Martijn_bmw schreef:geen ervaring, maar vind hem persoonlijk ERG lelijk
Golf GTI 2011
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Golf GTI 2011
+ oneindig!
- JP
Zoveel mensen, zoveel smaken....
maar ik zou die ABT-uitlaat nog niet gratis willen hebben...
Que design slaat ABT de laatste jaren flink de plank mis, imho

Que design slaat ABT de laatste jaren flink de plank mis, imho
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Auto op rollerbank gehad. 266 pk/402 nm. Nette waardes voor een Abt GTI. Zou op 260 pk/360 nm moeten komen, maar koppel zit daar nog wel ruim boven.
Was nog wel schrikmomentje toen de beide voorste spandraden knapten en de auto losschoot. Wonder boven wonder (auto maakte bijna een pirouette) geen schade met dank aan Mark van JD Engineering die de auto onder controle kon houden in een angstig krappe garage. Was overigens voor JD de eerste keer dat een auto losschoot, dus een echte primeur

Verder heb ik een Milltek midden- en einddemper laten installeren. Eerste indrukken:
1) Auto rijdt 'smoother'. Motor pakt net wat beter op bij iedere toerentallen en de auto klinkt net wat voller en met name minder gekunsteld (lees: nep) dan de standaard dempers van de GTI 6. Geluidstoename in interieur wel wat beperkt. Eigenlijk nog steeds iets te bescheiden imo.
2) Als je buiten staat en de auto trekt vol weg is de geluidsproductie wel heel erg goed en lekker (niet te) aanwezig. Helemaal goed. Zal vanmiddag eens filmpje schieten.
3) Het staat erg mooi! Uitlaten zijn net een maatje groter, maar niet te groot.
En.....laatste update is een needle sweep. Grappig.
http://www.youtube.com/watch?v=VxCCjTbk ... ideo_title" onclick="window.open(this.href);return false;
- sitechris
Ff de Autobahn opgegaan vanavond. Auto is inmiddels wat beter ingereden en hangt steeds beter aan het gas. Verbruik als je gaat knallen is overigens stevig plus. 1 op 5, dat is achtcilinder werk. Terwijl je in NL gewoon 1 op 14/15 tokkelt als je 120 rijdt.
Verder rijdt de auto nog steeds erg fijn. Beste auto die ik tot nu toe gehad heb. Tegenvallertje is dat de voorbanden wel hard gaan, daar zit nu na 11000 km ong 4,5 mm profiel op. Daar ga ik de 20.000 dus niet mee redden. Verder geen problemen. Olieverbruik alleszins acceeptabel. Half litertje op eerste 11.000 kilometer.
- RutgerK
Nu nog de downpipe. 

- Teunis
Mooie update! Klinkt lekker.
Vind 20k nog niet tegenvallen, redde ik ook niet met mijn GTD en die ziet echt (te) veel snelwegkilometers...
Veel plezier, maar dat moet zeker lukken!
Vind 20k nog niet tegenvallen, redde ik ook niet met mijn GTD en die ziet echt (te) veel snelwegkilometers...
Veel plezier, maar dat moet zeker lukken!
- Macboy
Vind het filmpje erg nietszeggend. Een standaard GTI doet ook makkelijk 250 en met beetje geduld 260 op teller. Zie weinig verschil in snelheid. Alleen aan eind maar toen was de teller weer niet goed zichtbaar.
Ik blijf erbij dat de std 211pk al zo goed is dat chippen wel leuk is maar zeker geen noodzaak zoals bij diesels vaak wel het geval is.
Ik blijf erbij dat de std 211pk al zo goed is dat chippen wel leuk is maar zeker geen noodzaak zoals bij diesels vaak wel het geval is.
- Tristan
Sorry, Macboy maar dat is echt BS.
Mijn Leon FR liep zoveel fijner, harder en soepeler. Noodzaak: nee, verschil: jazeker!
Mijn Leon FR liep zoveel fijner, harder en soepeler. Noodzaak: nee, verschil: jazeker!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+100Tristan schreef:Sorry, Macboy maar dat is echt BS.
Misschien dat het op top niet heel veel scheelt maar qua trekkracht is het een verschil van dag en nacht. Ik heb 27.000 km met de standaard 211 pk gereden en nu zo'n 19.000 km met JD kuur. Heb dus een behoorlijk goed vergelijk.

Pas nu vind ik de GTI zoals hij bedoeld is, daarvoor toch altijd het gevoel dat hij geknepen was. Vermogen en vooral ook het koppel is nu heerlijk. Ding gaat altijd en overal. Stond zonet bij het stoplicht. Per ongeluk in de 3 ipv 1e versnelling. Maakt 'em niets uit. 60 in 6? Geef gas en hij gaat alsnog vlot vooruit. En vanaf 3000 toeren gaat het echt hard. En zo lineair (althans, de JD mapping), is gewoon bizar. Dat vern##kt je ook wel eens, het gaat harder dan je soms merkt. Nergens een voelbare piek.
In de praktijk rij ik nu ook nog eens zuiniger omdat je in het dagelijks verkeer meer op koppel kunt rijden. Ik ben dik tevreden en zou niet terug willen naar de standaard 211 pk..
- sitechris
Ik heb de GTI ook nog in standaardtrim gereden, verschil tussen 210pk/268pk en 280nm/400nm is echt enorm groot. Het is een volledig andere auto geworden. De standaard GTI biedt gewoon niet de kicks en sensatie die de gechipte wel biedt.
En als overdaad schaadt, dan rijden we allemaal in een Golf 1.2 TSI en worden er geen leuke auto's meer verkocht.
En de verschillen mbt een niet gechipte: hier paar voorbeelden van een standaard GTI.
http://www.youtube.com/watch?v=IJlICEYq ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=T6nYs-3C ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=9BXFvZIl ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; (ondanks de titel is deze GTI dus wel standaard, zie de vele reacties)
En als overdaad schaadt, dan rijden we allemaal in een Golf 1.2 TSI en worden er geen leuke auto's meer verkocht.
En de verschillen mbt een niet gechipte: hier paar voorbeelden van een standaard GTI.
http://www.youtube.com/watch?v=IJlICEYq ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=T6nYs-3C ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=9BXFvZIl ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; (ondanks de titel is deze GTI dus wel standaard, zie de vele reacties)
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
En wat betekend het dan als de Golf V op de teller de 270km/h haalt.Macboy schreef:Vind het filmpje erg nietszeggend. Een standaard GTI doet ook makkelijk 250 en met beetje geduld 260 op teller. Zie weinig verschil in snelheid. Alleen aan eind maar toen was de teller weer niet goed zichtbaar.
En daar had ik niet eens veel geduld voor nodig. ( en ja, ik heb getuigen

Is een rollenbank de enige mogelijkheid om er achter te komen of die van mij gechipped is ?
( afgelopen zondag op de 61 komende vanaf Adenau, plankend achter een E46 M3 aan )
- Niall
Door middel van VAG-Com kan je ook de turbodruk loggen en deze vergelijken met een standaard of gechipte GTI.
- JP
270 op de teller is leuk, maar je zult schrikken als je er een gps naast houdt en ziet wat de tellerafwijking is....
Je zult niet boven de 250 echte km's uit komen.

-
258 teller was bij mij 248 gps, afwijking viel mee
- JP
@ Wouter; Jij hebt een VI....
Daarbij is er ook nog een verschil/afwijking tussen de wijzer (die iets meer aangeeft ) en de digitale snelheidsmeter.

- sitechris
Bij volacceleren blijft de digitale idd wat achter, maar bij de 260 plus als het grote kruipen begint trekt de digitale snelheidsmeter de stand wel weer gelijk.
- Eric H
Zal de volgende keer de gps eens in de gaten houden....
Maar stel dat de teller afwijking 20km/h is, dan loopt het ding dus 250km/h !!
Dat is toch niet echt standaard te noemen, of wel.....?
Moet wel zeggen dat ik aangenaam verrast was door het gevoel dat de auto nog gaf op die snelheid.
Zeer stabiel....ik kon me volledig focussen op het anticiperen, zonder dat ik werd afgeleid door nerveus weg gedrag....zeer positief punt !
Over het loggen van turbodruk e.d met vagcom, ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar iemand met vagcom, zodat ik wat zaken kan laten aanpassen.
Dus als hier iemand iets weet, ik hou me aanbevolen.
Maar stel dat de teller afwijking 20km/h is, dan loopt het ding dus 250km/h !!
Dat is toch niet echt standaard te noemen, of wel.....?
Moet wel zeggen dat ik aangenaam verrast was door het gevoel dat de auto nog gaf op die snelheid.
Zeer stabiel....ik kon me volledig focussen op het anticiperen, zonder dat ik werd afgeleid door nerveus weg gedrag....zeer positief punt !
Over het loggen van turbodruk e.d met vagcom, ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar iemand met vagcom, zodat ik wat zaken kan laten aanpassen.
Dus als hier iemand iets weet, ik hou me aanbevolen.
- Vdub
@Eric H
Dat hangt af van waar je woont.. in de regio Achterhoek kan ik wel wat voor je betekenen..
Ik heb overigens nog even opgezocht wat een gechipte 330d bij JD zou doen als ie std 231pk heeft gaat ie naar 272pk en idd ca 600nm.. 266pk abt en 272pk diesel doen mekaar dus helemaal niks..
Ik heb ooit eens een test/sprint gedaan met onze 2.6V6(150pk) in de Audi 80(met 4 man) tegen een Passat(2 man) 1.8 20v(125pk) en ik raakte de Passat niet kwijt naast me..
Dat hangt af van waar je woont.. in de regio Achterhoek kan ik wel wat voor je betekenen..
Ik heb overigens nog even opgezocht wat een gechipte 330d bij JD zou doen als ie std 231pk heeft gaat ie naar 272pk en idd ca 600nm.. 266pk abt en 272pk diesel doen mekaar dus helemaal niks..
Ik heb ooit eens een test/sprint gedaan met onze 2.6V6(150pk) in de Audi 80(met 4 man) tegen een Passat(2 man) 1.8 20v(125pk) en ik raakte de Passat niet kwijt naast me..
- sitechris
Kennis van mij heeft een een 330d laten chippen bij jd. Dik 290 pk en 600 nm. Mijn gechupte gti is echter stukje sneller toen we tijdje terug even paar sprintjes trokken.
- Eric H
Hehe, ik woon onder de rook van Rotterdam.....maar toch bedankt voor je aanbod..Vdub schreef:@Eric H
Dat hangt af van waar je woont.. in de regio Achterhoek kan ik wel wat voor je betekenen...

- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik ken nog wel iemand in Capelle a/d IJssel die dingen met VAGcom kan, ik kan je wel in contact brengen, message me anders even.Eric H schreef:Hehe, ik woon onder de rook van Rotterdam.....maar toch bedankt voor je aanbod..Vdub schreef:@Eric H
Dat hangt af van waar je woont.. in de regio Achterhoek kan ik wel wat voor je betekenen...

- sitechris
Heb bij JD twee modificaties aan mijn auto laten doorvoeren:
1) Carbonio air intake
2) Voorste katalysator verwijderd
Resultaat is nu een nette 281 pk/410 nm. Winst van 15 pk/10 nm. In het tweede plaatje vind je de vergelijking met mijn eerdere rollerbank test (266 pk/402 nm). Met name in hoger toerental zie je verschil dankzij de aanpassingen. Ook IRL merk je dit!

Overigens geeft de Carbonio op beschaafde wijze nog wel wat extra geluidsbeleving, nice!
1) Carbonio air intake
2) Voorste katalysator verwijderd
Resultaat is nu een nette 281 pk/410 nm. Winst van 15 pk/10 nm. In het tweede plaatje vind je de vergelijking met mijn eerdere rollerbank test (266 pk/402 nm). Met name in hoger toerental zie je verschil dankzij de aanpassingen. Ook IRL merk je dit!
Overigens geeft de Carbonio op beschaafde wijze nog wel wat extra geluidsbeleving, nice!
- Tristan
Mooie waardes!
- Petrolhead Tom
Mooi werk!
-
Nice! 
Ik doe zulke upgrades niet (vind de winst tov. de kosten niet interessant genoeg) maar kan het wel erg waarderen. Erg cool.

Ik doe zulke upgrades niet (vind de winst tov. de kosten niet interessant genoeg) maar kan het wel erg waarderen. Erg cool.