Over snelheid gesproken.................

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Over snelheid gesproken.................

Bericht door romo » 26 feb 2007, 20:34

http://www.youtube.com/watch?v=0hmKyaCj ... ted&search

Sodeju............................................. :shock:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 feb 2007, 21:13

Is idd aso, ook al oud filmpie btw maar blijft leuk :D
van 0-100 is ie niet sneller dan de VTR 1000 want hij kan zn vermogen niet kwijt en dat ype R1 was van die productiedata veel te licht van voren dus kwam te gemakkelijk omhoog wat de acceleratie niet ten goede kwam.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 feb 2007, 22:11

frank de jonge schreef: want hij kan zn vermogen niet kwijt en dat ype R1 was van die productiedata veel te licht van voren dus kwam te gemakkelijk omhoog wat de acceleratie niet ten goede kwam.
Nee klopt. Had destijds een ZXR400 en was bij de stoplichten gewoon net zo snel tot ca. 100km/h :D En die R1 maar omhoog met dat voorwiel.....gewoon niet te houden. Daarom stonden ze af fabriek ook veel te zacht afgeveerd en zijn ze bij bosjes platgereden. Maar goed.....rij je daar in een RS2 loopt er zo'n gek achter je een beetje wheelies te trekken :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 26 feb 2007, 22:15

Pff, dat ding is volslagen mental...kan niet anders dan wheelies maken :shock: Een stevig blok lood aan de voorvork zou wel helpen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 feb 2007, 22:52

Turbo op een motorfiets, blijft een onzinnige combinatie.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 26 feb 2007, 23:29

Waanzinnig.
Letterlijk dan :)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 feb 2007, 00:27

En die gozer op die Honda zit gewoon in z'n spijkerbroekie en T-shirt. :?

Ik heb ook weleens een testje gedaan met een Yamaha Genesis en die jongen zat ook in z'n spijkerbroek en gewoon 280 km/h op de teller rijden.
Nou maakt 't denk bij zulke snelheden niet meer uit of je een motorpak aan hebt, maar als je eraf valt tot 120 km/h lijkt zo'n motorpak me toch wel prettig als je over 't alsfalt glijdt. :wink:

Ik heb nog ergens een filmpje van die test, zal es kijken of ik 'm nog kan vinden. :)

Remy

Bericht door Remy » 27 feb 2007, 01:45

Die RS2 plankt zo hard mogelijk naar huis en die motorrijders denken dat het een wedstrijdje is? De lol hiervan ontgaat mij. Allicht zijn die dingen sneller. Who cares.

Niels

Bericht door Niels » 27 feb 2007, 12:04

Opa schreef: Nou maakt 't denk bij zulke snelheden niet meer uit of je een motorpak aan hebt, maar als je eraf valt tot 120 km/h lijkt zo'n motorpak me toch wel prettig als je over 't alsfalt glijdt. :wink:
Dacht ut wel dat het uitmaakt :wink: Als ik een stuk ga sturen met de tweewieler is de kans aanwezig dat ik ook wel hogere snelheden aantik, dat weet ik van mezelf dus.....ALTIJD een pak aan! Op de motor even naar vrienden of wat dan ook met snelheden tot ca. 100km/h dan vind ik een leren jasje ook wel genoeg. Is puur psychologisch want een glijer met 100 dan ben je ook zonder pak lang genoeg uit de roulatie.

Daarnaast scheelt het ook nog topsnelheid dus die Genisis had wel 290 kunnen halen :wink:
Remy schreef:Die RS2 plankt zo hard mogelijk naar huis en die motorrijders denken dat het een wedstrijdje is? De lol hiervan ontgaat mij. Allicht zijn die dingen sneller. Who cares.
Ach je wilt na het monteren van je turbo toch even kijken hoeveel sneller je bent dan een RS2 :D Hoeveel BMW rijders hier op DF willen wel niet kijken hoeveel sneller ze zijn dan Porsche's en dat is dan wel weer fun :wink: Op heel DF worden ellenlange topics geschreven over rondetijden, acceleratie en topsnelheden (zelfs 3x, zoekfunctie manne :? ) maar als een motorfiets zo'n vierwieler wegrijdt dan is het onzinnig? Als dat de lol niet zou zijn van zo'n leipo dan had ie waarschijnlijk geen turbo gemonteerd want zoals je wel ziet heb je er qua "handling" helemaal niets aan.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 27 feb 2007, 12:54

Opa schreef:En die gozer op die Honda zit gewoon in z'n spijkerbroekie en T-shirt. :?
Ik heb ook weleens een testje gedaan met een Yamaha Genesis en die jongen zat ook in z'n spijkerbroek en gewoon 280 km/h op de teller rijden.
Nou maakt 't denk bij zulke snelheden niet meer uit of je een motorpak aan hebt, maar als je eraf valt tot 120 km/h lijkt zo'n motorpak me toch wel prettig als je over 't alsfalt glijdt. :wink:

Ik heb nog ergens een filmpje van die test, zal es kijken of ik 'm nog kan vinden. :)
Jurgen van de Goorberg is er op Assen wel eens af gegaan met 280Kmh, Terug in de pits heeft hij z'n reserve motor gepakt en reed de eerste run na die valpartij met deze extreem hoge snelheid metteen zijn persoonlijk record. Een goed pak en niet iets raken is dus best te overleven.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2007, 12:56

Ook wel eens met 160 op Assen van m'n motor gepleurd, had nog niet eens een blauwe plek de volgende dag. :lol:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 27 feb 2007, 13:04

@Wouter, je kunt ook, als beginnent (vrouwelijk) cursist, met 40 onderuit gaan in de GT bocht en er een gebroken sleutelbeen aan over houden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 feb 2007, 13:05

Tsja de andere keerzijde is dat het ook niet zo af hoeft te lopen. Hier in de buurt runnen ze een raceteam, 1 rijder daarvan is vorig jaar in groningen met 200 km/u in de muur geklapt doordat er een zekerpin uit zijn remklauw getrilt was en hij geen remmen meer had. Morsdood pak of geen pak.

Ben zelf vroeger ook wel eens op mijn waffel gegaan met 100 op mijn crossmotor. Natuurlijk ook geen pak aan maar mijn armen en benen zat geen vel meer op :?

Pak is niet heilig maar maakt het risico gewoon een stuk kleiner. Waarom zou je in de auto wel een gordel om doen maar op een motor geen pak aan :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 27 feb 2007, 13:45

Moet je wel zelfbeheersing hebben met zoiets.

Heb er nog één, is wel bekend denk ik. Hier heeft de motor geen kans ipv andersom;
http://www.youtube.com/watch?v=1lrS1uwK8X8

Niels

Bericht door Niels » 27 feb 2007, 16:23

[quote="Bert ///M3"]Tsja de andere keerzijde is dat het ook niet zo af hoeft te lopen. Hier in de buurt runnen ze een raceteam, 1 rijder daarvan is vorig jaar in groningen met 200 km/u in de muur geklapt doordat er een zekerpin uit zijn remklauw getrilt was en hij geen remmen meer had. Morsdood pak of geen pak.[quote]

Op de Eemshaven was dat als ik het goed heb. Motorrijden is gewoon risico lopen maar geloof me een pak is gewoon een vereiste en voorkomt dat je helemaal open glijdt. Een klapper...tja das een ander verhaal :?

Opa

Bericht door Opa » 27 feb 2007, 22:00

Bert ///M3 schreef: Ben zelf vroeger ook wel eens op mijn waffel gegaan met 100 op mijn crossmotor. Natuurlijk ook geen pak aan maar mijn armen en benen zat geen vel meer op :?
Ach, ik ben ook weleens gegaan met m'n crosser.....Suzuki 125cc, voluit in z'n 6 over de kop.
Zitten al ruim 26 jaar 3 pennen in m'n enkel en zo af en toe ben ik net manke Nelis. :wink:

Filmpie van de Sub vs. De Yamaha, het gaat vanaf ongeveer 220 km/h naar top[280 km/h] op de teller:

http://www.extreme-machines.nl/guests/r ... nesis3.wmv

:wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 feb 2007, 22:05

Die zit ook in zijn spijkerbroekie en een paar sportschoenen op de motor.......................... :shock:

Opa

Bericht door Opa » 27 feb 2007, 22:22

Opa schreef:Ik heb ook weleens een testje gedaan met een Yamaha Genesis en die jongen zat ook in z'n spijkerbroek en gewoon 280 km/h op de teller rijden.
:wink:

romo

Bericht door romo » 27 feb 2007, 22:28

:lol: :lol:

Remy

Bericht door Remy » 27 feb 2007, 23:15

Ik probeer absoluut niemand aan te vallen, maar we weten allemaal wel hoe snel een motor is. Het weegt immers niets. Turbo erop en uiteraard het gaat hard. Maar is niet te vergelijken met en RS2. Auto en motor zijn nou eenmaal totaal andere machines.
Wel gaaf trouwens hoe fucking snel die dingen zijn, ik doe het niet, mijn leven is me iets teveel waard :lol:

Niels

Bericht door Niels » 28 feb 2007, 16:51

Remy schreef:Ik probeer absoluut niemand aan te vallen, maar we weten allemaal wel hoe snel een motor is. Het weegt immers niets. Turbo erop en uiteraard het gaat hard. Maar is niet te vergelijken met en RS2. Auto en motor zijn nou eenmaal totaal andere machines.
Wel gaaf trouwens hoe fucking snel die dingen zijn, ik doe het niet, mijn leven is me iets teveel waard :lol:
Ik ook niet Remy :wink: maar probeer alleen te zeggen dat het de ene keer wel punt van discussie is en de andere keer ineens niet. Meestal wel als de 4-wieler in het voordeel is..... 8)

Plaats reactie