Ik ook, we hadden nu het 'geluk' dat ons vliegtuig in Munchen panne had en de vrijdag dus volledig in 't teken stond van rijden, rijden en rijden. Zonder de vaste routes die we op donderdag en vrijdagochtend anders hadden gereden. Ook mooie routes, maar dit bood meer mogelijkheden en vrijheid inderdaad. Of het echt compleet andere verhalen zou hebben opgeleverd betwijfel ik hoor.
Voor Mercedes is 't trouwens goedkoper om iedereen van over de hele wereld daarheen te halen, dan alle auto's naar alle landen te sturen waar de journalisten wonen... maar dat geheel ter zijde. En iedere minuut wordt optimaal gebruikt. Het diner bijvoorbeeld, gaf mooi de gelegenheid om wat mensen van AMG te interviewen, omdat die naast je aan tafel werden geplaatst. Die krijg je anders nooit te spreken.
Ik heb zelf ook wat introducties gedraaid vanaf de andere kant (instructeur en organisatie/verkoop) en weet dus een beetje hoe 't spelletje gespeeld wordt. Dit was gewoon top geregeld. Erg efficiënt, veel nuttige informatie (waar ik als schrijver veel aan heb) en dan ook nog een stel auto's die gewoon leuk genoeg zijn. Was dit de introductie van de A- of B-klasse geweest, dan hadden zij en wij die moeite echt niet genomen denk ik.
Nu konden we alle aspecten testen en dan ook nog eens verschillende varianten op zowel de meest waanzinnige wegen, het circuit als de snelweg en binnenstad van Sevilla. Als morgen de wereld vergaat, heb ik dit toch mooi even meegemaakt.
Dus Ferdi, de real world? Dit was de real world, of lees je alleen de circuittest?