De sjaak...

Dit is ons algemene autoforum.
Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: De sjaak...

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 08:30

Ach... 300 rijden op Neerlands wegen lijkt me prachtig. ;) Ik heb het zelf nooit gehaald en ik heb ook geen capabel voertuig daarvoor. Alleen mensen inhalen met dat snelheidsverschil in Nederland is wel erg link. Op de snelweg al, om maar niet over een smalle N weg te spreken. De gemiddelde Nederlander kijkt niet in zijn spiegels en als hij dat al wel doet kan hij geen snelheden inschatten.

Ik kan dit dus ook niet helemaal goedkeuren, wanneer de weg leeg was geweest, geen probleem. Dat stukje bbk vind ik overigens gewoon not done. Je zit gewoon met gekromde tenen te wachten op een fietser die achter de bosjes opduikt.

Het meest jammere hier aan is dat dit filmpje online gezet is. Ik durf bijna te wedden dat er kamervragen gesteld gaan worden en dat dit weer een extra handgreep is voor de linkse rakkers om over snelheids/vermogensbegrenzers te beginnen. En de vraag of het wel wenselijk is om zo'n snelle brandstofverspillende auto's in Nederland toe te laten. Verpest het nu niet voor anderen, doe je ding, schep er een beetje over op wat mij betreft, maar post geen bewijsmateriaal waar duidelijk de snelheid, je kop, het type auto en vooral de gereden weg op te zien is. :?

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2011, 08:31

partyondude schreef:Wat is er moraalridderig aan het feit door te stellen dat je gewoon een achterlijke randdebiel bent als je zo binnen en buiten de bebouwde kom tekeer gaat?

We rijden inderdaad allemaal wel eens te hard, maar dit is wat mij betreft en ik hoop voor vele DF'ers wel ff van een andere orde zeg :stom:

Ik heb het al eerder gezegd, het is een imbeciel.
Ik heb hier echter regelmatig filmpjes van df-ers langs zien komen die minstens zo gevaarlijk waren, alleen dan werden er hele andere dingen geroepen :tong:

Tristan

Bericht door Tristan » 20 jun 2011, 08:46

Ik ken die weg (N205). Die loopt bij mij achter in Hoofddorp. Heb daar zelf ook 's avonds wel eens 2x100+ gereden. Overigens geld daar een max. snelheid van 100 km/u dan de eerder beweerde 80 km/u. Op zich is daar niks gevaarlijks aan, mits het rustig is. De weg is vlak, recht en zeer strak asfalt. Maar wat hij doet op de Churchillaan in Heemstede is best wel absurd.

Die GTR kom ik 's ochtends wel eens tegen op traject A4 Hoofddorp - Leiden. Rijdt dan ook vrij stevig door. :shock:

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jun 2011, 09:08

Exact.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 09:18

Is er ook zinvol geweld?
:wink:
RutgerK schreef:Met 150 km/u binnen de bbk en 308 km/u over een N-weg zijn natuurlijk geen marginale overtredingen. Anders zou je zinloos geweld niet mogen veroordelen omdat je je broertje of zusje ooit eens hebt gepest?

RVV

Bericht door RVV » 20 jun 2011, 09:20

Van nu.nl

'Man die 308 reed lastig te bekeuren'

AMSTERDAM - Het wordt moeilijk de man te bekeuren die met 308 kilometer per uur over de weg scheurde. Een proces-verbaal kan pas worden opgemaakt als de exacte plaats, het tijdstip en de werkelijke snelheid zijn gemeten

Dat zegt een woordvoerder van het Landelijk Parket Team Verkeer maandag in het AD.

Een filmpje alleen is vaak niet genoeg bewijs voor een veroordeling, zegt de woordvoerder. Hij wijst erop dat beelden gemakkelijk zijn te manipuleren. Zondag liet de politie al wel weten dat het filmpje wordt onderzocht.

Het filmpje veroorzaakte ophef toen het zondag op de website Geenstijl werd getoond. Daarop is eerst de 19-jarige man achter het stuur van een Nissan GT-R te zien. In dezelfde shot gaat de kilometerteller ruim over de honderdvijftig kilometer per uur terwijl de auto binnen de bebouwde kom rijdt.

Onverantwoord

Buiten de bebouwde kom gaat de teller naar 308 kilometer per uur. Op internet beweerde de man aanvankelijk dat hij toen ook achter het stuur zat, maar inmiddels ontkent hij dat. "Ik filmde toen", zegt hij in de krant. Hij geeft ook toe dat het onverantwoord was om zo snel binnen de bebouwde kom te rijden en zegt te hopen dat hij niet in de problemen komt.

Wel denkt hij dat de politie het niet kan bewijzen. Voor dergelijke overtredingen wordt doorgaans het rijbewijs en het voertuig afgepakt. De man zegt in het AD dat de bolide niet van hem is. Hij mocht van de eigenaar een stukje rijden.

De vader van de man reageert in de krant geschokt. Hij heeft zijn zoon echter nog niet gesproken omdat die niet bij hem woont. Ook vraagt hij zich af of het filmpje echt is. "Als ik ben bijgekomen van de schrik, ga ik eerst maar eens met hem praten."

Hij wil het volgens de krant niet hebben over zijn eigen rijgedrag.

© Novum

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 09:26

19-jarige bestuurder... **Denkt aan jaren terug** :mrgreen:

Oliedom dit, toch wel enigszins te begrijpen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 09:39

Arthur schreef:19-jarige bestuurder... **Denkt aan jaren terug** :mrgreen:

Oliedom dit, toch wel enigszins te begrijpen.
Op m'n 19e genoeg snelle en dure auto's gereden, zonder gekke dingen uit te halen. Dat deed ik wel met m'n eigen auto. ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 09:42

Dat laatste :P
Maakt voor de beleving nl geen verschil met wie z'n auto dat je het doet :wink:

Youp

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 09:48

Arthur schreef:Dat laatste :P
Maakt voor de beleving nl geen verschil met wie z'n auto dat je het doet :wink:
Al mijn auto's tot nu toe hebben nooit die snelheden kunnen halen. Veel van de door mij bestuurde auto's wel. ;) Daar doelde ik eigenlijk meer op. Ik betwijfel ook of de bestuurder van de GT-R zelf een auto met die potentie rijdt, het is meer ff carte blanche krijgen in je droomauto en helemaal los gaan. Ik heb heel wat droomauto's gereden toen ik zo oud was, zonder gekke dingen te doen. :)

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 09:52

Jij hebt nog geen auto gehad die de 160 haalde?

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jun 2011, 09:55

Wat zou Koos Spee hier nou van vinden, of durft hij zo'n filmpje niet eens te kijken. In zijn ogen zijn wij allemaal natuurlijk verkeersterroristen.

Maar als we de verhalen van de Heysteria Run 2011 moeten geloven, en daar moet ik Luco gelijk in geven kan menigeen hard rijden wel waarderen.

We willen toch niet aan het GPS slot, zoals de natte droom van Spee ongetwijfeld zal zijn.....

Maxima zou zeggen een beetje dom

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 20 jun 2011, 09:57

Waar gaat dit topic over?

Fernando

Bericht door Fernando » 20 jun 2011, 09:59

over Sjaak...

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 09:59

Over Sjaak...

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jun 2011, 09:59

LOL! 2 zielen 1 gedachte :beer:

Fernando

Bericht door Fernando » 20 jun 2011, 10:01

:mrgreen:

Youp

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 10:01

Arthur schreef:Jij hebt nog geen auto gehad die de 160 haalde?

Ehm... :hmmm: Nee. ;)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 jun 2011, 10:08

ErikMartijn schreef:Woon je in een hotel dan?
:roflol:

Ik schat de rijvaardigheid van de Heysteria run gasten iets hoger in dan die van dit gastje. Hoe hij alleen zn stuur al vast houdt :s

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 20 jun 2011, 10:20

Wat is er mis met hoe hij zijn stuur vasthoud ? Ik zie alle vrouwen en homofiele dameskappers hun stuur ook zo vast houden. :tooth:

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jun 2011, 10:23

Robertdj schreef:

Ik schat de rijvaardigheid van de Heysteria run gasten iets hoger in dan die van dit gastje. Hoe hij alleen zn stuur al vast houdt :s
Ik uiteraard ook, maar als daar een ongeluk was gebeurt bij hoge snelheid, had iedereen ook gelijk zijn reaktie klaar gehad.

Tijdens een London tunnelrun gaat het pedaal ook diep en lopen de snelheden ook hoog op. En neem de CBR van DF........ leuk en verantwoord tot dat het mis gaat. Ik heb er geen oordeel over, de bestuurder maakt de inschatting, of het de juiste is zal altijd moeten blijken.

Michel

steve smith

Bericht door steve smith » 20 jun 2011, 10:31

Youp schreef:Het meest jammere hier aan is dat dit filmpje online gezet is. Ik durf bijna te wedden dat er kamervragen gesteld gaan worden en dat dit weer een extra handgreep is voor de linkse rakkers om over snelheids/vermogensbegrenzers te beginnen. En de vraag of het wel wenselijk is om zo'n snelle brandstofverspillende auto's in Nederland toe te laten. Verpest het nu niet voor anderen, doe je ding, schep er een beetje over op wat mij betreft, maar post geen bewijsmateriaal waar duidelijk de snelheid, je kop, het type auto en vooral de gereden weg op te zien is. :?
+1 voor Youp!

Tja, de Sjaak? Wat mij betreft wel. Als je stom genoeg bent om dat soort filmpjes online te zetten mag je wat mij betreft je ook wel even gaan melden op het parket. Dat soort rukkers verzieken het voor iedereen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 jun 2011, 10:56

Tom

Bericht door Tom » 20 jun 2011, 11:07

Erik schreef:Wat is er mis met hoe hij zijn stuur vasthoud ? Ik zie alle vrouwen en homofiele dameskappers hun stuur ook zo vast houden. :tooth:
Vechte JONGE!???! :blackeye:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 jun 2011, 11:29

Robertdj schreef:

Oneens, moet je voor de gein eens bij Mike instappen... :shocking: :lol:

Plaats reactie