Martin van der Zwaard schreef:Ik snap je redenatie René en ken verder je situatie niet echt maar begrijp wel uit de verhalen op DF dat de financiën niet boven gemiddeld zijn.
Waarom dat 1500,- uitgeven aan een tijdelijke auto terwijl je die centen ook goed kan gebruiken om de Hartge weer op te knappen.
Dan zou ik persoonlijk voor een paar honderd een auto kopen met een jaar APK en de rest lekker in je QP stoppen.
Maar dat is mijn mening.
lol, nee die is ver beneden gemiddeld, maar geef verder weinig uit en doe verder ook weinig en teer nog op reserve en sponsors en overwaarde van't huis e.d.
de rest is minima, maar kan met weinig toe en gelukkig lage hypotheek doordat ik 11 jaar geleden veel cash wat ik uit dat huis daarvoor overhield in het huis stopte (moest ook wel anders kreeg ik de hypo niet als WAO) maar maakt ook niet uit.
Probleem is ik kan nu niet een hypo verhoging doen in men overwaarde vanwege de strengere regels, kan wel men huisje verkopen

maar woon hier goed, beter krijg ik niet in mijn situatie.
Na de Hartge wilde ik ook een stuk goedkoper zodat ik uit de restwaarde mezelf weer jaren kon aanvullen, maar het lot viel anders...
niet dat het erg is, ( heb helaas veels te veel kosten gehad aan huis(wat ik heel lang had uitgesteld

) en auto dit jaar dus reserve voor 2<>3 jaar mezelf aanvullen heeel hard geslinkt)
magoed, ben ook wel gek met men huisje en men auto, we gaan gewoon langzaam door en hopen dat het tij weer beter wordt
ik lul alweer veels te veel, weet je wat het is, zelfs met een 500,-euro auto kun je dikke pech krijgen, dan liever een 1.500<>2.000 auto voor tijdelijk wat wel 3 maand kan duren...en wat DF en inschattend de restwaarde van het voertuig, dan iets wat me helemaal niks doet, ik zie wel waar het schip strand, in theorie heb ik nog reserve in de overwaarde huis en de Hartge ook al staat ie er redelijk triest bij
dus als de nood nog hoger komt en ik niet verder kan minimaliseren dan gaat eerst de auto weg en dan het huis, maar zover is het gelukkig nog niet.
maar bedankt voor de "zorg"
@ErikS

ik zat ook al te kijken naar een leuke klassieker, maar dan moet ie voor 1986 zijn anders zijn die krengen duur in de wegenbelasting...
heb al wel gekeken naar wat leuke pre 1986 auto's maar een echt goede kost ook serieus geld en andere kun je mazzel hebben maar toch vaak begint het wel ergens te roesten oid en dan is het toch weer geld investeren on a bad moment.