BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rupie

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rupie » 18 jun 2011, 09:15

Goed punt Duifjes. De 1M is gewoon écht een kutauto :popcorn:

De volgende keer bij Wiesmann ga ik vragen of ze er een op kunnen bouwen met Renault onderdelen. Een samengeraapt zooitje BMW onderdelen werkt gewoon niet.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 jun 2011, 09:18

Ik zeg niet dat het een kutauto is want heb er geen meter in gereden....maar als je iets neer gaat zetten moet het kloppen....en naar mijn mening doet de 1M dat nu ff niet.....maar goed reden te meer om er straks een CSL achtige versie te vermarketen natuurlijk :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:26

Resumé: Laurent Hurgon rijdt 8:07 nogwat met de Megane Trophy en Horst von Saurma rijdt 8:15 met de 1M op de NS.

Dat lijkt MIJ zoiets als Andre die met z'n lege Vito een 8:53 rijdt en James May met 'n Golf GTI 9: 12. Paniek in de tent!

Allemaal aan die Renault jongens. Rico, naast De Beier zit een Renault dealer, sla je slag. :boogie:

Ik krijg weer zo'n Groundhog Day van 12/13 jaar terug dat élke 996 Carrera bezitter z'n kar in wilde ruilen op 'n GTT Impreza want die was net zo snel of sneller op dit of dát circuit. :D
Laatst gewijzigd door Robin op 18 jun 2011, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 18 jun 2011, 09:29

Ja en dan komt Renault met een R variant :whistle:

Robin over Horst is natuurlijk een flauwekul verhaal, weet jij ook.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:30

RVV schreef:Ja en dan komt Renault met een R variant :whistle:

Robin over Horst is natuurlijk een flauwekul verhaal, weet jij ook.
Nee weet ik niks van, vertel. Ik raak de gevoelige snaar blijkbaar. Horst in die Megane doet 8:24 ofzo. Weet jij ook.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:32

Doet me ook wéér denken aan die battle tussen Nissan (GTR)en Porsche.(GT3) Van 'n paar jaar terugJullie?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2011, 09:42

des te eerder komt bmw nu met de 1M CS(L) variant, 150kg lichter en 380pk (minimaal) :wave:
tijd op de ring net onder de e46 csl tijd, dus zeg 7.45...dan moet er wellicht 420pk in komen :swinging:
Laatst gewijzigd door GTRene op 18 jun 2011, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 jun 2011, 09:44

Robin schreef:Doet me ook wéér denken aan die battle tussen Nissan (GTR)en Porsche.(GT3) Van 'n paar jaar terugJullie?
Ja mooi was dat he :wave:

Ik snap je verhaal ook wel maar begrijp je die van mij ook? En er zullen denk ik 0.0000% van de M rijders overgaan naar een Megane....i know...

Tommy

Bericht door Tommy » 18 jun 2011, 09:46

Dus nu alleen nog een special van de 1M die wel voor track is icm instelbaar onderstel, semi slicks en een stukje software toch? 422 pk en 600 Nm was geloof ik al bereikbaar. Wat kost die megane trouwens in nederland als je BPM en CO2 tax mee moet pakken?

RVV

Bericht door RVV » 18 jun 2011, 09:47

8.24 door Horst geloof ik niks van. Buitendat als BMW op de ring zelf een tijd van minder dan 8.15 heeft gereden, waarom hoor of lees je daar niks over.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:48

duifjes.com schreef:
Robin schreef:Doet me ook wéér denken aan die battle tussen Nissan (GTR)en Porsche.(GT3) Van 'n paar jaar terugJullie?
Ja mooi was dat he :wave:

Ik snap je verhaal ook wel maar begrijp je die van mij ook? En er zullen denk ik 0.0000% van de M rijders overgaan naar een Megane....i know...
Tuurlijk snap ik dat ook. Klopt. Net als die Depressieve Enzo eigenaren die hun droom naar de kloten zien gaan door één of andere in Lelystad gebouwde halve sigaar op wielen, die ook 10 seconden sneller is op dat baantje daar in de Eifel.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:49

RVV schreef:8.24 door Horst geloof ik niks van. Buitendat als BMW op de ring zelf een tijd van minder dan 8.15 heeft gereden, waarom hoor of lees je daar niks over.
Om 'm niet in 't vaarwater van de M3 E9x te laten zitten misschien? Net als Porker met hun 911 vs intern de Boxster/Cayman?

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 18 jun 2011, 09:52

We zijn er bijna maar nog niet helemaal...................repeat..............200 :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 jun 2011, 09:54

Gewoon even wachten wat SportAuto uit die Mégane kan halen?

Voor de rest hulde voor die Hothatch

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:54

Thijs-v-d-H schreef:We zijn er bijna maar nog niet helemaal...................repeat..............200 :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wink:
Elke wave heeft 5 mannetjes dus 40x die wave. Wie doet dat straks? :tooth:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 jun 2011, 09:55

Feestje is al verpest door Renault.
Je weet wel, dat merk op de vluchtstrook. :beam:

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 09:58

M@rcel schreef:Feestje is al verpest door Renault.
Je weet wel, dat merk op de vluchtstrook. :beam:
LOL :boogie:

Beetje een grafstemming hiero.

Het wachten is op Luco die met z'n zoete wraak 'ons'van jetje gaat geven.

Begin die Megane steeds meerr te waarderen eigenlijk.Leuk ding!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 jun 2011, 10:21

Bel die 1M maar af Perry, pas een beetje censuur toe, delete dit topic en geef Luco maar weer een ban omdat het kan...

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jun 2011, 10:24

^ Goede ideeën allemaal op die eerste na :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 18 jun 2011, 10:31

Horst is geen topper van een coureur. Laten we dat eerst even voorop stellen.

Punt 2

Sportauto zegt dat de 1 serie M listig is op een hobbelige ring door zijn harde vering. Op de hockenheimring rijdt de 1M wel met de snelsten mee.

Als de horst zich dus niet zeker voelt op de ring zie je dat ook meteen terug in de tijden.

Dan de banden. Re050a heeft een wear rating van 140 en de PS2 van 220. De Re050a is veel zachter rubber dan de michelin.

Dan met turbo motoren is temperatuur heel belangrijk. Het is zelfs zo erg als ik in een race auto een qualificatie doe en er komt net een wolk voor de zon ben je ook sneller. Raar maar waar.

Het kan op de ring zomaar 10 sec opleveren met temperatuur verschillen.

Dus jongens en meisjes staar jullie je nu maar niet blind op die ring tijden. En zoals Robin zegt laat horst dan maar eens tijd neerzetten met de renault. Nu is de test gedaan door 2 verschillende rijders en op 2 verschilende ring dagen en dus verschillende temperaturen.

Get the facts together!!!!!

Jullie zijn net kinderen die met de meneer meepraten die het snoepgoed wegggeeft.

Ga beide auto s eens naast elkaar bekijken en ga ze beide eens rijden en kom dan eens met een conclusie deze boekjes wijsheden kennen we hier wel.

RVV

Bericht door RVV » 18 jun 2011, 10:40

Natuurlijk is het allemaal te beredeneren. Voordeel dit, nadeel dat. Maar de ring is geen circuit waar als op het scherpst van de snede wordt gereden er gegrossiert kan worden in seconden. 7 seconden lijkt weinig is het ook op die dik 20 km. Maar Horst is -tig jaar al een autoriteit met sportauto, supertesten zijn nooit een punt van discussie geweest als het om de ringtijd ging. Ook Robin heeft vaak aangegeven dat de sportauto gewoon geen gezeik is qua tijden. Maar nu betreft het de 1M dan is het ineens jamaar. Inderdaad Horst moet maar in die Renault gaan rijden. Die 7 seconden zijn dan zijn wisselgeld :whistle:

Punt is de 1M is goed, maar voor een habbekrats kan het beter.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 jun 2011, 10:41

Andre schreef:Horst is geen topper van een coureur. Laten we dat eerst even voorop stellen.

Punt 2

Sportauto zegt dat de 1 serie M listig is op een hobbelige ring door zijn harde vering. Op de hockenheimring rijdt de 1M wel met de snelsten mee.

Als de horst zich dus niet zeker voelt op de ring zie je dat ook meteen terug in de tijden.

Dan de banden. Re050a heeft een wear rating van 140 en de PS2 van 220. De Re050a is veel zachter rubber dan de michelin.

Dan met turbo motoren is temperatuur heel belangrijk. Het is zelfs zo erg als ik in een race auto een qualificatie doe en er komt net een wolk voor de zon ben je ook sneller. Raar maar waar.

Het kan op de ring zomaar 10 sec opleveren met temperatuur verschillen.

Dus jongens en meisjes staar jullie je nu maar niet blind op die ring tijden. En zoals Robin zegt laat horst dan maar eens tijd neerzetten met de renault. Nu is de test gedaan door 2 verschillende rijders en op 2 verschilende ring dagen en dus verschillende temperaturen.

Get the facts together!!!!!

Jullie zijn net kinderen die met de meneer meepraten die het snoepgoed wegggeeft.

Ga beide auto s eens naast elkaar bekijken en ga ze beide eens rijden en kom dan eens met een conclusie deze boekjes wijsheden kennen we hier wel.
Daarom zeg ik ook...heb er geen meter in gereden *(wat ik best zou willen) :mrgreen: idem de Renault..en idem de Ring.....zet beide op Assen, CPZ whatever op dezelfde dag met zelfde coureur......klopt helemaal

Alleen staren mensen zich blind op cijfertjes ook hierbij dus....en het komt natuurlijk ff kut uit dat dit nu zo is.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2011, 10:49

RVV schreef:Natuurlijk is het allemaal te beredeneren. Voordeel dit, nadeel dat. Maar de ring is geen circuit waar als op het scherpst van de snede wordt gereden er gegrossiert kan worden in seconden. 7 seconden lijkt weinig is het ook op die dik 20 km. Maar Horst is -tig jaar al een autoriteit met sportauto, supertesten zijn nooit een punt van discussie geweest als het om de ringtijd ging. Ook Robin heeft vaak aangegeven dat de sportauto gewoon geen gezeik is qua tijden. Maar nu betreft het de 1M dan is het ineens jamaar. Inderdaad Horst moet maar in die Renault gaan rijden. Die 7 seconden zijn dan zijn wisselgeld :whistle:

Punt is de 1M is goed, maar voor een habbekrats kan het beter.
Beter? Alleen sneller op de Ring op DAT moment en that's it. Tuurlijk trek ik Sportauto niet in twijfel. Nooit gedaan ook. Maar dán moet Horst álles zelf gaan rijden en geen Coronel, Vergers, Basseng weetikveel. Dan heb je 'n iets reeler beeld. En het jamaar deed ik ook in de battle tussen Nissan en Porsche of Corvette.

Men haalt hier de Megane tijd erbij om de 1M de doodssteek te geven die hij blijkbaar nodig heeft. Waarom? Jij Rico vertelt bijna dagelijks dat je BMW man dit en dat bent. Je bent zelfs 3x meer BMW man dan ik, for sure. What's your point in bashing de 1M? Een local in 'n Golf 2 aangepast rijdt die Megane weer 't snot voor de ogen. Op Hockenheim is de 1M weer een koninkje. Maar inderdaad op dát moment eerlijk is eerlijk is vde Magane sneller geweest door bepaalde factoren.Klopt.

Maar zou jij, Rico een Megane aanschaffen of de 1M , money no issue?

We krijgen gewoon weer 't GTT vs Porsche verhaal.

Ben trouwens tevreden met mijn RE050A's en dat treadwear gedoe had ik al over gelezen. Op droog heb ik nu in ieder geval iets van 'n wegligging in die dikke boot. :D
Laatst gewijzigd door Robin op 18 jun 2011, 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 18 jun 2011, 10:50

Komt mij niet kut uit hoor duifjes.

Al had de renault 7 min blank gereden. Ik zoek nu mijn plezier in RWD.

Wat ik ook al eerder zei. Als sportief merk is renault perfect. En een megane trophy RWD voor de straat. Zet maar neer.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 jun 2011, 10:55

Andre schreef:Komt mij niet kut uit hoor duifjes.

Al had de renault 7 min blank gereden. Ik zoek nu mijn plezier in RWD.

Wat ik ook al eerder zei. Als sportief merk is renault perfect. En een megane trophy RWD voor de straat. Zet maar neer.
Nou niet jou....maar gewoon in algemeen...ik weet waar jou plezier zit en dat is niet in een auto die op de Ring het snelste is....alleen voor het gros is dat wel wat telt ... de cijfertjes...dat het vergelijk niet altijd oke is dat terzijde....voor de zaterdag pindadoorgeef party wel...

Plaats reactie