bmw E36 compact Ti
- Knot
Re: bmw E36 compact Ti
In de UK hebben ze zelfs (gezien bij 5th gear of gelezen in BMW car) een 318ti cup met de M44 motoren, low budget en onwijs veel fun!
- GTRene

weet niet wat latere uitvoeringen nog meer verbeterd of veranderd hebben....
wel een mooi verhaal over de compacts, er waren zelfs clubsport uitvoeringen.Compact316i (1994-1998) M43B16
316i (1999-2000) M43TUB19
318tds (1995-1998) M41D17
318ti (1994-1996) M42B18
318ti (1996-1998) M44B19
323ti (1997-2000) M52B25
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Compact" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Schiet mij maar lek...
Goede adviezen geven is altijd leuk. Maar ik begrijp je redenatie totaal niet. Of eigenlijk ook wel, als ik ff door denk. Snap je het nog?
Wat ik bedoel te zeggen; je stort je weer in een avontuur wat je niet kunt overzien. Je hebt geen geld of iig beperkt. En je rijdt niet erg vaak. Wacht de hele geschiedenis eerst eens af met die Hartge. En neem dan een beslissing. Het is nu redelijk weer, de zomer is net begonnen. Moet je ergens heen neem dan het OV of de fiets, of ga lopen. Gaat het weer vriezen en je hebt nog steeds geen auto dan is er dan genoeg te koop.
Sorry, maar je gaat met jouw geschiedenis toch niet een ouwe 323ti kopen met +300kkm?? Denkend aan de Saxo
En dan ga jij er van uit dat deze BMW het zo maar langer uit gaat houden.
Ik zou een pas op de plaats maken.
Goede adviezen geven is altijd leuk. Maar ik begrijp je redenatie totaal niet. Of eigenlijk ook wel, als ik ff door denk. Snap je het nog?

Wat ik bedoel te zeggen; je stort je weer in een avontuur wat je niet kunt overzien. Je hebt geen geld of iig beperkt. En je rijdt niet erg vaak. Wacht de hele geschiedenis eerst eens af met die Hartge. En neem dan een beslissing. Het is nu redelijk weer, de zomer is net begonnen. Moet je ergens heen neem dan het OV of de fiets, of ga lopen. Gaat het weer vriezen en je hebt nog steeds geen auto dan is er dan genoeg te koop.
Sorry, maar je gaat met jouw geschiedenis toch niet een ouwe 323ti kopen met +300kkm?? Denkend aan de Saxo

-
Misschien is het dan nog beter om een klein goedkoop autootje te halen? Wellicht niets voor jou... maar wel goedkoop. Ik doe wat meer met italianen maar bvb een oude Fiat Panda?
Voordeel: Kost nooit meer dan 250 voor alles. Als je iets hebt wat meer kost dan 250 euro haal je gewoon een andere. En je kunt 6 Panda's kopen voor 1 323ti.
Nadeel: Het is kut.
Offe, een Punto van de eerste serie? Moet je ook rond de 1000 uit kunnen komen met wat onderhoud wat al gedaan is
Voordeel: Kost nooit meer dan 250 voor alles. Als je iets hebt wat meer kost dan 250 euro haal je gewoon een andere. En je kunt 6 Panda's kopen voor 1 323ti.
Nadeel: Het is kut.
Offe, een Punto van de eerste serie? Moet je ook rond de 1000 uit kunnen komen met wat onderhoud wat al gedaan is
- Knot
Arthur,
Je rijdt er wel een stuk rustiger door lijkt me, als je m afschrijft dan is het 3000 euro (aanschaf met wat goodies).....
Je rijdt er wel een stuk rustiger door lijkt me, als je m afschrijft dan is het 3000 euro (aanschaf met wat goodies).....
- GTRene
Arthur schreef:Schiet mij maar lek...
Goede adviezen geven is altijd leuk. Maar ik begrijp je redenatie totaal niet. Of eigenlijk ook wel, als ik ff door denk. Snap je het nog?![]()
Sorry, maar je gaat met jouw geschiedenis toch niet een ouwe 323ti kopen met +300kkm?? Denkend aan de SaxoEn dan ga jij er van uit dat deze BMW het zo maar langer uit gaat houden.

alleen dan een geleur met dingen (wat ik de laatste jaren ook eigenlijk niet goed aankan maar toch is dat ook wel weer "goed" ik ben dan wel "bezig" anders sluit ik me nog meer achter de deur op, ja bijna niet voor te stellen voor "gezonde" mensen...maar geloof me maar

als ik nog een paar jaar ouder wordt schaf ik wel een scootmobiel aan

meestal is goedkoop duurkoop, maja als je geen duurkoop "kan" in deze situatie en wel eens vaker iets heel goedkoops kocht in het verleden, om een tijd te overbruggen en dat elke keer zwaar tegenviel...
trek ik toch de stoute schoenen aan, beter een smile van good hope, dan al zeker weten dat je met tegenzin in een auto stapt, tis een gokje maar gok liever met iets wat ik "ken" dan zitten te prutsen aan een auto waarvan ik denk

try before you die...its the will of Alah

op naar de eeuwige jachtvelden of toch maar radicaal rechts afslaan en op naar de 7 maagden

- Arthur
Snap ik niet helemaal, Knot?
Maar wat als de tor morgen in de soep loopt dan? Heb ik zelf ook eens gehad met een "tussenauto". 1000,- gulden en wilde er 3 maanden mee overbruggen. Is 14 dagen geworden toen liep de motor in de soep. Resterende tijd met de fiets gedaan...
En ik heb niet de, eventuele, beperkte financiële middelen zoals Rene.
Maar wat als de tor morgen in de soep loopt dan? Heb ik zelf ook eens gehad met een "tussenauto". 1000,- gulden en wilde er 3 maanden mee overbruggen. Is 14 dagen geworden toen liep de motor in de soep. Resterende tijd met de fiets gedaan...
En ik heb niet de, eventuele, beperkte financiële middelen zoals Rene.
- Arthur
Rene, je zit nog in de ontkenningsfase zie ik wel. Je weet wel wat goed is maar je wilt je (on)bewust toch weer in een avontuur storten. Nog eens 1500,- voor een ander motor?? Je kunt toch maar net deze aanschaffen? Ik wist het wel 

- GTRene
klopt zo ongeveer, soms gaat het goed (en kun je er wat aan overhouden, vroeger bijna altijd)
en soms gaat het fout, maar houd daar ook rekening mee, op de fiets kan altijd nog...
heb ik van de week al 2x gedaan
kreeg de journalisten al achter me aan, die zien zoiets niet vaak, normaal zeg 1x per jaar klein stukje op de fiets en nu al 2x in een week
en vandaag weer...moet namelijk extra geld pinnen voor als ik een auto haal.
kan zo beter gaan want zo te zien blijft het niet zo heel lang droog
ben benieuwd waar ik uiteindelijk mee thuis kom en of ik deze week wat kan halen...ben best aan het twijfelen wat te doen/kopen en door dat gedenk pfff wordt je moe van heen en weer denken
en zul je net zien, heb ik net wat gekocht (destijds ook met die saxo) komt er iemand op het forum met een veel betere aanbieding, but thats life too
lets kick it.
en soms gaat het fout, maar houd daar ook rekening mee, op de fiets kan altijd nog...
heb ik van de week al 2x gedaan

kreeg de journalisten al achter me aan, die zien zoiets niet vaak, normaal zeg 1x per jaar klein stukje op de fiets en nu al 2x in een week

en vandaag weer...moet namelijk extra geld pinnen voor als ik een auto haal.
kan zo beter gaan want zo te zien blijft het niet zo heel lang droog

ben benieuwd waar ik uiteindelijk mee thuis kom en of ik deze week wat kan halen...ben best aan het twijfelen wat te doen/kopen en door dat gedenk pfff wordt je moe van heen en weer denken

en zul je net zien, heb ik net wat gekocht (destijds ook met die saxo) komt er iemand op het forum met een veel betere aanbieding, but thats life too

lets kick it.

- Knot
Wat er nu met de Hartge gebeurt daar kan je wel een blokje van halen voor de compact... en je rijdt een stuk rustiger vind ik als je weet dat er niet zoveel op het spel staat.
- Arthur
Alleen het Hartgegeld is er niet meer, Knot. Of praten we volkomen langs elkaar heen?
- GTRene
denk dat de schade aan de Hartge als ik alles zou laten doen ongeveer 2.5 x deze M3 compact is>>Knot schreef:Wat er nu met de Hartge gebeurt daar kan je wel een blokje van halen voor de compact... en je rijdt een stuk rustiger vind ik als je weet dat er niet zoveel op het spel staat.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en minimaal 1x deze M3 compact is>>
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
komt ook wel door de uren die duur zijn en bepaalde onderdelen e.d.
-
OnlineMartijn_bmw
pfff flink schadebedrag dus! gaaf trouwens zo'n m3 compact... en blijkbaar zijn er zat gemaakt 

- Knot
Rene, let wel, je zoekt steeds naar M3 varianten, motorvermogen is lekker maar ik heb met de 2.8 ook zal lol gehad en dat is nog wel met compleet interieur/subwoofer etc. Ook een 318ti en een 323ti kunnen lol brengen op circuit, zeker als je ze leegtrekt!
-
OnlineMartijn_bmw
+1 vermogen went enorm snel maar minder vermogen went ook wel weerKnot schreef:Rene, let wel, je zoekt steeds naar M3 varianten, motorvermogen is lekker maar ik heb met de 2.8 ook zal lol gehad en dat is nog wel met compleet interieur/subwoofer etc. Ook een 318ti en een 323ti kunnen lol brengen op circuit, zeker als je ze leegtrekt!

kom zelf uit een E30 alpina C1 2.7 naar mijn E46 318i en tuurlijk mis ik de snelheid wel eens maar toch blijft autorijden leuk en bochten kan je nogsteeds hard nemen

- GTRene
krijg net een leuk aanbod op mijn bieding...
tis niet de mooiste en een 323ti uit 1995 (wist niet dat ze er toen al waren, volgens boekjes pas 1998) en origineel NL, het gekke is die staat op kenteken als 1300kg terwijl de andere 1998 zeg maar als 1235kg zoiets te boek staan.
tis niet de mooiste en een 323ti uit 1995 (wist niet dat ze er toen al waren, volgens boekjes pas 1998) en origineel NL, het gekke is die staat op kenteken als 1300kg terwijl de andere 1998 zeg maar als 1235kg zoiets te boek staan.
-
OnlineMartijn_bmw
import misschien?
wel jammer is weer een cat. hoger in de wegenbelasting voor niks...
- Bert ///M3
Oef dan heb je wel een flinke tik gehad zeker.
Er staan filmpjes op youtube van die grijze S54 compact, moet je zoeken op Fastlane Compact S54.
Er staan filmpjes op youtube van die grijze S54 compact, moet je zoeken op Fastlane Compact S54.
-
Is't niet wat om die Hartge met schade te verkopen?
Scheelt je een hoop kopzorgen, en er is altijd iemand die er geld voor over heeft...
FF slikken, want ik denk dat je niet heel veel gaat vangen, en dan weer op naar de volgende.......
Scheelt je een hoop kopzorgen, en er is altijd iemand die er geld voor over heeft...
FF slikken, want ik denk dat je niet heel veel gaat vangen, en dan weer op naar de volgende.......
- Martin van der Zwaard
Als je nou de laatste 7 van het chassisnummer kan bemachtigen, dan kan ik wel even kijken hoe hij ooit de fabriek uit is gerold.
- GTRene
nee is origineel NL geleverd en op bv een US site staat ie vanaf eind 1997...Martijn_bmw schreef:import misschien?
en ja daarom, balen net een categorie hoger, en zou die ook echt zwaarder zijn of zou het omdat er weinig van bekend was een duits gewicht zijn...
zou het een voorloper zijn? best apart.
@Bert, ja flinke tik...die betonmuur begon daar (geloof ik) en staat kort langs de baan en ja er zit wel een rij banden voor maar dat hielp op die plek niet veel, raakte hem op een rotpunt en omdat ik in een spin zat draaide ie door vandaar de zijkant ook.
was geloof ik 1 draai al met al.
zal eens kijken naar die link
@ErikS weet nog niet wat ik doe, eerst de verzekering afwachten en dan verder kijken (kan ik ff verders niet op ingaan)
@Martin heb nu alleen het kenteken...
- Bert ///M3
Welke betonmuur raakte je dan?
- GTRene
Bert ///M3 schreef:

- GTRene
geloof dat je daar net voor het tunneltje zit, net na een flauwe bocht, na de terlaemenbocht ergens aan binnenkant baan.Bert ///M3 schreef:Welke betonmuur raakte je dan?
- Knot
Hier nog een ander projectje... gaat wel lekker als je t zo hoort.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NlwVA18S ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NlwVA18S ... re=related[/youtube]