steve smith schreef:Scaper seals zijn geen stofhoezen, dat zijn gewoon rubber ringen. Zoals de naam ook zegt schrapen ze vuil wat er al tussen zit. Dus kan je na elke winter je klauwen laten reviseren omdat er pekel in je boringen komt. Prima voor een racer, in mijn ogen kansloos voor een straatauto. En dat allemaal omdat wieltjes wisselen voor Control Technique teveel moeite is?
Maar volgens mij heb je je plan al getrokken, dus veel plezier!
Iemand lijkt een beetje lastig, omdat ik niet direkt Movi't wil kopen. Krijg je misschien een percentje

(just kidding

)
Over wat ben jij nu eigenlijk bezig met uw commentaar van "wieltjes wisselen"...? Wieltjes wisselen is totaal geen moeite (heb ik ook nooit beweerd)! Velgen wisselen is a piece of cake! Maar zoals reeds vele malen gezegd heb ik enkel 19" CSL velgen en een setje 18” wintervelgen met winterbanden. Ze zullen lachen als ik in het midden van de zomer op de "Control Technique" kom aangereden met mijn winterbanden... AP racing past gewoon zonder spacers en zonder aanpassingen met 19' CSL zomervelgen en mijn18" wintervelgen. Hoe handig is dat...
Ik heb de 5mm te weinig ruimte en spacer zaken ivm Mov'it besproken met de super vriendelijke en zeer informatieve Dickh (topkerel!). Het antwoord over de 5mm was helaas negatief. Ze kunnen bij Mov'it de top 5mm breder maken maar dan blijf je nog steeds met het centreer probleem van je velg zitten. 12mm kunnen ze wel doen, in de vorm van een vaste ingewerkte spacer.
Ok; Mov'it is kwalitatief beter afgewerkt voor straatgebruik, is ook logisch voor die veel hogere prijs. Ik heb even getwijfeld om Mov'it te kopen (enkel een voorste BBK). Voor bijna dezelfde de prijs van een voorste Mov'it 4 zuiger klauw heb ik een voorste AP racing 6 pots klauw + een achterste AP racing 4 pots klauw. En AP racing is nu plots geen rommel van de Aldi geworden he...?
Jaja; ik weet dat een volledige BBK echt niet nodig is op een straatauto. Maar ik wil een optimale rembalans blijven behouden en een achterste AP BBK erbij kopen valt in mijn ogen nog mee van extra kost. Mijn achterste oem remschijven beginnen toch ook al een mooi lipje te krijgen (dus deze moeten toch eens vervangen worden en oem Z4M schijven zijn ook niet de goedkoopste). Iedereen moet maar voor zich zelf uitmaken of de investerinmg van een BBK de moeite is. Ik ben van plan de Z4M heel lang bij te houden, dus ik ga nog een heel lange tijd plezier hebben van deze investering (op trackdays dan wel te verstaan).
By the way; er is een groot verschil tussen de straat AP remklauwen en de race AP remklauwen... Over hun Race klauwen zijn ze zeer duidelijk dat je hier inderdaad niet mee in vuil en in de winter moet rijden. Ik heb veel opgezocht over de AP straat remklauwen en zeer veel “real life” ervaringen bij elkaar gesprokkeld. Die ervaringen waren ronduit positief. Het is correct dat AP racing remklauwen geen dust boots hebben, maar wel andere dichtingen waaronder het besproken dirt scraper seals (dit doen ze om zo hun remklauwen compacter te kunnen maken). Trouwens dust boots op remmen die op circuit gebruikt worden is niet altijd een super oplossing, er zijn merken waar deze dust boots te hard opwarmen, smelten en zo heel de remklauw om zeep helpen. Bij topmerken zoals Mov'it, Brembo zal dit wel niet zo zijn.
Wat jij beweert van na elke winter uw AP klauwen te reviseren is volledig overdreven! Niemand heeft al voor gehad wat dat jij nu zegt en AP is al een 15tal jaren op de markt. Heel veel mensen in de UK hebben AP op hun M3 die ze dagelijks gebruiken. De UK is nu niet het tropische eiland waar het nooit regent, sneeuwt of geen zout op straat gestrooid wordt. Ik ken mensen die al 4-5 jaar rond rijden met een AP kit op hun CSL of gewone M3 en in eender welke weersomstandigheden. Deze hebben nog nooit geen last gehad van AP klauwen die niet meer werken of men moest laten reviseren vanwege teveel vuiligheid.
Mensen; allemaal bedankt voor jullie inbreng, meningen en informatie... Ik heb maanden alle opties en ervaringen met verschillende BBK liggen bestuderen op allerlei forums. Mijn oem remschijven, remblokken zijn nu stilaan op het einde van hun leven en de bestelling van een BBK is ondertussen gebeurd.