Ben voor een andere auto aan het kijken, waarbij mijn oog is gevallen op de volgende 130i:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/6931724
Voorkeur gaat uit naar een atmosferische motor, gezien ik eigenlijk klaar ben met heel dat turbogeweld en de eeuwige drang naar motortuning en meer vermogen (en als gevolg daarvan het continue vervangen van onderdelen en diverse geldinjecties, die direct zijn afgeschreven). Ik wil gewoon een auto kopen die “af” is en weer een tijdje meekan, de BMW lijkt dan wel een goede package te zijn.
Waar ik echter mee zit is dat de auto gevoelsmatig wat stevig geprijsd is, auto is toch alweer 3,5 jaar oud en betreft volgens mij een “cup-uitvoering” in plaats van een “high executive” . NL-aanbod is helaas wel schaars met die opties, bouwjaar, etc. en een soortgelijke auto uit Duitsland halen lijkt prijstechnisch momenteel niet echt lonend te zijn.
Als ik dan verder kijk wat er voor dat geld te koop is, zou ook een nagenoeg nieuwe Megane RS / Golf 6 GTI, etc. tot de opties behoren, waarmee je toch weer een fors nieuwere auto hebt (ja, ik weet dat dit weer turbogeblazen motoren zijn, en qua uitvoeringsniveau wellicht niet geheel vergelijkbaar, echter meer ter illustratie).
Maw, twijfel alom en dan met name in hoeverre de genoemde 130i nou reëel geprijsd is, ik zelf had als richtlijn =/- EUR 30k. Ik heb ook het idee dat de laatste tijd de prijzen van 130i’s weer aan het stijgen zijn.
Wellicht dat de aanwezige kennis hier op het forum wat meer licht in de duisternis kan brengen.