Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een volvo C30 2.0d. Dat wagentje bevalt me prima vooral verbruik en BOCHTEN werk. Voor een FWD kan je de wagen enorm goed en controleerbaar de de bochten jakkeren.
Maar wat gebeurt mij gisteren. Ik loop stage in Nootdorp en moet iedere dag van Rotterdam naar Nootdorp pendelen. Het leukse gedeelte van de rit is de afslag Nootdorp. Als je geluk hebt krijg je de volgende situatie:
Afslag loopt omhoog waarna 2 banen omhoog naar rechts gaan en dan weer linksaf naar beneden en dan weer naar rechts(1,5 S-bocht zeg maar

) Heel leuk allemaal als je groen hebt. Gisteren had ik het geluk dat ik groen had, en naast mij rijd een S60, die vond het ook wel leuk om het betere bochtenwerk te doen. eerste bocht naar recht prima, gas erop en de bocht naar links (weg loopt hier naar beneden) allebij onderstuur en plots zien we allebij dat er een vrachtwagen DWARS op de weg staat. ik vol in de ankers en voel me achterkant wegglijden en aangezien ik eerst last had van onderstuur was ik dus akelig dicht bij de flank van de S60. Maar door de ESP bleef ik op mijn koers. enfin ABS sloeg aan en ik stond een meter stil voor die vrachtwagen.
In de eerste instatie deed het me niet zoveel, maar achteraf denk je toch van DAMN!! daar heb ik toch mooi geluk mee gehad.
Andere hier op DF die ook wel eens blij zijn geweest met elektronica op de wagen?