Voor het eerst blij met elektronica op mijn wagen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
volvoc30

Voor het eerst blij met elektronica op mijn wagen

Bericht door volvoc30 » 27 feb 2007, 13:52

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een volvo C30 2.0d. Dat wagentje bevalt me prima vooral verbruik en BOCHTEN werk. Voor een FWD kan je de wagen enorm goed en controleerbaar de de bochten jakkeren.

Maar wat gebeurt mij gisteren. Ik loop stage in Nootdorp en moet iedere dag van Rotterdam naar Nootdorp pendelen. Het leukse gedeelte van de rit is de afslag Nootdorp. Als je geluk hebt krijg je de volgende situatie:

Afslag loopt omhoog waarna 2 banen omhoog naar rechts gaan en dan weer linksaf naar beneden en dan weer naar rechts(1,5 S-bocht zeg maar :D) Heel leuk allemaal als je groen hebt. Gisteren had ik het geluk dat ik groen had, en naast mij rijd een S60, die vond het ook wel leuk om het betere bochtenwerk te doen. eerste bocht naar recht prima, gas erop en de bocht naar links (weg loopt hier naar beneden) allebij onderstuur en plots zien we allebij dat er een vrachtwagen DWARS op de weg staat. ik vol in de ankers en voel me achterkant wegglijden en aangezien ik eerst last had van onderstuur was ik dus akelig dicht bij de flank van de S60. Maar door de ESP bleef ik op mijn koers. enfin ABS sloeg aan en ik stond een meter stil voor die vrachtwagen.

In de eerste instatie deed het me niet zoveel, maar achteraf denk je toch van DAMN!! daar heb ik toch mooi geluk mee gehad.

Andere hier op DF die ook wel eens blij zijn geweest met elektronica op de wagen?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 feb 2007, 14:11

Neen, niet echt.

Ik ben wel altijd blij dat mijn ramen weer electrisch naar beneden gaan bij de parkeergarage.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 27 feb 2007, 15:11

Het enige wat ik elektrisch heb zijn m'n spiegels, daar hoef ik het dus niet van te hebben. Maar ABS en ESP (mits uitschakebaar uiteraard) zijn goede middelen om je te helpen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 feb 2007, 15:51

Mathieu schreef:Neen, niet echt.

Ik ben wel altijd blij dat mijn ramen weer electrisch naar beneden gaan bij de parkeergarage.
Ik ben altijd weer blij dat ze weer omhoog gaan :lol:

Grtz,Hans :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 feb 2007, 16:35

Mathieu schreef:Neen, niet echt.

Hehe......en dat het ABS lampje na het starten weer uitgaat :mrgreen:

Nee zonder gekheid, het gaat allemaal wel ten koste van het "drivingfun" volgens velen maar als de auto hoofdzakelijk je vervoersmiddel is dan kun je maar beter blij zijn dat die zooi erop zit. Goede zaak dat je de boel heel hebt gehouden. :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 27 feb 2007, 16:50

Ben ook wel blij dat er ESP op zit. Als je op de weg zit en er gebeurt iets plotseling, dan is ESP zeker een uitkomst.

Maar als ik sportief wil rijden, moet het wel uit kunnen. En dat gaat niet.

HSR

Bericht door HSR » 27 feb 2007, 21:59

Op zo'n onverwacht moment is die elektronica een uitkomst. Het zou immers knap klote zijn als je je nieuwe wagen kapot rijdt.

Maar wat Tristan zegt: Het moet wel gewoon helemaal uit kunnen als ik dat wil.

Plaats reactie