Een echte rijders auto

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Maik

Bericht door Maik » 30 jan 2007, 21:37

Elmar schreef:Ik ben totaal geen Porsche man, maar een RS of GT3 kan mij zeker bekoren. Nadeel van deze apparaten zijn, als je op het circuit ga rijden, zorg dan wel dat je kan rijden. Dus voorlopig niets voor mij, beetje voorschut door de eerste de beste Opel speedster voorbij gereden te worden.
Och, dat is zo erg niet hoor, daar hebben alle auto's minder dan een carrera GT last van 8) ............. :oops:

Een GT3 is voor mij ook wel een droom, maar onbetaalbaar (voor mij). Driving fun vind ik ook wel in mijn speedster, dan maar wat minder hard op rechte lijn, en wat minder luxe (lees: zo spartaans als een kruiwagen)...

Elmar

Bericht door Elmar » 30 jan 2007, 21:58

Het gaat er mij om, als je het (zo wat) beste materiaal hebt, de bestuurder de zwakste schakel wordt.
Waarom denk je dat ik een rechtuitbrander rij, als ik dan een 996 GT3 of Turbo op het circuit bij kan benen, mij ego wel ontzettend gestreeld wordt.

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 22:56

Goed punt over de bestuurder.

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 31 jan 2007, 12:47

beetje voorschut door de eerste de beste Opel speedster voorbij gereden te worden.
Little mean bastards. :evil: :lol: 8)

Tomaz

Bericht door Tomaz » 31 jan 2007, 14:49

Over de bestuurder gesproken, als je het budget hebt op die auto te rijden (op trackdays) dan heb je waarschijnlijk ook budget om er cursussen mee te doen. Desnoods een jaartje wachten met die gave recaro´s en 2e setje wielen.
Juist door het "tricky" aspect van de 911 lijkt het me een verschrikkelijk gave auto om te rijden en te leren kennen. Alleen het gehuil, geschreeuw en gekerm van de flat-6 is me al de moeite waard.

Dus als je het kan, koop er dan een en rij ermee. Meningen van andere mensen zal je toch altijd houden. Het waanzinnige gevoel als je een perfecte ronde hebt gereden zal je ook altijd houden. Kwestie van een kosten/baten analyse. :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 feb 2007, 16:11

Bert ///M3 schreef:Klinkt leuk, maar als jij in Dubai geen belasting betaald moet je het in NL alsnog betalen zolang je de nederlandse nationaliteit hebt. Klinkt leuk allemaal dat werken in het buitenland, maar zitten een hoop haken en ogen aan.
Sorry voor de late reactie hierop, maar ik had hier nog wat vragen over uitgezet. Als je uitgeschreven bent in Nederland en ingeschreven in Dubai ben je niet meer belastingplichtig in Nederland. Dus belastingvrije inkomsten in Dubai blijven belastingvrij. Je houdt dan nog wel de Nederlandse nationaliteit natuurlijk.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 feb 2007, 16:16

En dan nog ter info, deze (wel gewoon 996 Carrera 2) staat daar voor AED 150.000 = €22.500 te koop:
[img:640:480]http://www.porschedubai.com/UsedCars/DSC00979.JPG[/img]

Meer informatie hier:
http://www.porschedubai.com/PAC/carDetails.asp?UID=177

Karel

Bericht door Karel » 26 feb 2007, 16:31

Heeft er iemand ooit al eens in een GT2 gereden?
Dus zelf gereden?

Wat voor ervaring was dat?
Stront tussen de benen of viel het best mee?

Dat lijkt me nu de ultieme porsche (van de hedendaagse hé)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 feb 2007, 16:32

Stéphane schreef:
Bert ///M3 schreef:Klinkt leuk, maar als jij in Dubai geen belasting betaald moet je het in NL alsnog betalen zolang je de nederlandse nationaliteit hebt. Klinkt leuk allemaal dat werken in het buitenland, maar zitten een hoop haken en ogen aan.
Sorry voor de late reactie hierop, maar ik had hier nog wat vragen over uitgezet. Als je uitgeschreven bent in Nederland en ingeschreven in Dubai ben je niet meer belastingplichtig in Nederland. Dus belastingvrije inkomsten in Dubai blijven belastingvrij. Je houdt dan nog wel de Nederlandse nationaliteit natuurlijk.

................................is reeds aan het inpakken.......................... :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 feb 2007, 16:36

romo schreef:................................is reeds aan het inpakken.......................... :lol:
Aha, welke vlucht neem jij :roll:

Tom

Bericht door Tom » 26 feb 2007, 17:25

Mijn zusje is afgelopen week in Dubai geweest.
Echt gaaf, lijkt me wel wat!

http://www.porschedubai.com/PAC/carDetails.asp?UID=202
42k een nieuwe Boxster S, net ingereden. Niet normaal.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 feb 2007, 18:05

Stéphane schreef:
Ik zal het nog wel even navragen, maar het probleem zit hem er in dat je zolang je de nederlandse nationaliteit hebt loonbelasting moet betalen over je wereldinkomen, tenzij jij kan aantonen dat het ergens anders belast is. Zo is dat mij uitgelegd tenminste.

Ik zit met hetzelfde, ik werk in het buitenland maar mijn werkgever betaald op dit moment geen belasting voor mij, dus krijg ik zelf een hele dikke aanslag door de bus. Zou ik nu in een gebied zitten waar er verplicht belasting betaald word dan is de rest van dat salaris gewoon vrij, ook al betaal ik maar 1%, als het op papier maar aantoonbaar is.

Volgens mij accountant dan, die weet dat allemaal veel beter als ik :lol:

Waar je verder nog een hoop gezeur mee hebt zijn je sociale verzekeringen, je bent namelijk ook niet verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en al die zaken. Probleem bij mij is dat ik dat wel ben op mijn werk omdat ik dan via mijn werkgever verzekerd ben, maar niet in mijn vrije tijd. Gewone verzekering trapt daar niet in als je een wat risicovoller & goedbetaald beroep hebt. Moet je dus naar het UWV en dan moet je weer nederlander zijn :? Nou is UWV qua voorwaarden drama met een normale verzekeraar, maar wel het enige wat je op dat moment hebt :?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 26 feb 2007, 20:59

Tjek dit autovisie filmpje :shock: 997 GT3 RS Cup op de bank bij Beek
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml

440PK trouwens..
Laatst gewijzigd door Hans R op 26 feb 2007, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 feb 2007, 21:08

Stéphane schreef:
romo schreef:................................is reeds aan het inpakken.......................... :lol:

18 maart, vertrek Dubai, daarna door naar de Malediven.......................... :lol:

Andre

Bericht door Andre » 26 feb 2007, 22:45

Fernando

Bericht door Fernando » 26 feb 2007, 22:56

Hehehe geweldig die site http://www.porschedubai.com/models/911.htm
die prijzen zijn echt abnormaal laag ja.

GT3 RS splintenieuw voor 90.000 euro.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 feb 2007, 00:46

Bert ///M3 schreef:
Stéphane schreef:
Ik zal het nog wel even navragen, maar het probleem zit hem er in dat je zolang je de nederlandse nationaliteit hebt loonbelasting moet betalen over je wereldinkomen, tenzij jij kan aantonen dat het ergens anders belast is. Zo is dat mij uitgelegd tenminste.

Ik zit met hetzelfde, ik werk in het buitenland maar mijn werkgever betaald op dit moment geen belasting voor mij, dus krijg ik zelf een hele dikke aanslag door de bus. Zou ik nu in een gebied zitten waar er verplicht belasting betaald word dan is de rest van dat salaris gewoon vrij, ook al betaal ik maar 1%, als het op papier maar aantoonbaar is.

Waar je verder nog een hoop gezeur mee hebt zijn je sociale verzekeringen, je bent namelijk ook niet verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en al die zaken. Probleem bij mij is dat ik dat wel ben op mijn werk omdat ik dan via mijn werkgever verzekerd ben, maar niet in mijn vrije tijd. Gewone verzekering trapt daar niet in als je een wat risicovoller & goedbetaald beroep hebt. Moet je dus naar het UWV en dan moet je weer nederlander zijn :? Nou is UWV qua voorwaarden drama met een normale verzekeraar, maar wel het enige wat je op dat moment hebt :?
Met navragen bedoel ik dat ik zelf uitzoek bij de Belastingdienst hoe het zit. dat even als toelichting. Zij hebben mij vandaag expliciet gezegd dat als ik in Dubai woon en daar geen loonbelasting hoef te betalen dat ik ook niet meer belastingplichtig ben in Nederland. Ik ontvang hiervan ook nog schriftelijke bevestiging en verdere informatie over dit soort zaken.

De situatie is heel anders als je ook echt in het buitenland woont natuurlijk. Zolang je geen gebruik hoeft te maken van het 'sociale vangnet' hoef je er ook niet voor te betalen. Waar je wel rekening mee moet houden is met je pensioen, dat moet je als in Nederland met pensioen wilt gaat door laten lopen. Arbeidsongeschiktheid is dan weer een ander verhaal, maar ik heb niet zo'n risicovol beroep ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 feb 2007, 00:47

romo schreef:
Stéphane schreef:

18 maart, vertrek Dubai, daarna door naar de Malediven.......................... :lol:
Beter :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 feb 2007, 01:35

Stéphane schreef:
Bert ///M3 schreef:
Stéphane schreef: Sorry voor de late reactie hierop, maar ik had hier nog wat vragen over uitgezet. Als je uitgeschreven bent in Nederland en ingeschreven in Dubai ben je niet meer belastingplichtig in Nederland. Dus belastingvrije inkomsten in Dubai blijven belastingvrij. Je houdt dan nog wel de Nederlandse nationaliteit natuurlijk.

Met navragen bedoel ik dat ik zelf uitzoek bij de Belastingdienst hoe het zit. dat even als toelichting. Zij hebben mij vandaag expliciet gezegd dat als ik in Dubai woon en daar geen loonbelasting hoef te betalen dat ik ook niet meer belastingplichtig ben in Nederland. Ik ontvang hiervan ook nog schriftelijke bevestiging en verdere informatie over dit soort zaken.

De situatie is heel anders als je ook echt in het buitenland woont natuurlijk. Zolang je geen gebruik hoeft te maken van het 'sociale vangnet' hoef je er ook niet voor te betalen. Waar je wel rekening mee moet houden is met je pensioen, dat moet je als in Nederland met pensioen wilt gaat door laten lopen. Arbeidsongeschiktheid is dan weer een ander verhaal, maar ik heb niet zo'n risicovol beroep ;)
Nee klopt. Maar het is wel mooi k*t met peren als ik een keer van achteren aangereden word of wat dan ook in mijn vrije tijd en ik zo'n moment nergens verzekerd ben. Bedrag wat je door middel van een letselschade advocaat uitgekeerd krijgt zijn nog geen 2 jaarsalarissen, en daarna heb je gewoon helemaal nergens recht op.

Maar ik neem aan dat ze in Dubai ook wel een verzekering hebben :) Eea ligt er ook aan hoe het met je werkgever geregeld is.

Die andere zooi ala werklozen uitkering betaal ik ook niet omdat ik binnen een dag weer ander werk zou hebben als het zou moeten :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 feb 2007, 11:16

@Bert: Ik ga het tot in detail uitzoeken en dan kom ik er nog op terug. Een en ander is nu nog niet te bepalen, maar dat laat ik dan nog wel weten als ik daar meer duidelijkheid over heb.

Plaats reactie