Dennis Cavallino schreef:De prijs in euro per pk per uur klopt wel aardig. Zakenrelatie* van mij had 500 pk onboard en lelystad-enkhuizen deed 'ie in een half uur. Terug moest er voor 500 euro worden getankt. Gaat nergens over.
*Co2 reductie + handel

Is die 500PK 2 x een small block V8 of 1 race motor (big block v8) van Mercury?
(dat stuk is ongeveer 26,5KM a 27KM over water. Maw: dat doe je met een serieuze (sport) boot in 15 minuten of minder (enkele reis) afhankelijk van de pk's en de boot (rompvorm + gewicht + golfslag); met een race motor zou je dat in minder dan 30 minuten heen en terug moeten kunnen doen; met een 500PK zou ik verwachten in rond de 20 minuten heen en terug)
Mijn 200PK V6 2-takt black max deed bijna 100 liter per uur bij volgas, de 150PK black max bijna 80 liter, de V6 ruim 70 (4.3 liter blok), de small block V8 bijna 100, en mijn big block ruim 160 liter (454 magnum); 160 liter/uur is best veel maar je geniet er ook van: zowel qua snelheid als qua sound

.
Evinrude Ficht was al behoorlijk zuinig, de nieuwere etec's zijn nog zuiniger. Laten we eerlijk zijn: hoe lang vaar je nu echt volgas? Dat gebeurd niet zo heel vaak ivm beschikbare ruimte en snelheids regels...
Continue waterskiers het water uit trekken kost ook wel wat peut natuurlijk