hahahah scherp metchu

Tristan schreef:Tja, Leeuwarden....
Jullie hebben toch tijd zat in het Noorden? Stress kennen ze daar niet, toch....
Ik bedoel meer voor pleziervaartuigen, daar is het geluid minder belangrijk dan bij een speedboat neem ik aan? Waarom die dan niet diesel? Of is het al een dure hobby en die paar stuivers maken toch niks uit"?Pingus schreef:Natuurlijk zijn die er ook; maar de sportboten zijn daarin in de minderheid, omdat het geluid ontbreekt en de meeste sportbootliefhebbers of een dikke V8 willen hebben of een V6 2takt buitenboiord motor...EG schreef:ZIjn er geen dieselboten? Dus van die pleziervaartuigen ?Of is dat allemaal benzine?
Lijkt me toch dat die dingen wat minder verbruiken op diesel of?
Powerboat fabrikanten als Outerlimits en Nor-Tech gebruiken al jaren dikke diesels (2 of 3 motoren van bijna 500PK), maar echt populair zijn die nog niet geworden... maar je hebt wel gelijk: die zijn veel zuiniger (lees: minder dorstig)
Waarom die dikke V8's? Ik zeg: speakers op vol vermogen en afspelen maar![]()
Of deze
En als de benzine prijs je echt niets uit maakt, dan kun je altijd nog hier voor gaan :boogie:
De meeste boten verbruiken nauwelijks brandstof hoor. De posters hier hebben toevallig een speedboot, maar 90 procent van de watersporters heeft een zeilboot of bescheiden motorkruiser, met een brandstofverbruik van niets tot hooguit een paar liter per uur.RVV schreef:Maus335i schreef:Daarom vind je het ook te duur. 100 euro voor een dagje op het water liggen en zo nu en dan even vol gas lijkt me juist héérlijk. Hoeveel brandstof ging er vorig jaar tijdens de CBR doorheen? Ik kan me nog wat discussies daar over herinnerenRVV schreef:Dure grap. Ik zelf heb eigenlijk niets met boten.
Hmm ik begrijp je opmerking. Maar dat ik niets met boten heb is niet omdat het brandstof verbruik een dure grap is, daar kom ik nu eigenlijk pas achter (door dit topic).
Ik begrijp uiteraard waarom mensen varen leuk vinden, ik begrijp dat er een charme aan vast zit. Maar ik heb er gewoon geen enkele klik mee. Ik heb ook geen klik met trike rijden, camperen met caravan/tent of camper of met parachute springen.
Het verbaasde me gewoon dat die boten zoveel brandstof ge/verbruiken. Verder leven en laten leven en mag iedereen die het leuk vind veel plezier hebben van zijn boot(je). :sailing:
Vaarbelasting is toch al diverse malen aan bod geweest, en idd ook zovaak weer afgeschoten. Het hele kosten/baten verhaal loopt (voor pleziervaart) scheef en het is een heel ander onderwerp dan een auto.Kasteel schreef:Nog steeds ben ik niet voor het heffen van die belastingen, begrijp me goed. Maar waarom zouden de mensen op het water niet voor de staatskas moeten zorgen terwijl e.e.a. bij auto's wel gebeurt. Het argument dat het al veel geld kost is daar niet het sterkste argument, daar er voor de auto ook moet worden betaald (zelfs bpm), terwijl vaartuigen over het algemeen een luxegoed betreft.
Heeft de overheid dit over het hoofd gezien, of vaart 3/4 van Den Haag?
Je hebt nog nooit meegevaren met zo'n boot, dat is wel duidelijk... als je 160 km/h+ vaart, wat denk je hoeveel je nog hoort van de uitlaat (denk aan de wind van voren en zodvh schreef:Mensen die varen met open uitlaten boven het water zijn sjonnies @ sea...
Daarbij is het gewoon een gigantische k*therrie waarbij ik niet kan voorstellen dat je het relaxt vindt om een eindje te gaan varen....)
Geweldig!!!! Zeg nou eerlijk, zelfs als je niet van boten houdt... dat geluid van zo'n rouwe V8 is toch prachtig?!Pingus schreef:Waarom die dikke V8's? Ik zeg: speakers op vol vermogen en afspelen maar![]()
I rest my caseMaus335i schreef:...
Geweldig!!!! Zeg nou eerlijk, zelfs als je niet van boten houdt... dat geluid van zo'n rouwe V8 is toch prachtig?!
FL, écht iets voor jou Maurice(denk ik dan).Maus335i schreef:Geweldig!!!! Zeg nou eerlijk, zelfs als je niet van boten houdt... dat geluid van zo'n rouwe V8 is toch prachtig?!Pingus schreef:Waarom die dikke V8's? Ik zeg: speakers op vol vermogen en afspelen maar![]()
Dat zijn op zich ook hele goede motoren, die Yanmar diesels; niet voor niets DE standaard voor powerboats. Turbo fluit is zeker ook fraai, maar toch voor veel mensen (incl ondergetekende) is het het gewoon net niet..). Er mist wat excitement, en de grunt voordat de turbo's inkomen (en je mist de power in de boven toeren...)Tristan schreef:Onze Riva heeft weleens waar geen benzinemotoren meer maar 2x Yanmar met elk 380pk. Klinkt minder spectaculair totdat de turbo's erin komen. Dan wordt het net een vliegtuig.
Omdat ze bang zijn stemmen te verliezen.Kasteel schreef:
Heeft de overheid dit over het hoofd gezien, of vaart 3/4 van Den Haag?
Maus335i schreef:Doet me weer denken aan dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/605351/ ... oost_.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Priceless
Friezen hebben rare humorSteV6 schreef:Maus335i schreef:Doet me weer denken aan dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/605351/ ... oost_.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Priceless
Sorry Maurice, ik zie de humor niet,. Mag ik even een honkbalknuppel?!
Haha jawel joh! Op een mooie zomerdag paar dames flink nat maken met een mooie golf. We zijn allemaal eens jong geweest en hebben kattenkwaad uitgehaald. Dat het volk wat op de boot zit tokkies zijn staat daar even los vanSteV6 schreef:Maus335i schreef:Doet me weer denken aan dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/605351/ ... oost_.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Priceless
Sorry Maurice, ik zie de humor niet,. Mag ik even een honkbalknuppel?!
Elmar schreef:Omdat ze bang zijn stemmen te verliezen.
VVD-ers hebben een dik yacht
PvdA-ers hebben een ouwe motorkruiser
Groen Linksers hebben een zeilbootje
D66-ers hebben een sloep
PVV-ers hebben een speedboot
Ik denk enkel SGP-ers en PvdD-ers hebben geen boot....hmmm heb ik toch op de verkeerde partij gestemd.
LolMaus335i schreef:Doet me weer denken aan dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/605351/ ... oost_.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Priceless
Gebruikers op dit forum: Gisae, Kadett, m3e30_chris, Nico e39, Sander-E46, Sidney, Thomas H en 2 gasten