Op de cruise met lange afstanden moet de Ibiza wel zuiniger zijn. Anders kan ik beter de V6 tegen die tijd lekker reviseren en er nog 250.000 km meer mee rijden

Stephan
SteV6 schreef:Tot zover dus het sprookje van downsizing ... Met de 2.8 rijd ik ook tussen de 1 op 10 ~ 11, zie Spritmonitor.deWJ schreef:Aantal Scirocco's met dezelfde motor rijden al rond de 240~250pk geloof ik met de standaard turbo & compressor. (Andere airintake & compleet systeem vanaf de Turbo, dat is voor deze auto nog niet verkrijgbaar)
1140kg leeg, verbruik is als je gewoon rustig rijd (aan de snelheid en beetje met het verkeer mee dobbert) 1op14~15
Ik denk zelf als die echt goed is ingereden dat je 1op 16/17 in iets minder koude tijden wel haalt. (Maar dan moet je wel Bluemotion style rijden, wat ook erg goed gaat met de DSG7...)
Als je een beetje aan het scheuren ben zuipt die meer dan de 2.8 V6 die ik hiervoor had.![]()
Ik heb dit ook wel een beetje mee overwogen, ik wou graag een auto die iets zuiniger deed als je ook gewoon rustig aan deed, aangezien ik in het weekend nogal eens naar mijn ouders ga die niet echt meer in de buurt wonen.
Ik zelf zit nu gemiddeld zo rond de 1 op 10 ~ 11 met een tank. Wat ik erg netjes vind.
En dat met bijna 1500kg en 4x4 eronder .... Die Ibi Cupra zal nog een tijd moeten wachten, want voor het verbruik hoef ik zo te zien geen afscheid te nemen van de VR6 sound![]()
Verder veel plezier met je FR WJ. Want het is een vermakelijke auto![]()
Stephan
Als je het vermogen gebruikt zoals je bijvoorbeeld zou kunnen doen met de nieuw 2.0 liter turbo van bmw, ben je voordeliger uit met de 6 cilinder. Ben eigenlijk wel benieuwd of het in mijn voorbeeld opgaat. Volgens mij levert vw een heel aardige prestatie qua verbruik met de 2.0 tfsi, daar waar de 1.8 volgens mij wel meer gaat zuipen bij sportief gebruik. Zou er een kritische grens zijn?SteV6 schreef:Rondje planken met een Ibiza Cupra twincharger op uitnodiging van mijn dealer deed me inderdaad schrikken. Op een rondje dat ik soms in een gekke bui ook wel eens met de Leon voor de lol maak lag het verbruik van de Ibiza inderdaad hoger (!) dan met de Leon. Iets van 14.3L / 100km versus 12.8L / 100km.
Op de cruise met lange afstanden moet de Ibiza wel zuiniger zijn. Anders kan ik beter de V6 tegen die tijd lekker reviseren en er nog 250.000 km meer mee rijden![]()
Stephan
Ach, die enkele keer dat ik + auto circuit ziet kan het geen kwaad.Hielke schreef:Zonde, zo'n mooie auto op het circuit.
Viel me op de foto ook op idd, gewoon helemaal geen erg in gehad..JP schreef:wel ff het licht aandoen...
WJ schreef:
Zo, gedoopt.
Vond ik ook, de maker ook maar even een mailtje gestuurd voor het orgineel.PD power schreef: Mooie foto
Het is exact dezelfde motor (gebruikt in de Polo GTI, Audi A1, Ibiza Cupra), Het onderstel is hetzelfde alleen de koets is anders, de Ibiza weegt het minst. Die betere specs is volgensmij gewoon marketing om VW iets voor te trekken. (ik geloof dat in sommige tests de Ibiza zelfs wat sneller was, maar dit kan aan verschillende factoren liggen natuurlijk)VLA schreef:Erg leuke wagen, velgen staan hem ook goed. Ik zit zelf ook wel eens te kijken naar de Polo GTI, heb je deze ook gereden ? Zoja wat heeft je doen besluiten om voor de Ibiza te gaan. Op papier is de polo iets sneller en zuiniger, en qua prijs verschillen ze niet zoveel met elkaar namelijk. Looks van de Ibiza vind ik wel iets beter.
Ok helemaal duidelijk. Lijkt me een erg leuk wagentje als daily, waar best zuinig mee te rijden is, en waar je ook zo nu en dan mee het circuit op kan om een rondje te knallen. Andere veren of een schroefsetje, chiptuning erbij (die jij al hebt dus) en je hebt een erg leuk bommetje. Ben ook wel benieuwd naar de DSG, maar zo te lezen valt daar wel mee te leven.WJ schreef:Het is exact dezelfde motor (gebruikt in de Polo GTI, Audi A1, Ibiza Cupra), Het onderstel is hetzelfde alleen de koets is anders, de Ibiza weegt het minst. Die betere specs is volgensmij gewoon marketing om VW iets voor te trekken. (ik geloof dat in sommige tests de Ibiza zelfs wat sneller was, maar dit kan aan verschillende factoren liggen natuurlijk)VLA schreef:Erg leuke wagen, velgen staan hem ook goed. Ik zit zelf ook wel eens te kijken naar de Polo GTI, heb je deze ook gereden ? Zoja wat heeft je doen besluiten om voor de Ibiza te gaan. Op papier is de polo iets sneller en zuiniger, en qua prijs verschillen ze niet zoveel met elkaar namelijk. Looks van de Ibiza vind ik wel iets beter.
Ik wilde eigenlijk ook eerste voor de Polo gaan maar ben toch voor deze Ibiza gegaan omdat ik de Bocanegra uitvoering iets leuker/specialer vond.
Interieur is volgensmij wel iets beter (premium) dan de Ibiza, maar hier kan ik weinig over zeggen. Onderhuids zijn ze gewoon allemaal hetzelfde.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bjeffindividual en 4 gasten