Ik had de stang opgemeten en deze was 20,5mm (originele) diameter. Omdat ik moest kiezen met mijn powerflex rubbers heb ik de 19mm variant genomen met het oog deze op te boren dan maar.
Na dit gedaan te hebben (zelfs boor 22mm erdoor gehaald) blijkt dit nog steeds onmogelijk te passen. Je krijgt het rubber in zijn huls en met heel veel moeite kreeg ik 1 kant dicht, er zit dan echter zo gigantisch veel spanning al op dat de andere kant echt onmogelijk is.
Ik kom er echter niet goed achter wat het probleem is. Ik denk de volgende opties:
1. de rubbers zijn 19mm diameter. Dit is toch normaal gesproken voor een e30 m3 stabistang dacht ik? Verschillen de ophangpunten of de afmetingen van het stabilisatorstangrubber bij een e30 m3 tov 325 of is alleen de inwendige diamter verschillend?
2. Opboren is een kutklus met die rubbers. Zelfs 22mm erdoorhalen bezorgd nog niet hetzelfde resultaat als nieuwe rubbers aan te schaffen met 22mm diameter waardoor dit absoluut niet past
3. het monteren van de rubbers terug aan de stabistang doe ik verkeerd. Ik maak alleen de stabistang los bij de ophangpunten (knelplaatjes) van de rubbers. De rest van de stang laat ik ongemoeid en komt misschien daardoor op een onmogelijke sterke spanning als ik 1 rubber monteer.
Wie o wie heeft ervaring hiermee, het wordt echt tijd voor een proefritje met de auto
