bmw E36 compact Ti

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
GTRene

bmw E36 compact Ti

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 18:37

Ik ben op zoek naar een leuke E36 Compact Ti (318Ti of 323Ti) uitvoering voor weinig :mrgreen:

anyway, ik dacht dat de 323Ti pas in 1998 in NL was? ik kom ze ook niet eerder tegen in men boekjes.

wat schets men verbazing, buiten een aantal 323Ti die er te koop staan alle vanaf 1998...

staat er ook 1 te koop van 1995 :hmmm:
ik dacht huh? omgebouwd oid?
anyway kenteken chekken alles klopt, is van 21-04-1995 NL en 323Ti

hoe zit dat? is dat een voorloper? is ook zwaarder staat als 1.300kg bij RDW (misschien duits gewicht doch eerste op kent in NL) terwijl bv een 1998 voor 1.235kg te boek staat.

iemand die meer kan vertellen? straks heel bijzonder net als de M3 compact :D
in elk geval vreemd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: bmw E36 compact Ti

Bericht door indobesar » 20 jun 2011, 18:42

Misschien heeft Kees de 323ti nog te koop.

Alleen de koplampen verwisselen en een Mtech achterbumper scoren. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2011, 20:03

Op DF Marktplaats staat er een !

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 20:39

ja er staan er wel meer te koop in NL, stuk of 10 totaal, maar budget is 1.500,-euro en misschien plus paar honderd extra als het echt nodig is.
had al kees z'n mail en Compact, mooi ding en z'n prijs waard, maar ik zoek dan meer een russisch roulette geval, tenminste dat wordt het vaak in die prijsklasse. :mrgreen:

maar weet iemand hoe dat zit met die 323Ti uit 1995? terwijl ze in de boekjes pas beginnen met 1998, das vrij apart, benieuwd naar het verhaal :D

ow, en heb al 2 mooie aanbiedingen, althans voor het geld dan.
echter 1 staat in

Bloemenlaan 1 a 2235 E.M Valkenburg ( Zuid holland bij leiden )

en 1 staat in

Molendijkseweg 4C 4401 NM Yerseke

beide rete ver weg zonder auto :mrgreen:
en plaatsen waar ik nooit van gehoord heb, ja Valkenburg maar niet die Valkenburg in het Westen.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 jun 2011, 20:43

Persoonlijk zou ik geen €1500 in een 'barrel' steken Rene.

Kijk wat een pech je had met de Saxo. Een goede auto geeft jou minder onkosten en is ook makkelijker door te verkopen.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 20:47

indobesar schreef:Persoonlijk zou ik geen €1500 in een 'barrel' steken Rene.

Kijk wat een pech je had met de Saxo. Een goede auto geeft jou minder onkosten en is ook makkelijker door te verkopen.
klopt, maar bij die Saxo dacht ik daar kan ik niet op mis gaan :bag:
daarna dacht ik, zie ik kan beter een goedkope BMW kopen, ja niet als het woord barrel overal opstaat, maar liever een BMW barrel dan een Citroen barrel voor de deur zoiets :D

je moet toch wat geluk hebben met dat oude spul, kan nog zo goed lijken voor het geld...
sommige auto's hebben zelfs vrij nwe velgen erop zitten die al de helft van de waarde van de/een auto vertegenwoordigen in die prijsklasses. :lol:

een BMW Compact Ti uitvoering vooral de 323 kan heel mooi als basis dienen voor bv de S50 motor, past vrij makkelijk.
niet dat ik dat nu zou kunnen, maar stel toch pech dan kun je het als een project door verkopen, bedragen onder de 2.000,-euro voor een goede basis is ook wat waard lijkt me en BMW is aardig vertegenwoordigt her en der, genoeg mafkezen :hmmm:

Knot

Bericht door Knot » 20 jun 2011, 21:30

Zie ik daar een trackday racer komen? :D

Het budget is wat krap, denk dat het een 318ti gaat worden dan, maar zoek sowieso naar eentje met wat krasjes en deukjes, technisch in orde, dat drukt de prijs al.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 21:49

Knot schreef:Zie ik daar een trackday racer komen? :D

Het budget is wat krap, denk dat het een 318ti gaat worden dan, maar zoek sowieso naar eentje met wat krasjes en deukjes, technisch in orde, dat drukt de prijs al.
lol, feit is wel dat de ti uitvoeringen de accu al mooi achter hebben, bij mijn M compact van destijds moesten ze toen een speciale accu bak achter maken geloof ik, die was gebaseerd op een 316 compact.

achja heb het geld er toch niet voor of ik moet een redelijk bedrag winnen in een loterij :blink:
maar ik koop wel zoiets met dat in het achterhoofd houdende, je kan er meer mee doen, stel dat zo'n motor plof zegt, dan maar meteen minimaal een dikke R6 erin, of wellicht een M62 die weegt immers net zoveel (iets minder kaal) maar is lekker kort en dat geluidje... :wave:
magoed dat zijn dromen voor nu :mrgreen:

maar ik zag bv dat een motorsteun van de 323Ti hetzelfde is als die van de S50 en S54, sowieso 1 kant, dus zoiets moet mooi relatief makkelijk pasbaar zijn te maken voor conversie mannen.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 jun 2011, 21:54

Ik snap je redenatie René en ken verder je situatie niet echt maar begrijp wel uit de verhalen op DF dat de financiën niet boven gemiddeld zijn.

Waarom dat 1500,- uitgeven aan een tijdelijke auto terwijl je die centen ook goed kan gebruiken om de Hartge weer op te knappen.

Dan zou ik persoonlijk voor een paar honderd een auto kopen met een jaar APK en de rest lekker in je QP stoppen.

Maar dat is mijn mening.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jun 2011, 22:05

Kan je niet die E34 van duiffie overnemen?

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 22:17

Martin van der Zwaard schreef:Ik snap je redenatie René en ken verder je situatie niet echt maar begrijp wel uit de verhalen op DF dat de financiën niet boven gemiddeld zijn.

Waarom dat 1500,- uitgeven aan een tijdelijke auto terwijl je die centen ook goed kan gebruiken om de Hartge weer op te knappen.

Dan zou ik persoonlijk voor een paar honderd een auto kopen met een jaar APK en de rest lekker in je QP stoppen.

Maar dat is mijn mening.
lol, nee die is ver beneden gemiddeld, maar geef verder weinig uit en doe verder ook weinig en teer nog op reserve en sponsors en overwaarde van't huis e.d.
de rest is minima, maar kan met weinig toe en gelukkig lage hypotheek doordat ik 11 jaar geleden veel cash wat ik uit dat huis daarvoor overhield in het huis stopte (moest ook wel anders kreeg ik de hypo niet als WAO) maar maakt ook niet uit. :D
Probleem is ik kan nu niet een hypo verhoging doen in men overwaarde vanwege de strengere regels, kan wel men huisje verkopen :wink: maar woon hier goed, beter krijg ik niet in mijn situatie.
Na de Hartge wilde ik ook een stuk goedkoper zodat ik uit de restwaarde mezelf weer jaren kon aanvullen, maar het lot viel anders...
niet dat het erg is, ( heb helaas veels te veel kosten gehad aan huis(wat ik heel lang had uitgesteld :mrgreen: ) en auto dit jaar dus reserve voor 2<>3 jaar mezelf aanvullen heeel hard geslinkt)
magoed, ben ook wel gek met men huisje en men auto, we gaan gewoon langzaam door en hopen dat het tij weer beter wordt :wave:

ik lul alweer veels te veel, weet je wat het is, zelfs met een 500,-euro auto kun je dikke pech krijgen, dan liever een 1.500<>2.000 auto voor tijdelijk wat wel 3 maand kan duren...en wat DF en inschattend de restwaarde van het voertuig, dan iets wat me helemaal niks doet, ik zie wel waar het schip strand, in theorie heb ik nog reserve in de overwaarde huis en de Hartge ook al staat ie er redelijk triest bij :D

dus als de nood nog hoger komt en ik niet verder kan minimaliseren dan gaat eerst de auto weg en dan het huis, maar zover is het gelukkig nog niet.

maar bedankt voor de "zorg" :thumbup:

@ErikS :mrgreen: ik zat ook al te kijken naar een leuke klassieker, maar dan moet ie voor 1986 zijn anders zijn die krengen duur in de wegenbelasting...
heb al wel gekeken naar wat leuke pre 1986 auto's maar een echt goede kost ook serieus geld en andere kun je mazzel hebben maar toch vaak begint het wel ergens te roesten oid en dan is het toch weer geld investeren on a bad moment.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jun 2011, 22:22

Je mag mijn 206 met zijschade overnemen?

Super betrouwbaar met 80 k op de klok?
Schade is bijgewerkt, roest niet en straks weer makkelijk te verkopen....

dvh

Bericht door dvh » 20 jun 2011, 22:23

Wat kost dat ding Erik ?

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jun 2011, 22:25

1750

En schade is wel bijgewerkt, maar ziet er nogsteeds niet uit hoor

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 22:43

lol, bijgewerkt maar ziet er nog steeds niet uit :lol:
maar neem aan beter dan het was :angel:

en nee, niet voor mij heb het een paar dagen meegenomen in men beslissing maar neem toch geen peugeotje, heb ook andere RWD gezocht maar tjonge valt niet mee, en de BMW's zijn dan toch het meest talrijk en vanaf redelijke prijzen, soms zijn de velgen duurder dan de auto bijwijze van.
dan hebben ze er nwe velgen en banden zeg 1.000,-euro op gezet en vragen ze zeg 1.300 euro voor de auto :D

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 20 jun 2011, 23:03

Is dit niet wat ?
Weliswaar een vier deurs, maar lijkt mij wel een mooie eerlijke auto.
Aan die prijs valt vast nog wel wat te doen.

http://link.marktplaats.nl/458824233" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2011, 23:22

is opzich zeker wat, maar vind de meeste e36 een beetje "groot" lijken, mede daardoor liever een compact die je ook redelijk wat kan vinden vanaf zo'n 800,-euro 316 compact.
318ti kun je soms ook al vanaf ongeveer dat bedrag maar dan staat er redelijk wat op de tellert.
heb al heel veel auto's (gemiddeld 13u achter de pc aaaaaaah) bekeken op het net en sommige al gebeld maar verdulleme 1 blijft zo enorm hangen, met een mooi interieur maar heul veul km...doch erg fraai interieur en exterieur, echter we komen nog niet bij elkaar :wtf: :D
heb dat bedrijf dus vanavond nog een mail gestuurd met 250,-euro erbij...maar dan zitten we nog redelijk ver uit elkaar :bro:
en ook 200km hier vandaan pfff maja als het hapt dan maar met de trein :D

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jun 2011, 23:40

Linkje of foto's Rene?

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 20 jun 2011, 23:41

Autocentrum Drachten heeft ook wel aardig wat compactjes staan, misschien daar eens kijken Rene?

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 20 jun 2011, 23:43

Wat me vaak opvalt,dat heel veel automaat zijn :nah:
Vaak de mooie auto's, mooie in de kilometers, mooie opties maar dan weer een automaat.

Ik schakel liever :shakeit:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2011, 00:04

klopt, staat mooi spul daar, ook iets andere prijsklasse maar wel redelijk.

Ja Niels, dat had ik ook al een paar keer, denk je hey leuke auto en km en kleur...ist weer een automaat :beam:

ik wil dus ook een handbak in zo'n soort auto.

@Michel, die wat ik fraai vind? (ja voor het geld dan, doch ook voor die tijd eigenlijk.
moeten anderen hier er natuurlijk niet op gaan bieden :mrgreen:

http://voorraad.wheelerdelta.nl/sf6890e ... id=3316678" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

gewoon een kleine M3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op den duur voor de volgende die zware 6 cillinder eruit en S50/S54 er in :df:
de rest is al mooi zat.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 jun 2011, 00:17

Waarom doe je niet een 318ti en hou het redelijk standaard.

Blijf gewoon met je Hartge op straat rijden en hou die voor de mooi als die er weer netjes bij staat.

Blijf je trackdays doen met die 318Ti. Hou je de kosten ook een beetje binnen de perken en je kan toch wat rijden. Schrijf je zo'n ding af dan is het niet zo erg. Ik denk dat je die 318Ti bijna het hele jaar voor de deur kan zetten als je kijkt wat je werkelijke kosten zijn als je op een circuit gaat rijden met de Hartge.

Of wil je toch wat vermogen neem een compact hang er een 2.8 motor in.

S50/S54 motors er in etc is allemaal wel leuk en aardig maar zeker dat soort circuitauto's lopen qua kosten meestal mega uit de klauwen. Je bent zo 30K verder voor er een beetje serieuze auto staat en als je nog wat dingen aan barrels rijd dan is het ook zo 50K. Hoe sneller de wagen hoe duurder het word.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2011, 00:28

klopt Bert, ik ga het ook niet te gek maken en kan/wil ook niet te lang een auto voor het huis hebben, dat houd me te veel bezig zeg maar.
Als ik nu een mooie oprit erbij had of een dubbele garage dan was het al een zorg minder.

misschien toch maar eens een deel tussen de schutting weghalen en een soort schuifpoort maak zodat er een auto achter huis kan :blink:
dat is ook afgesloten verder en zit nooit achter huis in men uppie, dat zou in theorie mooi kunnen (droomt/denkt hardop)

mocht het geluk weer meer aan men zijde komen dan zou ik er ook wel iets naast kunnen hebben speciaal voor trackdays (dat op zich al aardig wat knaken kost)

maar Bert, die alu motor waar jij het laast over had (R6) wat zal zoiets kosten...is dat beter te doen en te onderhouden dan een zeg S50? zou in theorie toch ook makkelijk moeten passen...en tot zeg 300pk kun je de rest van je aandrijflijn hergebruiken met wat geluk.

magoed zover is het nog lang niet, eerst eens zien of ik van de week een leuk karretje kan halen, dan kan ik ook naar men Hartge kijken, heb hem nog niet weergezien.

heb al wel een mooie motorkap gezien die wel wat van de Hartge weg heeft.

http://www.vendio.com/stores/stonecarbo ... id=9143214" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

heeft er aardig wat van weg, oke 1 sleuf voor, maar wel aan de goede kant en zijkant iets anders maar heb ik niet zo'n probleem mee.
mooi spul.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 jun 2011, 00:58

Geen idee wat die motor kost. Maar je moet het ook even aan de praat krijgen dat is verhaal 2. Mechanish passen lukt altijd wel maar die moderne motoren aan de praat krijgen is verhaal 2. Denk dat je dan alweer over een slordige tienduizend euro aan het praten bent voor het allemaal eens rond is.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2011, 01:00

ochja...dus eigenlijk zou je het nwe materiaal moeten hebben maar dan wat low tech maken zodat bestaande systemen er op losgelaten kunnen worden?

Gesloten