Wat ik wil zeggen is, dat er niets mis is met turbo-techniek als het om prestaties/cijfertjes gaat. En de anti-turbo brigade zegt van wel. Michel, een modern turboblok heeft helemaal geen verrassingen als je op het gas gaat, echt helemaal niet. De vermogensafgifte van mijn acs1 is bijna saai te noemen, zo voorspelbaar wat er gebeurt. Lineair gestaag naar voren. Wel mooi, niet zo spannend eigenlijk. Het karakter van het Spyderblok lijkt op dit punt erg op mijn acs1. Is het Spyderblok dan beter? Kweenie. Spyder kost 100k en de ACS1 55k

Ben het helemaal met Wouter eens. Als je een dikke atmo wilt kun je ook sjoppen bij Porsche, of bij Nissan. Wat dacht je van Corvette en Mercedes AMG? Die laatste twee, hoe dikke porno is dat. Of een Ferrari Italia 438


Met dat 'heilige' BMW 6 cilinder in lijn zonder turbo, heb ik niet zo veel en ik vind dat aan die techniek eigenschappen worden toegekend die sentimenteel zijn en niet feitelijk.
P.S. Ik heb ooit gereden in een BMW 130i voordat ik de Mini Works Dahler kocht (240pk Mini). Ik had toendertijd meer lol in die Mini. En ik heb BMW 325i gereden (is dat ook niet met 3.0liter/6 cilinder? Iets van 200 pk dacht ik, prachtig zijdezacht lopend blok en snel genoeg, niet spectaculair)