Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Audi Quattro's
SWEET!!!
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's
thanks Marc en Mark, ik kan ook niet meer wachten om er een blokje mee om te kunnen 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Audi Quattro's
Masterpiece!!!!!
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Audi Quattro's
YEAH!! prutprutroggelprutprut, kortom: loopt als een zonnetje
zeker zonder IC! :shakeit:

zeker zonder IC! :shakeit:

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Audi Quattro's
Echt een geweldig project om te volgen. Ik heb regelmatig kwijlend achter de computer gezeten bij het zien van al het handwerk en maatwerk. Ik heb veel zelf ontworpen en gemaakte onderdelen langs zien komen.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er straks op het kenteken bewijs komt te staan....Audi 80/90 met 2.2?

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er straks op het kenteken bewijs komt te staan....Audi 80/90 met 2.2?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Audi Quattro's
Wat een heerlijk monster! 8)
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 02:19
Re: Audi Quattro's
mooi project man respect !
- Nils
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39
Re: Audi Quattro's


Ontroerend gewoon

Echt gods gruwelijk mooi project!!
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Audi Quattro's
echt helemaal super!!
In mijn V8 DTM(replica) heb ik afgelopen maand een racestuur ingebouwd incl stuurnaaf.. na de bouwvak wordt er begonnen met de kooi.. als de laswerkzaamheden klaar zijn komt de DTM bestickering erop..
In mijn V8 DTM(replica) heb ik afgelopen maand een racestuur ingebouwd incl stuurnaaf.. na de bouwvak wordt er begonnen met de kooi.. als de laswerkzaamheden klaar zijn komt de DTM bestickering erop..
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Audi Quattro's
bruutelijk gaaf.
waar dient die radiator in de vleugel trouwens voor?
waar dient die radiator in de vleugel trouwens voor?
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: Audi Quattro's
Kijk das nog eens een project.
Hoe heb je de turbo opgebouwd? Of welke is het?
Hoe heb je de turbo opgebouwd? Of welke is het?
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's
Sorry voor de late reactie, was op vakantie...
De radiator onder de achterspoiler is voor de motor-olie. De motor heb ik omgebouwd naar drysump smering, de tank staat in de kofferbak. Voordat het in de tank komt gaat het door een thermostaat en daarna (als de thermostaat open staat) door de oliekoeler. Zo zat het op de groupB rally Sport Quattro ook op deze manier. De turbo is momenteel een KKK 27/29. Een lader met wat ouder techniek van de originele Sport Quattro. Dit is dezelfde turbo als ik op de zwarte S2 had zitten. Dat is ook de reden dat hij er nu opzit, ik moet namelijk nog een nieuw uitlaat spruitstuk lassen voor de nieuwe turbo. De aansluiting is anders, en de turbo is fysiek een stuk groter waardoor ik hem anders moet posiioneren. Deze turbo maakt op mijn vorige auto 550 pk/ 650 NM. Maar ik vond dat hij bovenin de toeren matig presteerde. De nieuwe turbo is een heel ander verhaal.
Die zal bovenin alleen maar presteren en onderin niks... Maar voor alsnog ligt die nog steeds in de doos te wachten. Ik wil nu eerst de auto rijdend hebben, daarna ga ik nieuwe spruitstukken lassen.... Momenteel heb ik 2 turbo's liggen die erop moeten passen. Een gt35r en een GT42R. Op het kenteken staat Coupe Quattro. Want daar is namelijk niks aan veranderd. Het is nog steeds 1 en dezelfde auto, en niet 2 auto's waar 1 van is gemaakt. Nu is het zaak om de remleidingen te maken en de koppeling werkend te maken. Dan kan ik hem eens een blokkie om nemen.
Daarna zijn er nog Heel veel afwerk klusjes. Deze kosten toch wel de meeste tijd....
De radiator onder de achterspoiler is voor de motor-olie. De motor heb ik omgebouwd naar drysump smering, de tank staat in de kofferbak. Voordat het in de tank komt gaat het door een thermostaat en daarna (als de thermostaat open staat) door de oliekoeler. Zo zat het op de groupB rally Sport Quattro ook op deze manier. De turbo is momenteel een KKK 27/29. Een lader met wat ouder techniek van de originele Sport Quattro. Dit is dezelfde turbo als ik op de zwarte S2 had zitten. Dat is ook de reden dat hij er nu opzit, ik moet namelijk nog een nieuw uitlaat spruitstuk lassen voor de nieuwe turbo. De aansluiting is anders, en de turbo is fysiek een stuk groter waardoor ik hem anders moet posiioneren. Deze turbo maakt op mijn vorige auto 550 pk/ 650 NM. Maar ik vond dat hij bovenin de toeren matig presteerde. De nieuwe turbo is een heel ander verhaal.


- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's
Heb al een tijdje niks meer van me laten horen hiero, maar inmiddels is de eerste race gereden met de wagen, en de test was geslaagd. 11.5 secs op de 1/4 mile. Video's staan op de site: http://www.highoctane.nl
Er zullen nog fikse upgrades gemaakt worden binnenkort. Dus stay tuned
Er zullen nog fikse upgrades gemaakt worden binnenkort. Dus stay tuned

- Sytze
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 17:37
- Locatie: Drachten
Re: Audi Quattro's
Wat een...wat een..



- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Audi Quattro's
Pure porno op wielen!!
Re: Audi Quattro's
Ech heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vet ouwe!
maar ga je nog wat aan de suspension doen, want het lijkt wel een boot die opstijgt, daar ligt ook nog wel wat tijd te krijgen, en je 60ft tijd lijkt hier ook nog niet echt geweldig
Gaat een echt serieus kanon worden zeg, die blauwe Kever uit het filmpje ken ik wel, ook een serieus ding, rijdt ook in de 11 geloof ik
Nu maar rap die Gt42R erop dan dan alles rapen wat er maar naast staat :jenna:
maar ga je nog wat aan de suspension doen, want het lijkt wel een boot die opstijgt, daar ligt ook nog wel wat tijd te krijgen, en je 60ft tijd lijkt hier ook nog niet echt geweldig
Gaat een echt serieus kanon worden zeg, die blauwe Kever uit het filmpje ken ik wel, ook een serieus ding, rijdt ook in de 11 geloof ik
Nu maar rap die Gt42R erop dan dan alles rapen wat er maar naast staat :jenna:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi Quattro's
wat me opvalt van opzij lijkt de korte wielbasis? en lange overhang zowel voor als achter.
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's
Na de eerste race is er een fikse lijst ontstaan met verbeterpunten. En de gt42r zit er al op hoor. Maar die kan nog niet lekker ademen. Daar komt dus heel snel verandering in. Er is een cilinderkop in de maak waardoor het geheel veel beter gaat flowen en er dus meer power gemaakt kan worden. Momenteel is het een standaard S2 kop die erop zit. Dat is nu de belemmerende factor. Daarbij zijn er 2 clinders met substantieel minder compressie. Dus hebt blokje heeft zijn beste tijd gehad....
Ook daar is nieuw materiaal voor.

- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: Audi Quattro's
Daarom heet/is het ook een Sport quattro.. die is nu eenmaal ingekort om als rallyauto beter de hoek om te kunnen(vroeger..)GTRene schreef:wat me opvalt van opzij lijkt de korte wielbasis? en lange overhang zowel voor als achter.
Wat het tevens moeilijk(er) maakt is het enorme vermogen.. heel leuk dat je er nog meer uit wil persen door meer lucht en een andere kop.. maar misschien laat je de tijden wel liggen op de launch en het schakelen.. wat niettemin al een enorme prestatie is, ik denk ook als je het duiken minder kan maken er al een grote stap gemaakt is..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi Quattro's
misschien heb je te veel aandrijving op de achterwielen...
die wat ik ooit een paar keer zag sprinten op assen toen ik ook mee deed in 2001 of 2002? had iets van 550pk, dat kon ie opschroeven...was geloof ik een originele?
anyway die ging niet sky high op de achterwielen
die deed het heel fraai, kwam een cm of 2 bij al de 4 wielen redelijk gelijk omhoog en dan stoof ie weg
super gezicht.
deze blaast en raast ook lekker trouwens, en komt ook wel wat uit de veren van voor.
die wat ik ooit een paar keer zag sprinten op assen toen ik ook mee deed in 2001 of 2002? had iets van 550pk, dat kon ie opschroeven...was geloof ik een originele?
anyway die ging niet sky high op de achterwielen


super gezicht.
deze blaast en raast ook lekker trouwens, en komt ook wel wat uit de veren van voor.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Audi Quattro's
Zit geen enkele balans in die SQ. Onderstuur en met een dot gas in enorme overstuur. Zo'n korte wielbasis is prima voor rally's maar minder voor echt circuitgebruik.
- Jelte Jongsma
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 17:59
Re: Audi Quattro's
Gelukkig hoeft deze SQ alleen rechtdoor
Goed bezig Jeffrey, maar dat wist je al. Hoorde van Patrick dat je nogal problemen hebt met de koppeling, erg frustrerend. Als het jou lukt ben ik er de 24e bij in Drachten.

Goed bezig Jeffrey, maar dat wist je al. Hoorde van Patrick dat je nogal problemen hebt met de koppeling, erg frustrerend. Als het jou lukt ben ik er de 24e bij in Drachten.
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's
Inmiddels is de grootste koppelings frustratie er wel uit Jelte. Maar ik was het wel ff zat om 6 x in een maand de bak eraf te trekken om een koppeling te stellen. Gekkenwerk. 24ste ben ik er bij op drachten!
Qua wegligging en vering:
Het onderstel wat ik gebruik is een origineel Sport Quattro onderstel. Dan hebben we het dus over jaren 80 veren en dempers. Dus ik had al wel verwacht dat het een boot zou zijn, maar dat het zo erg was had ik niet gedacht. Maar aan de andere kant had de SQ 305 pk en rij ik met 570 rond. Is wel een verschilletje
Zoals ik al zei is er dus een enorme lijst ontstaan met verbeterpunten waaronder het onderstel.
Qua motorische upgrade:
de reden dat ik nu nog niet de correcte cilinderkop erop heb is puur financieel. Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat de financiële gevolgen zijn om een 9 seconden auto te bouwen. Dus ik maak kleine stapjes naar mijn doel. Daarin zitten onder andere nog de wielophanging en de cilinderkop. Dus ja jullie hebben gelijk dat de vering ruk is, en dat ik teveel tijd verlies met schakelen etc etc. Maar het is nu ff een gegeven totdat de volgende stap af is.
Overigens is het schakelen en de launchcontrol momenteel een soort van perfect. Op de video lijkt het misschien van niet, maar ik heb een 60 ft tijd van 1.6 seconden op r888's met floppy suspension, en een schakel tijd van 150 ms. Dat zijn tijden om dik tevreden mee te zijn op je eerste test 1/4 mile.
Qua wegligging en vering:
Het onderstel wat ik gebruik is een origineel Sport Quattro onderstel. Dan hebben we het dus over jaren 80 veren en dempers. Dus ik had al wel verwacht dat het een boot zou zijn, maar dat het zo erg was had ik niet gedacht. Maar aan de andere kant had de SQ 305 pk en rij ik met 570 rond. Is wel een verschilletje

Zoals ik al zei is er dus een enorme lijst ontstaan met verbeterpunten waaronder het onderstel.
Qua motorische upgrade:
de reden dat ik nu nog niet de correcte cilinderkop erop heb is puur financieel. Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat de financiële gevolgen zijn om een 9 seconden auto te bouwen. Dus ik maak kleine stapjes naar mijn doel. Daarin zitten onder andere nog de wielophanging en de cilinderkop. Dus ja jullie hebben gelijk dat de vering ruk is, en dat ik teveel tijd verlies met schakelen etc etc. Maar het is nu ff een gegeven totdat de volgende stap af is.
Overigens is het schakelen en de launchcontrol momenteel een soort van perfect. Op de video lijkt het misschien van niet, maar ik heb een 60 ft tijd van 1.6 seconden op r888's met floppy suspension, en een schakel tijd van 150 ms. Dat zijn tijden om dik tevreden mee te zijn op je eerste test 1/4 mile.
- HAMMERHEAD
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:11
- Locatie: Bergentheim
Re: Audi Quattro's
is dit filmpje al voorbij gekomen?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Audi Quattro's
Soort van Transformer op steroids dit

Wel een repost, maar geweldig om te zien.


Wel een repost, maar geweldig om te zien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast