Martijn's Coopertje
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
De strepen op de motorkap vind ik wel genoeg...
Gedaan is nu:
- kortere antenne
- uitlijnen
- CravenSpeed houder
De wishlist is nu:
- remmen voor vervangen (ATE PowerDisc + Ferodo DS2500 is besteld)
- kentekenplaathouders zonder dealerinfo (gisteren ff gekocht, morgen monteren)
- aero-ruitenwissers (al binnen, morgen monteren)
- aux-in + stroom voor telefoon hardwiren (al binnen, morgen monteren)
- open luchtfilter, AWE heeft een mooie 'droge'
- schroefset + spacers
- wielen netjes laten maken in gunmetal mat
Gedaan is nu:
- kortere antenne
- uitlijnen
- CravenSpeed houder
De wishlist is nu:
- remmen voor vervangen (ATE PowerDisc + Ferodo DS2500 is besteld)
- kentekenplaathouders zonder dealerinfo (gisteren ff gekocht, morgen monteren)
- aero-ruitenwissers (al binnen, morgen monteren)
- aux-in + stroom voor telefoon hardwiren (al binnen, morgen monteren)
- open luchtfilter, AWE heeft een mooie 'droge'
- schroefset + spacers
- wielen netjes laten maken in gunmetal mat
- Knot
- Berichten: 40252
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Denk je er wel aan dat je ook nog moet rijden en genieten van de auto ipv alleen maar sleutelen en geld uitgeven? 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Hehehe, uiteraard, maar dingen als een fatsoenlijke integratie van m'n telefoon ivm muziek/navigatie vind ik gewoon een must. Remmen vóór zijn nu gewoon versleten, dus dat moet sowieso, net als dat uitlijnen. Bij de rest staat geen termijn, dat kan net zo goed volgend jaar oid zijn, mits er dan nog geen Cooper S staat... 

Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Als je een keer wilt sturen in een ietsjes gekietelde S met bijna 200pk dan moet je maar even pm sturen, mag je meteen als dank een paar fotos skieten voor me 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Kennis van me heeft een Cooper S Works, ik ga zo lang mogelijk vermijden om erin te rijden... 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Heeft zo'n ding nou 210pk ??
Ik kan door het minibos de pk's niet meer terugzien
Ik kan door het minibos de pk's niet meer terugzien

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Mini zegt 200 of 210, afhankelijk van uitvoering/bouwjaar. In de praktijk zijn het er meestal net een paar minder...
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
In ieder geval genoeg om een Integra Type R aardig voor schut te zetten 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Maar een S is rond de 160/170 pk. Heeft de Work alleen een andere chip ?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Uitlaat, inlaat, chip, maar meeste winst komt van een kleinere pulley op de compressor.
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
JCW heeft een compleet andere kop, en ook een ander type kompressor
240 pk is wel haalbaar met een JCW en wat leuke mods, dat op 1200 kilo kart =
240 pk is wel haalbaar met een JCW en wat leuke mods, dat op 1200 kilo kart =

- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Ik moet toch eens wat vaker in dit deel van het forum kijken...
...maar heel fraai karretje als eerste auto Martijn; ziet er top uit.
...maar heel fraai karretje als eerste auto Martijn; ziet er top uit.

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
En het resultaat van de knutselactiviteiten van gisteren:

- aero-wissers
- kentekenplaathouders zonder dealerinfo (zaten voor en achter zelfs verschillende bedrijven op
)
- aux-ingang aan de radio (die doet alsof ie en cd-wisselaar is, vroege Mini-radio's hadden nog geen officiële aux)
De aux-ingang pikt helaas wel een lekkere dynamo-sound op, schijnt te liggen aan de matige aarding van Mini's. Je zou kunnen stellen dat ik zo vast kan wennen aan het geluid van een Cooper S, maar ik heb toch maar even een ontstoor-filtertje besteld...

- aero-wissers
- kentekenplaathouders zonder dealerinfo (zaten voor en achter zelfs verschillende bedrijven op

- aux-ingang aan de radio (die doet alsof ie en cd-wisselaar is, vroege Mini-radio's hadden nog geen officiële aux)
De aux-ingang pikt helaas wel een lekkere dynamo-sound op, schijnt te liggen aan de matige aarding van Mini's. Je zou kunnen stellen dat ik zo vast kan wennen aan het geluid van een Cooper S, maar ik heb toch maar even een ontstoor-filtertje besteld...

Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28620
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
das nog aardig je dash slopen voor een draadje wegwerken 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Hele bovenkant zit maar met 4 schroeven (2 aan iedere kant bij de deur) vast, dus dat viel gelukkig wel mee...
- Martijn_bmw
- Berichten: 28620
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
oh dat valt idd mee! ziet er erger uit dan het is
laatst bij mijn ouders een originele armsteun ingebouwd in de mini dan moet je ook de hele middenconsole slopen maar ook daar geldt het zijn gelukkig maar een paar schroeven

laatst bij mijn ouders een originele armsteun ingebouwd in de mini dan moet je ook de hele middenconsole slopen maar ook daar geldt het zijn gelukkig maar een paar schroeven

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Middenconsole moest er nu idd ook af, en ook die zit maar met 4 schroeven vast. Je moet alleen net ff weten waar je moet beginnen, maar gelukkig is de Mini een populaire auto en staan er dus tig DIY-tutorials online... 
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Wanneer hebben we even duoshootje? ik heb net de striping erop laten zetten en wat een transformatie zeg.... echt dik geworden al zeg ik het zelf

Carbon JCW dash al besteld?
Carbon JCW dash al besteld?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Zo, afgelopen week zo'n 1200km gereden en de auto dus nog wat beter leren kennen. Eerst op-en-neer naar Schiphol, toch wel erg fijn om cruisecontrol te hebben daarvoor. Om 2 uur 's nachts teruggereden met 170 op de teller (via Duitsland natuurlijk) en dan slurpt de auto zo'n 12l/100km, goed te doen als je gewoon vlug naar huis wilt.
Vrijdag/zaterdag met m'n vriendin en 2 vrienden van ons naar Spa geweest voor een kasteelovernachting. Op de heenweg een stuk door Duitsland ivm files bij Maastricht, en op de terugweg via Maastricht, Roermond en Lelystad gereden. Verbruik over het hele weekend was zo'n 9l/100km, inclusief flink scheuren door de Ardennen, blazen in Duitsland en een cruisesnelheid van +20 in Nederland.
Beenruimte hield niet echt over voor de dames achterin, maar het was te doen.
Op de Autobahn bij Luik de teller nog over de 200 gehad:

Nu zag ik op het Mini-forum een mede-forummer uit Groningen die een KW V1 schroefset te koop heeft. De Mini mag van mij nog wel een stuk omlaag, comfort is nu toch al scheisse met de verlagingsveren eronder (alhoewel je daardoor wel klaarwakker blijft als je 's nachts naar huis sjeest
). Ik wilde eigenlijk voor een V-Maxx schroefset oid gaan, aangezien het mij toch met name om het optische verhaal gaat, maar voor een vergelijkbare prijs lijkt een 3500km-oude KW-set me toch een beter idee...
Vrijdag/zaterdag met m'n vriendin en 2 vrienden van ons naar Spa geweest voor een kasteelovernachting. Op de heenweg een stuk door Duitsland ivm files bij Maastricht, en op de terugweg via Maastricht, Roermond en Lelystad gereden. Verbruik over het hele weekend was zo'n 9l/100km, inclusief flink scheuren door de Ardennen, blazen in Duitsland en een cruisesnelheid van +20 in Nederland.
Op de Autobahn bij Luik de teller nog over de 200 gehad:

Nu zag ik op het Mini-forum een mede-forummer uit Groningen die een KW V1 schroefset te koop heeft. De Mini mag van mij nog wel een stuk omlaag, comfort is nu toch al scheisse met de verlagingsveren eronder (alhoewel je daardoor wel klaarwakker blijft als je 's nachts naar huis sjeest

Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Zeker voor die KW gaan Martijn, het comfort daarvan is vele malen beter dan een V-maxx setje van 300e.
- Knot
- Berichten: 40252
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Da's een eerlijk verbruik zeg 1 op 8 bij die snelheid!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Ja, viel mij ook reuze mee. 170 teller is 162 op de TomTom...
- Niels
- Berichten: 22508
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
V-Maxx is echt no-go imho. Na de E36 op Koni is de Z3 op KW een verademing geloof me
Laat staan als je echt el-cheapo gaat




-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Ik heb anders aardig veel lol gehad met mijn el cheapo Tec tuning budget meuk setje onder mijn E36 voor 195 euro........... 
Kwa prijs - kwaliteit was het lache, een jaar lang ronddobberen erop. KW kost 1000 euro nieuw ofzo? tov 200...... tja wat wil je

Kwa prijs - kwaliteit was het lache, een jaar lang ronddobberen erop. KW kost 1000 euro nieuw ofzo? tov 200...... tja wat wil je

- Niels
- Berichten: 22508
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Ieder z'n ding maar geen gekoperd rommel voor mij als het om een onderstel gaat
Of alleen een setje Eibach veren of een goed onderstel. Daar tussen is a waste of money imho 

