet alleen niet meer van wie die isArthur schreef:![]()
Jij hebt niet eens gereedschap man
Paul schreef:Arthur dat jij al moeite hebt om nieuwe batterijen in de afstandbediening te doen kan ik ook niet helpen....