Stéphane schreef:Bert ///M3 schreef:Klinkt leuk, maar als jij in Dubai geen belasting betaald moet je het in NL alsnog betalen zolang je de nederlandse nationaliteit hebt. Klinkt leuk allemaal dat werken in het buitenland, maar zitten een hoop haken en ogen aan.
Sorry voor de late reactie hierop, maar ik had hier nog wat vragen over uitgezet. Als je uitgeschreven bent in Nederland en ingeschreven in Dubai ben je niet meer belastingplichtig in Nederland. Dus belastingvrije inkomsten in Dubai blijven belastingvrij. Je houdt dan nog wel de Nederlandse nationaliteit natuurlijk.
Ik zal het nog wel even navragen, maar het probleem zit hem er in dat je zolang je de nederlandse nationaliteit hebt loonbelasting moet betalen over je wereldinkomen, tenzij jij kan aantonen dat het ergens anders belast is. Zo is dat mij uitgelegd tenminste.
Ik zit met hetzelfde, ik werk in het buitenland maar mijn werkgever betaald op dit moment geen belasting voor mij, dus krijg ik zelf een hele dikke aanslag door de bus. Zou ik nu in een gebied zitten waar er verplicht belasting betaald word dan is de rest van dat salaris gewoon vrij, ook al betaal ik maar 1%, als het op papier maar aantoonbaar is.
Volgens mij accountant dan, die weet dat allemaal veel beter als ik
Waar je verder nog een hoop gezeur mee hebt zijn je sociale verzekeringen, je bent namelijk ook niet verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en al die zaken. Probleem bij mij is dat ik dat wel ben op mijn werk omdat ik dan via mijn werkgever verzekerd ben, maar niet in mijn vrije tijd. Gewone verzekering trapt daar niet in als je een wat risicovoller & goedbetaald beroep hebt. Moet je dus naar het UWV en dan moet je weer nederlander zijn

Nou is UWV qua voorwaarden drama met een normale verzekeraar, maar wel het enige wat je op dat moment hebt