Deels mee eens; De M60B30 zit performance wise heel dicht bij de M30B35, dus als je dat als benchmark neemt weet je wat je kunt verwachten. Daarbij denk ik dat de handling van de M60 door de iets lichtere en verder naar achteren geplaatste motor beter zal zijn.Sebring NL schreef:Ray, in het geval van de Touring zou het heel lastig worden voor mij, M30 touring lijkt me fijn. V8 en M5 wil je niet, en 24volt is IMO te licht dus
Destijds zat het verschil tussen de M60B30 en de M60B40 in de prijs, maar nu de afschrijving van beide auto's volledig afgevlakt is heb ik liever de M60B40. Gewicht en techniek en zelfs slijtage is hetzelfde met het voordeel van de verder naar achteren geplaatste motor. Kwa kosten zal er niet veel verschil zijn.
Het verschil tussen de M30 en M60 zit hem verder in de sleutelvriendelijkheid en het verschil in karakter tussen R6 en V8..
M5T is een ander verhaal. Pak een Alpina B10 4.0 of 4.6 en je hebt een betere, maar niet perse een leukere auto. M.i is de totale package van de M5T met zijn sterke en zwakke (!) eigenschappen een combinatie die het tot een 'all-time great' maakt. Voor dagelijks gebruik inmiddels totaal ongeschikt vanwege de zeer hoge onderhoudskosten en de almaar moeizamere onderdelenleveranties nu de E34 naar BMW Classic gaat. De BMW clubs waarmee BMW Classic voor het te volgen 'spare-parts' beleid praat zijn niet gericht op een specifieke modelvariant terwijl de E34 M5 dat wel nodig heeft.
Ik hoorde vanmorgen van mijn vader dat hij gisteren een paar uur in de E32 735i heeft gereden en dat hij weer enorm heeft genoten van het raffinement van het onderstel. Hij omschreef zijn A6 2.5TDI quattro met compleet vernieuwde voorwielophanging (draagarmen, schokdempers, veerpootlagers etc) als een boerenauto. Kwa ontwikkelingstijd zit er 10-15jaar verschil in het voordeel van de Audi, maar deze laatste maakt dat ondanks de veel complexere draagarmconstructie niet waar.
Puur vanwege de DF neemt hij de 735i mee voor de Europarit en laat de A6 thuis. Voor die tijd moet er nog wel wat gebeuren, maar dat gaat goedkomen.