Dutch supercar challenge.
- Knot
- Berichten: 40148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Dutch supercar challenge.
Mooie beelden, is aardig werken in die auto zeg!
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Qualificatie met vooraanzicht erbij 1.47.2
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Dutch supercar challenge.
Geweldige beelden
Feli !!!!!

Feli !!!!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dutch supercar challenge.
wat loopt dat ding
lijkt me heerlijk eens met zo'n bak te racen, kan ik ook eens tijden onder de 2min zetten
onder de 1.50 is weer heel wat rijden verder
nice work

lijkt me heerlijk eens met zo'n bak te racen, kan ik ook eens tijden onder de 2min zetten

onder de 1.50 is weer heel wat rijden verder

nice work

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Dutch supercar challenge.
Zeker een leuk filmpje, maar e46 M3 GTR ?? Dit is op geen GTR...
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Dutch supercar challenge.
Mooi resultaat 
Maar SS2 1:47 waar gaat dat eigenlijk nog over. Als ze dan nog vol blijven houden dat die powerbox meet of het volgens de regels gaat zit er echt een steek los. Of een snoertje van die powerbox LOL.

Maar SS2 1:47 waar gaat dat eigenlijk nog over. Als ze dan nog vol blijven houden dat die powerbox meet of het volgens de regels gaat zit er echt een steek los. Of een snoertje van die powerbox LOL.
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Dutch supercar challenge.
Er is geen team in de DSC wat zo vaak gecontroleerd wordt als JR, en die tijden van Andre........ Tja dat gaat nergens meer over, die man is van een andere planeet, volgens mij noemen ze zulk soort wezens aliens
Bouwt JR snelle auto's ? Jazeker, maar dan moet de competitie dat ook doen, de E36 van richard en bert is misschien wel de oudste auto in het veld, met een 2.5 ltr motor!!!!!!! En nog loopt derest te klagen dat ze te snel zijn.
Vooraf aan de quali riep carlo kuijer tegen bert( van de zweerde) als het goed is staan we naast je op de eerste rij, dit pakte in de quali voor bert iets anders uit vanwege motor problemen, maar in de race op zaterdag werd carlo op een ronde gezet!!!!!! En zijn auto is in een windtunnel ontwikkeld!!!!!!
Er is ook nog iemand nodig die hard kan gaan met een auto, en met alle respect richting carlo, dat is een super aardige gast, en een prima rijder, maar geen bert of andre.
In de sport klasse zijn afgelopen weekeind 5 auto's gecontroleerd op motor inhoudt, en wat bleek, er waren er 4 illegaal, en 1 voldeed aan alle eisen, en wat denk je....... Dat was de E36 van bert en richard!!!!
Jaap van Lagen rijdt in de porsche net zo snel als bert, jaap rijdt samen met wolf nathan, alleen dit weekeind kon jaap niet, en dat zie je dan meteen aan de ronde tijden, en ook voor nathan geld prima rijder, aardige gast, maar geen bert, andre of jaap.
Zet Jaap in Bert zijn auto, en ik denk dat die nog weer sneller gaat, kortom de wagen is 1, maar de rijder maakt het verschil, dus illegaal......... No way
Erwin

Bouwt JR snelle auto's ? Jazeker, maar dan moet de competitie dat ook doen, de E36 van richard en bert is misschien wel de oudste auto in het veld, met een 2.5 ltr motor!!!!!!! En nog loopt derest te klagen dat ze te snel zijn.
Vooraf aan de quali riep carlo kuijer tegen bert( van de zweerde) als het goed is staan we naast je op de eerste rij, dit pakte in de quali voor bert iets anders uit vanwege motor problemen, maar in de race op zaterdag werd carlo op een ronde gezet!!!!!! En zijn auto is in een windtunnel ontwikkeld!!!!!!
Er is ook nog iemand nodig die hard kan gaan met een auto, en met alle respect richting carlo, dat is een super aardige gast, en een prima rijder, maar geen bert of andre.
In de sport klasse zijn afgelopen weekeind 5 auto's gecontroleerd op motor inhoudt, en wat bleek, er waren er 4 illegaal, en 1 voldeed aan alle eisen, en wat denk je....... Dat was de E36 van bert en richard!!!!
Jaap van Lagen rijdt in de porsche net zo snel als bert, jaap rijdt samen met wolf nathan, alleen dit weekeind kon jaap niet, en dat zie je dan meteen aan de ronde tijden, en ook voor nathan geld prima rijder, aardige gast, maar geen bert, andre of jaap.
Zet Jaap in Bert zijn auto, en ik denk dat die nog weer sneller gaat, kortom de wagen is 1, maar de rijder maakt het verschil, dus illegaal......... No way
Erwin
-
OnlineLuco
- Berichten: 29347
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
@Erwin
Je weet toch dat als je vooraan rijdt, je commentaar krijgt.
Het is natuurlijk een beetje dubbel en vaak voor velen wat frustrerend.
Voor JR is het frustrerend dat ze altijd zeuren over de zogenaamde illegaliteit, JR weet elk jaar weer wat te vinden door hun kennis van de bmw en natuurlijk ook de budgetten, anders kan je niet doorontwikkelen.
Je ziet gewoon dat bijna geen enkel team deze ontwikkelingen kan volgen en daardoor het niet bij kan houden.
Voor anderen is het frustrerend omdat ze, wat ze ook aan ontwikkeling doen het gewoon niet bij kunnen houden en daardoor gaan er sommige zich afreageren op de teams die het heel erg goed voor elkaar krijgen.
Natuurlijk zit er ook veel in de rijder, maar auto's die ik bv twee jaar geleden bij kon houden rijden nu 4 sec sneller, dat is gewoon het verschil in ontwikkeling.
Daardoor wordt het voor heel veel mensen echt onmogelijk om ook maar ooit het podium te halen.
Je weet toch dat als je vooraan rijdt, je commentaar krijgt.
Het is natuurlijk een beetje dubbel en vaak voor velen wat frustrerend.
Voor JR is het frustrerend dat ze altijd zeuren over de zogenaamde illegaliteit, JR weet elk jaar weer wat te vinden door hun kennis van de bmw en natuurlijk ook de budgetten, anders kan je niet doorontwikkelen.
Je ziet gewoon dat bijna geen enkel team deze ontwikkelingen kan volgen en daardoor het niet bij kan houden.
Voor anderen is het frustrerend omdat ze, wat ze ook aan ontwikkeling doen het gewoon niet bij kunnen houden en daardoor gaan er sommige zich afreageren op de teams die het heel erg goed voor elkaar krijgen.
Natuurlijk zit er ook veel in de rijder, maar auto's die ik bv twee jaar geleden bij kon houden rijden nu 4 sec sneller, dat is gewoon het verschil in ontwikkeling.
Daardoor wordt het voor heel veel mensen echt onmogelijk om ook maar ooit het podium te halen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Dutch supercar challenge.
Des te sneller de auto. Des te belangrijker de kwaliteiten van de coureur. Ik heb dat al vaak gezien. Het verschil tussen een gemiddelde rijder en een topcoureur is in een e30je niet eens zo groot. Stappen ze beide in een PK monsters is het verschil ineens enorm.
Bij de DSC is dat zoals net al vermeld ook heel goed te zien aan de verschillende rondetijden van rijders in dezelfde auto.
En snelle teams beschuldigen van illegaliteit omdat ze de mix coureur – team - afstelling goed voor elkaar hebben slaat natuurlijk nergens op. Ze moeten gewoon inzien dat bij hun zelf het probleem ´`letterlijk´` in de stoel zit.
Bij de DSC is dat zoals net al vermeld ook heel goed te zien aan de verschillende rondetijden van rijders in dezelfde auto.
En snelle teams beschuldigen van illegaliteit omdat ze de mix coureur – team - afstelling goed voor elkaar hebben slaat natuurlijk nergens op. Ze moeten gewoon inzien dat bij hun zelf het probleem ´`letterlijk´` in de stoel zit.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29347
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
@Reind
Bij de dsc is geen enkele auto hetzelfde.
Je ziet ook gewoon aan bepaalde speedtraps dat er auto's zijn die meer pk's hebben dan een ander.
Dat zegt nog niks over illegaliteit, maar als ik soms zie dat je met een seat sneller een bocht uitkomt en dan aan het einde voor de chicane gewoon 60 meter kwijt bent zijn er wel degelijk redelijk grote verschillen.
En des te langer de rechte stukken, des te groter het verschil, in Spa zullen de verschillen nog groter zijn en in zolder zullen ze weer een stuk kleiner zijn.
Bij de dsc is geen enkele auto hetzelfde.
Je ziet ook gewoon aan bepaalde speedtraps dat er auto's zijn die meer pk's hebben dan een ander.
Dat zegt nog niks over illegaliteit, maar als ik soms zie dat je met een seat sneller een bocht uitkomt en dan aan het einde voor de chicane gewoon 60 meter kwijt bent zijn er wel degelijk redelijk grote verschillen.
En des te langer de rechte stukken, des te groter het verschil, in Spa zullen de verschillen nog groter zijn en in zolder zullen ze weer een stuk kleiner zijn.
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Dutch supercar challenge.
@ Luco, ben ik met je eens, je kunt het gezegde " hoge bomen vangen veel wind " en dat geld ook voor JR, en dat er flippers in de E36 zitten is natuurlijk van de zotte, maar daardoor wel weer sneller dan de concurenten, maar nog steeds legaal !!!!!!!
En wederom: met alle respect, hoeveel geld wil je in een clio stoppen om minimaal net zo snel te gaan, en wie gaat hem dan besturen?
Dit zal je toch blijven houden, of ze moeten er een cup race van gaan maken, maar ik lees in een ander topic dat ook daar de illigaliteit is toegeslagen, het blijft een lastig onderwerp.
JR heeft zijn zaken idd goed voor elkaar, er lopen daar op de zaak continu, elke dag 3 monteurs die met de auto's bezig zijn, en het zijn ook nog eens drie toppers die weten wat ze doen!!!!!
Erwin
En wederom: met alle respect, hoeveel geld wil je in een clio stoppen om minimaal net zo snel te gaan, en wie gaat hem dan besturen?
Dit zal je toch blijven houden, of ze moeten er een cup race van gaan maken, maar ik lees in een ander topic dat ook daar de illigaliteit is toegeslagen, het blijft een lastig onderwerp.
JR heeft zijn zaken idd goed voor elkaar, er lopen daar op de zaak continu, elke dag 3 monteurs die met de auto's bezig zijn, en het zijn ook nog eens drie toppers die weten wat ze doen!!!!!

Erwin
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Dutch supercar challenge.
DSC is en blijft een klasse waar de muntjes de dienst uitmaken. Ik snap er ook weinig van met al die straf seconden op basis van ? en ?. Desalniettemin en geweldige klasse om naar te kijken.
Maar dat was mijn punt ook helemaal niet. Ik geef alleen maar aan dat een rijder het verschil gewoon kan maken en daardoor met een mindere auto goed finishen. Ik klokte een Marcos een aantal rondjes en die kwam niet verder dan een 1:58. Dat is 6 seconden sneller dan een Aprisco oldtimer op semi slicks met 250pk minder. Andre zal met die auto misschien wel een 1:45 kunnen rijden. En misschien was die auto wel tot op het bot doorontwikkeld. Het probleem zit gewoon in de stoel.
Maar dat was mijn punt ook helemaal niet. Ik geef alleen maar aan dat een rijder het verschil gewoon kan maken en daardoor met een mindere auto goed finishen. Ik klokte een Marcos een aantal rondjes en die kwam niet verder dan een 1:58. Dat is 6 seconden sneller dan een Aprisco oldtimer op semi slicks met 250pk minder. Andre zal met die auto misschien wel een 1:45 kunnen rijden. En misschien was die auto wel tot op het bot doorontwikkeld. Het probleem zit gewoon in de stoel.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Dutch supercar challenge.
Verschil in rijders etc klopt natuurlijk allemaal, ook kwestie van doorontwikkelen. Het zal ook niet alleen JR zijn maar ze gaan gewoon allemaal mee. JR heeft zijn auto's wel bijna altijd netjes voor elkaar en dat zie je wel in de resultaten, weinig uitval en veel vooraan finishen levert punten op.
Alleen even dit, gewoon objectief bekeken. Als dezelfde (top)rijder die al 20 jaar raced op dit moment sneller is in SS2 met hetzelfde type koets als destijds in SS1, terwijl die auto's qua techniek aan boord niet eens zo veel verschillend is (SS1 auto met een E39 V8 en SS2 met een inline 6, verder beiden seq bak en alle goodies) dan kan je op je eigen vingers ook wel natellen dat er iets niet klopt, heb je dezelfde E46 koets met een racegewicht inc bestuurder, 1400 KG bijvoorbeeld dan mag de SS1 dus 65 PK meer hebben (4,5 kg/pk vs 3,7 kg/pk) Dat zijn gaten die je niet zo maar even dicht met wat spoilers etc.
Plus ook iets anders er hebben SS2 auto's van vorig jaar te koop gestaan waarbij letterlijk in de advertentie stonden dat ze 420 PK hadden, normaal moet dat zo'n 360 wielpk geven maar door middel van een seq bak heb je nog minder aandrijfverlies. Mijn neefje van 12 kan dan ook wel narekenen dat die 4,5 kg/pk niet klopt, of je moet met 1620 kg aan de start komen
Zeker als daar een auto staat die bij productie al een paar honderd kg lichter is laat staan met polyester plaatwerk.
Of die powerbox klopt gewoon van geen kant en ze zijn net zo lang vermogen aan het zoeken tot er iemand zegt nu zit je op de limiet.
Alleen even dit, gewoon objectief bekeken. Als dezelfde (top)rijder die al 20 jaar raced op dit moment sneller is in SS2 met hetzelfde type koets als destijds in SS1, terwijl die auto's qua techniek aan boord niet eens zo veel verschillend is (SS1 auto met een E39 V8 en SS2 met een inline 6, verder beiden seq bak en alle goodies) dan kan je op je eigen vingers ook wel natellen dat er iets niet klopt, heb je dezelfde E46 koets met een racegewicht inc bestuurder, 1400 KG bijvoorbeeld dan mag de SS1 dus 65 PK meer hebben (4,5 kg/pk vs 3,7 kg/pk) Dat zijn gaten die je niet zo maar even dicht met wat spoilers etc.
Plus ook iets anders er hebben SS2 auto's van vorig jaar te koop gestaan waarbij letterlijk in de advertentie stonden dat ze 420 PK hadden, normaal moet dat zo'n 360 wielpk geven maar door middel van een seq bak heb je nog minder aandrijfverlies. Mijn neefje van 12 kan dan ook wel narekenen dat die 4,5 kg/pk niet klopt, of je moet met 1620 kg aan de start komen

Of die powerbox klopt gewoon van geen kant en ze zijn net zo lang vermogen aan het zoeken tot er iemand zegt nu zit je op de limiet.
- levi
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Dutch supercar challenge.
Normaal gesproken ligt de pole tijd in de ss1 ook lager, alleen Jaap van Lagen reed niet mee, en Bert had motor problemen, maar voor de rest van de rijders gaat dit niet op, dus daarin heb je gelijk Bert, en Marco Poland krijgt er nu veel meer straf gewichten bij, en had hij alleen gereden had hij dat nooit gekregen, want dan zou hij nooit aan Andre zijn tijden komen, ondanks dat Marco ook een uitstekende rijder is.
Maar hetzelfde verhaal geld nu ook bij de GT's, daar staan nu ook auto's met +700 pk aan de start, die krijgen dus straf gewichten en tijd straf, daar rijden een paar ex le mans corvettes in de rondte die in theorie iedereen zouden moeten wegblazen, maar doordat de rijders geen type bleekemolen of van lagen zijn, rijden ze niet iedereen zoek.
daar zouden ze eigenlijk ook een aparte klasse voor op kunnen richten, een soort van super GT.
Het blijft lastig...............
Erwin
Edit: de corvettes zijn overigens al gedownsized
Maar hetzelfde verhaal geld nu ook bij de GT's, daar staan nu ook auto's met +700 pk aan de start, die krijgen dus straf gewichten en tijd straf, daar rijden een paar ex le mans corvettes in de rondte die in theorie iedereen zouden moeten wegblazen, maar doordat de rijders geen type bleekemolen of van lagen zijn, rijden ze niet iedereen zoek.
daar zouden ze eigenlijk ook een aparte klasse voor op kunnen richten, een soort van super GT.
Het blijft lastig...............
Erwin
Edit: de corvettes zijn overigens al gedownsized
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Bert, die powerbox heeft inmiddels een modificatie gekregen zodat het uiterlijk van dat ding meer in lijn met de andere reglementen binnen de DSC is. Wist je dat niet? Over de werking is sinds die modificatie iedereen het eens. Alles is veel duidelijker en transparanter nu.
Ik heb er ergens een foto van gezien. Als ik 'm vind plaats ik die afbeelding zometeen.
Ik heb er ergens een foto van gezien. Als ik 'm vind plaats ik die afbeelding zometeen.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Hebbes!



- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Dutch supercar challenge.
Dat ziet er een stuk beter uit dan die Z4 Coupé die laatst voor je reed daar.Andre schreef:Qualificatie met vooraanzicht erbij 1.47.2
Die knakker daarin zat alleen maar in z'n binnenspiegel te kijken.


Wel gaaf om te zien hoe jij ook met zo'n auto op de limiet rijdt zoals je dat in iedere auto doet en kan. Zelfs beelden van jou in een sim-racers zien er zo uit. Zet een Stiq helm op en nog herken ik jouw manier van rijden. Kleine correcties als de auto over de grens gaat en gewoon vol door. Als je dat vergelijkt met andere onboard beelden in het DSC en andere raceklassen die op de grens van amateurisme en professionaliteit zitten dan zie je dat toch minder (lees: niet). Soms ook omdat de auto's totaal niet op deze rijstijl zijn afgesteld, maar ook dat is een onderdeel van de kunde.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dutch supercar challenge.
wat Andre doet/kan is prachtig, paar keer bij hem in gezeten, natuurlijk rijd hij ook veel en dan ist makkelijker praten/rijden, maar toch...op volle snelheid op een best scary punt breekt de auto wat uit, supersnel kleine correctie maar gaat onverminderd snel door
geen moment dat het "eng" wordt omdat je weet wat ie doet (ook al kan het dan nog mis gaan natuurlijk)
wel fijn als je dat soort goed uitgabalanceerde auto's mag rijden, dan kun je ook meer.

geen moment dat het "eng" wordt omdat je weet wat ie doet (ook al kan het dan nog mis gaan natuurlijk)
wel fijn als je dat soort goed uitgabalanceerde auto's mag rijden, dan kun je ook meer.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Dutch supercar challenge.
Vond ook nog een video van Bert van de Zweerde. Die man heeft wel lef
(rond 1.25 in de video)
http://www.youtube.com/watch?v=JoQf7k03Qlo" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=JoQf7k03Qlo" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dutch supercar challenge.

zo op de video kon dat echt net

wat loopt zo'n ding

en eerste bocht wat een gedrang en over het gras

en dat met die dure bakken.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dutch supercar challenge.
Die Van de Zweerde is toch een topper uit de SS1 klasse?
Waarom rijdt ie dan een seconde trager dan Andre in de SS2 klasse?
Waarom rijdt ie dan een seconde trager dan Andre in de SS2 klasse?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29347
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Je bedoelt de kwalificatie Hielke?
Toen had Bert last van een motor die niet op toeren kwam.
Kijk maar eens naar de tijden in de eerste race.
Toen had Bert last van een motor die niet op toeren kwam.
Kijk maar eens naar de tijden in de eerste race.
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Re: Dutch supercar challenge.
Dat heeft niks met lef te maken, maar meer met gelukBert ///M3 schreef:Vond ook nog een video van Bert van de Zweerde. Die man heeft wel lef(rond 1.25 in de video)
http://www.youtube.com/watch?v=JoQf7k03Qlo" onclick="window.open(this.href);return false;

Rick Abresch (Corvette) en Diederik Sijthoff (Viper) hadden allebei een kapot wiel (en een lekke band) na een aanrijding. Bert verklaarde later dat hij in zijn achteruitkijkspiegel aan het kijken was, om te verdedigen op zijn achterligger. Hij schrok zich dus dood toen hij die Viper zag afremmen. Spectaculair is het zeker!
Bert van der Zweerde (snelste ronde race 1): 1.46.574
André: 1.49.475
En als André wat vaker binnen de witte lijnen was gebleven, was die tijd nog iets hoger

-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Race 1 was de versnellingsbak oververhit. Moest vaak handmatig schakelen dat was jammer. Kapotte bak pomp.
Race 2 een 1.47.3 in de race dat leek er weer meer op.
Binnen de DSC moet je wil op de curbs blijven jordy deze auto s lenen zich er niet zo voor om af te snijden. Komen ze gigantisch in onbalans en kost je meer tijd dan dat het wat oplevert.
Race 2 een 1.47.3 in de race dat leek er weer meer op.
Binnen de DSC moet je wil op de curbs blijven jordy deze auto s lenen zich er niet zo voor om af te snijden. Komen ze gigantisch in onbalans en kost je meer tijd dan dat het wat oplevert.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten