Flinke ventDG schreef:Als ik anoniem wil blijven dan is dat mijn goed recht, nietwaar? Overigens zie ik al waar dit naartoe gaat. Het niveau daalt met de minuut. Is het niet bedtijd, jongens?Tom V schreef:Wees gewoon fatsoenlijk en stel je even voor in het daarvoor bestemde deel. Je komt hier nu zo binnen en begint een aantal mensen zo tegen de schenen te schoppen. (en dan bedoel ik niet perse "bmw liefhebbers")
Het kleine 130i (occasion) draadje
-
OnlineJoost H.
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
- Brava
DG schreef:Och hij was al doorgezakt, die extra hazenlip kan er nog wel bijSoms lijkt het wel dat jullie alles kopen waar BMW op staat. Al is het een drol.
DG schreef:Voordat je het weet staan hier tig sjonnies op mijn oprit.
Tsja. :jenna:DG schreef:Het niveau daalt met de minuut. Is het niet bedtijd, jongens?
-
Sebastian Keijmel
AH spelling srry ik denk daar niet zo bij na en heb ook nog eens dyslectie.Jules schreef:'t kofschipSebastian Keijmel schreef:iemand die niet door bmw is gehersenspoelt
Zit daar een L in?
maar de belangrijkere vraag begrijp je de zin niet ? of moet ik hem nog eens vertalen
verder heb ik geen enge ziekte's dus wees gerust
- Brava
Doe eens ruig, vertaal hem maar.Sebastian Keijmel schreef:of moet ik hem nog eens vertalen
-
steve smith
Ach gut toch, we hebben er weer eentje. Welkom DG!

-
DG
Toch nog iemand met gevoel voor humorsteve smith schreef:Ach gut toch, we hebben er weer eentje. Welkom DG!
- Tim N
Nu jij nog 
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch niet zon koopje.
Toch niet zon koopje.
- Macboy
Wie begint er nu dan met kinderlijk te zijn ? Heeft een 130i geen goede wegligging ? Is het sturen dan niet direct ? En door welke motor is deze atmosferische parel dan geëvenaard ? Turbo is wel leuk en aardig, maar geeft niet dezelfde kick natuurlijk. En de 130i is relatief gezien ook nog eens erg zuinig. Voor 265pk ongekend in autoland (lees de AMS test van 4 weken geleden er maar eens op na).DG schreef:GrappenmakerMacboy schreef:Geilen op de wegligging, de directheid van het stuur en de heerlijke ongeëvenaarde motor !
-
Andre
De beier heeft een zeer mooie 130i cup auto te koop. Dit is een hele nette. Deze is van een kennis van mij geweest en is in zeer nette staat. Deze auto staat te koop wegens stoppen race hobby. Hier de link.
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=2976
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
- Sperdy
Is dit met Sperr?Andre schreef:De beier heeft een zeer mooie 130i cup auto te koop. Dit is een hele nette. Deze is van een kennis van mij geweest en is in zeer nette staat. Deze auto staat te koop wegens stoppen race hobby. Hier de link.
-
Andre
jazeker 272 pk atmo. Race ready.
-
EJGT3CS
Heb ik meerdere malen gezien op het circuit van Assen..
Ging altijd met een flink tempo over de baan! 8)
Ging altijd met een flink tempo over de baan! 8)
-
OnlineMarcF
Ben voor een andere auto aan het kijken, waarbij mijn oog is gevallen op de volgende 130i:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/6931724
Voorkeur gaat uit naar een atmosferische motor, gezien ik eigenlijk klaar ben met heel dat turbogeweld en de eeuwige drang naar motortuning en meer vermogen (en als gevolg daarvan het continue vervangen van onderdelen en diverse geldinjecties, die direct zijn afgeschreven). Ik wil gewoon een auto kopen die “af” is en weer een tijdje meekan, de BMW lijkt dan wel een goede package te zijn.
Waar ik echter mee zit is dat de auto gevoelsmatig wat stevig geprijsd is, auto is toch alweer 3,5 jaar oud en betreft volgens mij een “cup-uitvoering” in plaats van een “high executive” . NL-aanbod is helaas wel schaars met die opties, bouwjaar, etc. en een soortgelijke auto uit Duitsland halen lijkt prijstechnisch momenteel niet echt lonend te zijn.
Als ik dan verder kijk wat er voor dat geld te koop is, zou ook een nagenoeg nieuwe Megane RS / Golf 6 GTI, etc. tot de opties behoren, waarmee je toch weer een fors nieuwere auto hebt (ja, ik weet dat dit weer turbogeblazen motoren zijn, en qua uitvoeringsniveau wellicht niet geheel vergelijkbaar, echter meer ter illustratie).
Maw, twijfel alom en dan met name in hoeverre de genoemde 130i nou reëel geprijsd is, ik zelf had als richtlijn =/- EUR 30k. Ik heb ook het idee dat de laatste tijd de prijzen van 130i’s weer aan het stijgen zijn.
Wellicht dat de aanwezige kennis hier op het forum wat meer licht in de duisternis kan brengen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/6931724
Voorkeur gaat uit naar een atmosferische motor, gezien ik eigenlijk klaar ben met heel dat turbogeweld en de eeuwige drang naar motortuning en meer vermogen (en als gevolg daarvan het continue vervangen van onderdelen en diverse geldinjecties, die direct zijn afgeschreven). Ik wil gewoon een auto kopen die “af” is en weer een tijdje meekan, de BMW lijkt dan wel een goede package te zijn.
Waar ik echter mee zit is dat de auto gevoelsmatig wat stevig geprijsd is, auto is toch alweer 3,5 jaar oud en betreft volgens mij een “cup-uitvoering” in plaats van een “high executive” . NL-aanbod is helaas wel schaars met die opties, bouwjaar, etc. en een soortgelijke auto uit Duitsland halen lijkt prijstechnisch momenteel niet echt lonend te zijn.
Als ik dan verder kijk wat er voor dat geld te koop is, zou ook een nagenoeg nieuwe Megane RS / Golf 6 GTI, etc. tot de opties behoren, waarmee je toch weer een fors nieuwere auto hebt (ja, ik weet dat dit weer turbogeblazen motoren zijn, en qua uitvoeringsniveau wellicht niet geheel vergelijkbaar, echter meer ter illustratie).
Maw, twijfel alom en dan met name in hoeverre de genoemde 130i nou reëel geprijsd is, ik zelf had als richtlijn =/- EUR 30k. Ik heb ook het idee dat de laatste tijd de prijzen van 130i’s weer aan het stijgen zijn.
Wellicht dat de aanwezige kennis hier op het forum wat meer licht in de duisternis kan brengen.
-
zegmaarboris
Ikzelf twijfelde twee jaar terug enorm tussen een 130i met kop eraf voor € 45k en een Golf V GTI nieuw voor € 36k (incl. chip). Ben toen voor de GTI gegaan. Om lang verhaal kort te maken, heb paar weken geleden alsnog precies die 130i die nog altijd bij de dealer stond gekocht en ben er echt enorm gelukkig mee ondanks dat de auto een jaar ouder is.
Moraal: 130i zijn toffer om te rijden dan een Golf GTI en ze zijn in het geheel niet courant
Mijn auto was qua leeftijd en kilometers redelijk vergelijkbaar, qua uitvoering zonder leer en navigatie maar verder ook gelijk. Ik betaalde 28k + mega goede inruil van de GTI.
Kijk ook maar op bmw.nl bij de occasions. Staat er een voor 4k minder die vergelijkbaar is, maar dan heb je er één van een jaar ouder en 40k km meer. En in Dordrecht staan er 2 voor 25k maar minder qua uitvoerigen en jaar ouder. Zou wel beetje geld nog vanaf mogen, 30k lijkt me niet vreemd voor die auto gezien wat er verder te koop staat.
Moraal: 130i zijn toffer om te rijden dan een Golf GTI en ze zijn in het geheel niet courant
Mijn auto was qua leeftijd en kilometers redelijk vergelijkbaar, qua uitvoering zonder leer en navigatie maar verder ook gelijk. Ik betaalde 28k + mega goede inruil van de GTI.
Kijk ook maar op bmw.nl bij de occasions. Staat er een voor 4k minder die vergelijkbaar is, maar dan heb je er één van een jaar ouder en 40k km meer. En in Dordrecht staan er 2 voor 25k maar minder qua uitvoerigen en jaar ouder. Zou wel beetje geld nog vanaf mogen, 30k lijkt me niet vreemd voor die auto gezien wat er verder te koop staat.
- Arthur
- Auto: Nr.51
http://www.autoborg.nl/aanbod/3739-bmw- ... utive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

23,5k, 01-2006 en 42kkm
23,5k, 01-2006 en 42kkm
- Niels
- Auto: Prius+
Cup?
Wel scherp geprijsd in de huidige markt
Wel scherp geprijsd in de huidige markt
- Arthur
- Auto: Nr.51
Geen Cup. Geen xenon. Verder wel compleet en weinig km's. Is wel wat voor jou
Prijs is niet super goedkoop, is wel meer te krijgen voor dit geld. Maar zoals gezegd, weinig km's etc.
- Niels
Nah
Ik word oud en verstandig 
- Knot
http://link.marktplaats.nl/452774805" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is toch weer de ex Rico, de 90-SG-DG?
Nu 84k op de klok, beetje lullen voor 17500 meenemen. Alleen had de Beier die 2e stempel niet gewoon netjes in het vak kunnen zetten.. kleine moeite???
Dit is toch weer de ex Rico, de 90-SG-DG?
Nu 84k op de klok, beetje lullen voor 17500 meenemen. Alleen had de Beier die 2e stempel niet gewoon netjes in het vak kunnen zetten.. kleine moeite???
- RVV
Klopt mijn ex.
- Niels
Aardig gezakt in prijs. Die stond eerder voor goed in de 20K (23K?)...
- RVV
Als ik nu de Z4 Coupé niet had haalde ik hem weer op. Maar de 130i naast de Z4 Coupé als familieauto met drie kids is niet te doen.
- Knot
Hij is wel wat gewisseld toch...? Had jij m nieuw gekocht rico, en daarna verkocht en zonder nieuwe eigenaar weer teruggekocht?
Dan zou je nu de 4e eigenaar worden als je m koopt als ex huisselectie.
http://www.autoweek.nl/autoreview/24341 ... -executive" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zou je nu de 4e eigenaar worden als je m koopt als ex huisselectie.
http://www.autoweek.nl/autoreview/24341 ... -executive" onclick="window.open(this.href);return false;