Ibi weg, en nu een UP!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
SteV6

Re: Seat Ibiza FR Bocanegra. Eibach Pro kitje gemonteerd.

Bericht door SteV6 » 04 mar 2011, 17:26

Rondje planken met een Ibiza Cupra twincharger op uitnodiging van mijn dealer deed me inderdaad schrikken. Op een rondje dat ik soms in een gekke bui ook wel eens met de Leon voor de lol maak lag het verbruik van de Ibiza inderdaad hoger (!) dan met de Leon. Iets van 14.3L / 100km versus 12.8L / 100km.

Op de cruise met lange afstanden moet de Ibiza wel zuiniger zijn. Anders kan ik beter de V6 tegen die tijd lekker reviseren en er nog 250.000 km meer mee rijden :mrgreen:

Stephan

Martijn_bmw

Re: Seat Ibiza FR Bocanegra. Spoilertje erop.

Bericht door Martijn_bmw » 04 mar 2011, 19:34

SteV6 schreef:
WJ schreef:Aantal Scirocco's met dezelfde motor rijden al rond de 240~250pk geloof ik met de standaard turbo & compressor. (Andere airintake & compleet systeem vanaf de Turbo, dat is voor deze auto nog niet verkrijgbaar)

1140kg leeg, verbruik is als je gewoon rustig rijd (aan de snelheid en beetje met het verkeer mee dobbert) 1op14~15
Ik denk zelf als die echt goed is ingereden dat je 1op 16/17 in iets minder koude tijden wel haalt. (Maar dan moet je wel Bluemotion style rijden, wat ook erg goed gaat met de DSG7...)
Als je een beetje aan het scheuren ben zuipt die meer dan de 2.8 V6 die ik hiervoor had. :mrgreen:
Ik heb dit ook wel een beetje mee overwogen, ik wou graag een auto die iets zuiniger deed als je ook gewoon rustig aan deed, aangezien ik in het weekend nogal eens naar mijn ouders ga die niet echt meer in de buurt wonen.

Ik zelf zit nu gemiddeld zo rond de 1 op 10 ~ 11 met een tank. Wat ik erg netjes vind.
Tot zover dus het sprookje van downsizing ... Met de 2.8 rijd ik ook tussen de 1 op 10 ~ 11, zie Spritmonitor.de

En dat met bijna 1500kg en 4x4 eronder .... Die Ibi Cupra zal nog een tijd moeten wachten, want voor het verbruik hoef ik zo te zien geen afscheid te nemen van de VR6 sound :mrgreen:

Verder veel plezier met je FR WJ. Want het is een vermakelijke auto :thumbup:

Stephan

dat verbruik valt me alles mee trouwens voor 4x4 en een dikke V6 :D

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2011, 20:38

SteV6 schreef:Rondje planken met een Ibiza Cupra twincharger op uitnodiging van mijn dealer deed me inderdaad schrikken. Op een rondje dat ik soms in een gekke bui ook wel eens met de Leon voor de lol maak lag het verbruik van de Ibiza inderdaad hoger (!) dan met de Leon. Iets van 14.3L / 100km versus 12.8L / 100km.

Op de cruise met lange afstanden moet de Ibiza wel zuiniger zijn. Anders kan ik beter de V6 tegen die tijd lekker reviseren en er nog 250.000 km meer mee rijden :mrgreen:

Stephan
Als je het vermogen gebruikt zoals je bijvoorbeeld zou kunnen doen met de nieuw 2.0 liter turbo van bmw, ben je voordeliger uit met de 6 cilinder. Ben eigenlijk wel benieuwd of het in mijn voorbeeld opgaat. Volgens mij levert vw een heel aardige prestatie qua verbruik met de 2.0 tfsi, daar waar de 1.8 volgens mij wel meer gaat zuipen bij sportief gebruik. Zou er een kritische grens zijn?

WJ

Bericht door WJ » 17 apr 2011, 20:43

Afbeelding

Zo, gedoopt. :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 17 apr 2011, 20:50

:thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 17 apr 2011, 20:54

Zonde, zo'n mooie auto op het circuit.

JP

Bericht door JP » 17 apr 2011, 20:57

:thumbup: wel ff het licht aandoen...

WJ

Bericht door WJ » 18 apr 2011, 09:19

Hielke schreef:Zonde, zo'n mooie auto op het circuit.
Ach, die enkele keer dat ik + auto circuit ziet kan het geen kwaad. ;)
JP schreef::thumbup: wel ff het licht aandoen...
Viel me op de foto ook op idd, gewoon helemaal geen erg in gehad.. :oops:

PD power

Bericht door PD power » 18 apr 2011, 17:59

WJ schreef:Afbeelding

Zo, gedoopt. :mrgreen:

Mooie foto :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 18 apr 2011, 21:31

PD power schreef: Mooie foto :thumbup:
Vond ik ook, de maker ook maar even een mailtje gestuurd voor het orgineel. :wink:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 20 apr 2011, 15:48

Wat een gave wagen zeg, en mooie foto op de ring. 8)

WJ

Re: Seat Ibiza FR Bocanegra. Nieuwe velgen.

Bericht door WJ » 08 jun 2011, 17:57

Vanmiddag zijn de nieuwe velgen gemonteerd! Bij J&R in Ridderkerk.
Oude velgen eraf gehaald en gepoetst, die krijgen zaterdag een nieuwe eigenaar. :)

Afbeelding

En even snel een paar plaatjes geschoten van de nieuwe sloffen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is alleen een beetje jammer dat de foto's een beetje donker zijn. Daardoor zie je het model niet zo goed. Maar het is dus deze;

Afbeelding

Anyway, ik vind ze echt super staan. Het zwarte hart past erg goed bij de neus en de spiegels. Maakt het voor mij gewoon af.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jun 2011, 18:39

staat idd gaaf :thumbup: :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 jun 2011, 19:53

Cool! Is dat 17"?

WJ

Bericht door WJ » 08 jun 2011, 20:04

Thanks!
Het is 18" 8J, 215*35. Die boodschappen wagentjes van tegenwoordig. :mrgreen:

Teunis

Bericht door Teunis » 08 jun 2011, 22:15

Erg mooi!

Doen me denken aan de Rays RE 30, mijn ogen een van de mooiste wielen op deze planeet (onder de juiste auto)

WJ

Bericht door WJ » 10 jun 2011, 00:40

Scherp gezien, hij is ook bijna exact hetzelfde. In de velg staat zelfs ook RE30.
Dit is een beetje de bling ripoff, hehe. :wink:

VLA

Bericht door VLA » 10 jun 2011, 13:31

Erg leuke wagen, velgen staan hem ook goed. Ik zit zelf ook wel eens te kijken naar de Polo GTI, heb je deze ook gereden ? Zoja wat heeft je doen besluiten om voor de Ibiza te gaan. Op papier is de polo iets sneller en zuiniger, en qua prijs verschillen ze niet zoveel met elkaar namelijk. Looks van de Ibiza vind ik wel iets beter.

WJ

Bericht door WJ » 10 jun 2011, 13:59

VLA schreef:Erg leuke wagen, velgen staan hem ook goed. Ik zit zelf ook wel eens te kijken naar de Polo GTI, heb je deze ook gereden ? Zoja wat heeft je doen besluiten om voor de Ibiza te gaan. Op papier is de polo iets sneller en zuiniger, en qua prijs verschillen ze niet zoveel met elkaar namelijk. Looks van de Ibiza vind ik wel iets beter.
Het is exact dezelfde motor (gebruikt in de Polo GTI, Audi A1, Ibiza Cupra), Het onderstel is hetzelfde alleen de koets is anders, de Ibiza weegt het minst. Die betere specs is volgensmij gewoon marketing om VW iets voor te trekken. (ik geloof dat in sommige tests de Ibiza zelfs wat sneller was, maar dit kan aan verschillende factoren liggen natuurlijk)
Ik wilde eigenlijk ook eerste voor de Polo gaan maar ben toch voor deze Ibiza gegaan omdat ik de Bocanegra uitvoering iets leuker/specialer vond.
Interieur is volgensmij wel iets beter (premium) dan de Ibiza, maar hier kan ik weinig over zeggen. Onderhuids zijn ze gewoon allemaal hetzelfde.

ErikS

Bericht door ErikS » 10 jun 2011, 14:23

Ik vond de polo @ Rai echt een wagentje die 'je aan trekt'.

Ontzettend gaaf compact stoer wagentje, zo ongeveer.....

De Seat blijft voor mij het interieur inderdaad wat achter...
Wel gaaf van buiten, alleen voor wat hoog @ de poten valt me altijd op...

VLA

Bericht door VLA » 10 jun 2011, 15:29

WJ schreef:
VLA schreef:Erg leuke wagen, velgen staan hem ook goed. Ik zit zelf ook wel eens te kijken naar de Polo GTI, heb je deze ook gereden ? Zoja wat heeft je doen besluiten om voor de Ibiza te gaan. Op papier is de polo iets sneller en zuiniger, en qua prijs verschillen ze niet zoveel met elkaar namelijk. Looks van de Ibiza vind ik wel iets beter.
Het is exact dezelfde motor (gebruikt in de Polo GTI, Audi A1, Ibiza Cupra), Het onderstel is hetzelfde alleen de koets is anders, de Ibiza weegt het minst. Die betere specs is volgensmij gewoon marketing om VW iets voor te trekken. (ik geloof dat in sommige tests de Ibiza zelfs wat sneller was, maar dit kan aan verschillende factoren liggen natuurlijk)
Ik wilde eigenlijk ook eerste voor de Polo gaan maar ben toch voor deze Ibiza gegaan omdat ik de Bocanegra uitvoering iets leuker/specialer vond.
Interieur is volgensmij wel iets beter (premium) dan de Ibiza, maar hier kan ik weinig over zeggen. Onderhuids zijn ze gewoon allemaal hetzelfde.
Ok helemaal duidelijk. Lijkt me een erg leuk wagentje als daily, waar best zuinig mee te rijden is, en waar je ook zo nu en dan mee het circuit op kan om een rondje te knallen. Andere veren of een schroefsetje, chiptuning erbij (die jij al hebt dus) en je hebt een erg leuk bommetje. Ben ook wel benieuwd naar de DSG, maar zo te lezen valt daar wel mee te leven.

WJ

Bericht door WJ » 10 jun 2011, 17:25

Aye, met chip en andere veertjes (ik heb ook zo'n eibach pro kitje) haal je een beetje dat Vag burgertruttige eruit. Ziet er iets beter uit en stuurt wat beter.
DSG rijd gewoon heerlijk, alleen jammer dat de flippers op het stuur zitten en meedraaien.
Het best is gewoon om zelf even te rijden.

Ik zat trouwens een tijdje terug bij een vriend in zijn A1 en die heeft dezelfde kraakjes als mijn Ibiza. ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 15 jun 2011, 21:18

Heel gaaf man :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 15 okt 2011, 13:46

Die bling chrome center kapjes in de wielen heb ik nooit heel erg leuk gevonden, dus het volgende word om die zwart te maken, dus ben opzoek naar andere zwarte naaf kapjes want spuiten is volgensmij niet echt een optie. Maar aangezien me enkelbanden op het moment kapot zijn moet het nog maar even blijven bij een shopje. :D

Afbeelding

Afbeelding
Staat een stuk beter imo.

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 okt 2011, 14:17

I see what you did there. :)

Plaats reactie