Fotografie
- Linc (Bas)
Re: Fotografie
Vandaag bij het zendstation van radio Kootwijk geweest, even paar foto's gemaakt met m'n iphone.

-
WireWess
@Martijn leuke video, kijkt ook lekker weg en je kan duidelijk merken dat iedereen erg veel lol heeft 
@Adje, dikke wagens en mooie lokaties maar let wel op je reflecties.
Zo zie je o.a. bij foto 1 bijv. nog een container in de deur en bij foto3 net een velg vlak naast het handsvat, nog wat geels bij het achterlicht en een wit busje
Foto 7&8 zijn mijn favorieten de auto past mooi de omgeving.
@daNpy mooi! lijkt net op een scene uit de film.
@bas mooie lokatie de foto's komen wel een tikkeltje donker over, gelukkig heb je daar straks met de nieuwe iPhone firmware geen last meer van
Ook nog even een fototje vanaf mijn kant>

@Adje, dikke wagens en mooie lokaties maar let wel op je reflecties.
Zo zie je o.a. bij foto 1 bijv. nog een container in de deur en bij foto3 net een velg vlak naast het handsvat, nog wat geels bij het achterlicht en een wit busje
Foto 7&8 zijn mijn favorieten de auto past mooi de omgeving.
@daNpy mooi! lijkt net op een scene uit de film.
@bas mooie lokatie de foto's komen wel een tikkeltje donker over, gelukkig heb je daar straks met de nieuwe iPhone firmware geen last meer van
Ook nog even een fototje vanaf mijn kant>
-
Xave30
Linc is zelf erg handig met Photoshop (andere software?) dus komt vast goed.
I like WireWess.
I like WireWess.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 09 jun 2011, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Linc (Bas)
Ik gebruik inderdaad photoshop 
Ik heb aan die iphone foto's niet veel gedaan, alleen even recht gezet, bijgeknipt en auto tone overheen gegooid. Het begon trouwens al te schemeren.
Ik heb aan die iphone foto's niet veel gedaan, alleen even recht gezet, bijgeknipt en auto tone overheen gegooid. Het begon trouwens al te schemeren.
- markk
M'n nieuwe desktop:

PS: Easy with the comment about the girl...Het is m'n dochter.
Mark.

PS: Easy with the comment about the girl...Het is m'n dochter.
Mark.
- KW
Dat weten we intussen wel dat ze je dochter is
mijn comment is dan ook puur technisch.
Wat ik jammer vind is dat je het uitknipsel rond de bovenkant van haar hoofd zo goed ziet, vind ik niet mooi, ziet er zo goedkoop uit. Ook de soort van vaagheid en contrast komt niet helemaal lekker over in combinatie met de verder geheel egaal witte achtergrond.
Wat ik jammer vind is dat je het uitknipsel rond de bovenkant van haar hoofd zo goed ziet, vind ik niet mooi, ziet er zo goedkoop uit. Ook de soort van vaagheid en contrast komt niet helemaal lekker over in combinatie met de verder geheel egaal witte achtergrond.
- dvh
Superfoto !daNpy schreef:Niet door mezelf gemaakt, wel mijn auto.
Foto's met andere sluitertijden (1 min+ enz) over elkaar gelegd om 2200u 's avonds bij het einde van de schemering:
Vindt dit veel mooier dan de cleane foto's die je voornamelijk ziet. Dit is echt gaaf!!
- markk
Dank voor het commentaar. Wat bedoel je precies met 'uitknipsel' aan de bovenkant. Ik heb nl. aan de bovenkant niets geknipt of selecteert...KW schreef: Wat ik jammer vind is dat je het uitknipsel rond de bovenkant van haar hoofd zo goed ziet, vind ik niet mooi, ziet er zo goedkoop uit.
Mark.
- dvh
Denk dat hij bedoelt rechtsboven bij het haar.
De randen zijn daar erg scherp, alsof ze ruw geknipt zijn in photoshop, waar de rest mooi uitgevaagd is.
De randen zijn daar erg scherp, alsof ze ruw geknipt zijn in photoshop, waar de rest mooi uitgevaagd is.
- KW
Vandaag met fam naar de Beekse Bergen geweest. Wel leuk, laatste keer zover ik me kan herinnern zat ik nog op de lagere school 
Veel pics gemaakt, hier een paar die ik er wel uit vind springen.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Veel pics gemaakt, hier een paar die ik er wel uit vind springen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ok, niks aan geknipt dus, maar het ziet er wel als zodanig uit. Hoe krijg je dat voor elkaar?markk schreef: Dank voor het commentaar. Wat bedoel je precies met 'uitknipsel' aan de bovenkant. Ik heb nl. aan de bovenkant niets geknipt of selecteert...
Mark.
- markk
4,5,8 en 10. Mooi zeg zo'n dierentuin als fotoshoot locatie. Staat ook nog op mijn verlanglijstje...
Mark
Mark
-
Xave30
Vijf vind ik het allermooist KW. 
- KW
Thx voor de reacties 
Zie net dat ik er deze vergeten was bij te posten
11

En bij nader inzien en wat knipwerk vind ik dit ook wel een redelijk geslaagde shot
12

Moet wel zeggen dat ik blij ben met die 12x zoom (36-432 mm) op m'n camera
anders had ik vrijwel geen van deze shots kunnen maken. Veel zijn ver ingezoomed vanwege de vaak enorme afstanden.
Zie net dat ik er deze vergeten was bij te posten
11
En bij nader inzien en wat knipwerk vind ik dit ook wel een redelijk geslaagde shot
12
Moet wel zeggen dat ik blij ben met die 12x zoom (36-432 mm) op m'n camera
Laatst gewijzigd door KW op 12 jun 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- marcokers
Mij bevallen van de eerste serie nr 2,5 en 10 en van het 2e setje die van die tijger. Mooie foto's, heb zelf wel eens gefotografeerd in Emmen, maar toen was ik nog niet dusdanig met fotografie bezig, zijn vnl kiekjes geworden. Moet met deze cam ook maar eens gaan kijken, en dan voordat de entree €30 euro wordt. Vond 19,50 al vrij aan de prijs ook al valt er natuurlijk wel wat voor te zeggen, een olifant neemt nou eenmaal geen genoegen met een paar bammetjes
en t rundvlees voor katachtigen zal ook niet echt goedkoop zijn.
Toch maar eens gaan kijken aankomende zomer, wie weet Emmen, of Nordhorn of Munster of Osnabruck.
Toch maar eens gaan kijken aankomende zomer, wie weet Emmen, of Nordhorn of Munster of Osnabruck.
- markk
Nou lekker pinksterweekendje zeg. We zouden gezellig met z'n tween op de motor naar de Ardennen gaan. En maar regenen zaterdagochtend. Hele weekend in duigen...
[1] Het alternatief voor de motorfiets...

[2] HDR van het hotel 's avonds (erg leuk overigens, in Bouillon tegen de Franse grens...)

[3] Uitzicht 's avonds

En we werden ook al tegengehouden omdat de plaatselijke wielren vereniging weer een blokkie om moest. Maar ja, kon ik een beetje "panning" oefenen...
[4]

[5]

[6]

Hele serie op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... no_license" onclick="window.open(this.href);return false;
(en ja ik heb nu de colorpicker en brush gebruikt om de kentekens weg te gummen, dank voor de tip allen...)
Mark.
[1] Het alternatief voor de motorfiets...

[2] HDR van het hotel 's avonds (erg leuk overigens, in Bouillon tegen de Franse grens...)

[3] Uitzicht 's avonds

En we werden ook al tegengehouden omdat de plaatselijke wielren vereniging weer een blokkie om moest. Maar ja, kon ik een beetje "panning" oefenen...
[4]

[5]

[6]

Hele serie op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... no_license" onclick="window.open(this.href);return false;
(en ja ik heb nu de colorpicker en brush gebruikt om de kentekens weg te gummen, dank voor de tip allen...)
Mark.
-
Xave30
Nrs 3 en 6. Echt wel.
- daNpy
Gisteravond even met de poesjes gespeeld

Was na half 10 dus een redelijk lange sluitertijd met dergelijke beweeglijke beestjes.

#8 Heel schuw beestje, dus ook nog aardig gezoomd

Was na half 10 dus een redelijk lange sluitertijd met dergelijke beweeglijke beestjes.
#8 Heel schuw beestje, dus ook nog aardig gezoomd
Laatst gewijzigd door daNpy op 13 jun 2011, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
^ # 4 
- markk
#3 en op stip #4...
Mark.
Mark.
- frankv
ik vind no5 van de wielrenfoto's prachtig gelukt! wat is de sluitertijd van die foto geweest?
nog een paar van mij:

An old bmw e12 5-series in groningen by frnkvizr, on Flickr

tour de luxembourg finish by frnkvizr, on Flickr

ultra wide angle river saar and saarburg by frnkvizr, on Flickr
nog een paar van mij:
An old bmw e12 5-series in groningen by frnkvizr, on Flickr
tour de luxembourg finish by frnkvizr, on Flickr
ultra wide angle river saar and saarburg by frnkvizr, on Flickr
- markk
@frankv: Van jouw serie: nr 3 is wat mij betreft de beste.
Van mijn serie: wielren foto nr5 is met 1/80s gemaakt, nr6 met 1/50s...
Mark.
Van mijn serie: wielren foto nr5 is met 1/80s gemaakt, nr6 met 1/50s...
Mark.
-
Rupie
Hij/zij zag het in ieder geval niet zitten!daNpy schreef:Gisteravond even met de poesjes gespeeld![]()
![]()
- daNpy
Inderdaad 
-
Xave30
Lol Ruben.