Ik weet niet hoeveel de remschijven van een Audi S4 kosten. Maar in het geval van een M zijn de remschijven oem BMW in dezelfde prijsklasse als Stoptech remschijven (bij AP weet ik dit niet). Ik verwacht toch wel dat remschijven van een BBK langer zouden mee gaan dan oem.wjn schreef:Bij mijn AP set op de S4 was dat niet zo. Blokken (straat Ferodo 2500) gingen net zo snel, schijven (de ringen dan) gingen sneller dan de standaard remmen en nog eens een stuk duurder ook.
Was jij tevreden van uw AP set in combinatie met de Ferodo DS 2500? Had jij een volledige BBK of enkel vooraan? Waarom heb jij voor AP gekozen en geen ander merk?
wjn schreef:Oh ja, ik had "gesleufde" schijven, geen geboorde. De geboorde gaan allemaal vroeger of later scheuren rond de gaatjes, met gesleufde heb je dat niet en je ziet precies hoe ver je schjf versleten is (als de sleuven bijna weg zijn, tijd om te vervangen).
Dat van scheuren bij geboorde remschijven wist ik...maar dat je de slijtage bij gesleufde schijven zo kan checken wist ik niet.