BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%
 
Totaal aantal stemmen: 105

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Sperdy » 05 jun 2011, 18:52

Verbijsterend 'petjes-gehalte' krijgt deze draad over dat turbo vs atmo geleuterkoek.
Laten we weer teruggaan waar deze draad voor is bedoeld: de nieuwe 1 serie BMW.




Wat een focking lelijk hok is het op de plaatjes. In het eggie misschien beter. :mrgreen: Ik ben bang van niet ...Dat gesjopte blauwe M-pakket?, met Rico eens, te veel plastic. Next >

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Sperdy » 05 jun 2011, 18:52

:shock: O, dubbel denk ik ...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Macboy » 05 jun 2011, 19:22

Mooi verhaal Michel !

Dit vind ik wel gewoon super vanuit deze hoek :love:

Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door dvh » 05 jun 2011, 19:30

Gewoon een kleine M5 8)
Nou is deze pic ontzettend geshopt, vandaar de plastic look. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden toch ??

Maar hij heeft zeker potentie.
Ben benieuwd naar een M-pakket uitvoering met wat grotere wielen. Volgens mij komen er dan behoorlijk wat mensen op terug.

Edit:
Duidelijk verhaal Michel. En vanuit dat oogpunt bekeken mag je in je handen klappen dat ( in dit geval bmw ) nog een M-afdeling heeft en niet wegbezuinigd wordt...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 19:40

wel jammer dat de spiegels tegenwoordig zo groot moeten zijn, en het model vind ik niet mooi, had liever dat ronde gezien, ala e46 M3 of M coupe, had hem mooier gestaan.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Petrolhead Tom » 05 jun 2011, 19:48

Voor dagelijks is zo'n turbo blok toch ook gewoon heerlijk? Lekker veel koppel, lekker schakel lui rijden. Perfect. Voor de fun maakt het volgens mij ook niet veel uit. Wat Macboy zegt klopt, zo'n git sleurt zo lekker door je hoeft helemaal niet eerder te schakelen omdat je vermogensafgifte als een kaartenhuis in elkaar zakt. Laten we er even vanuit gaan dat Bmw dat ook voor elkaar heeft. Dan zit je alleen nog met het punt dat je niet door kunt janken tot 8k RPM nou prima dat kan met een 130 ook niet. NEXT!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34588
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door JP » 05 jun 2011, 19:55

dvh schreef:Gewoon een kleine M5 8)
Nou is deze pic ontzettend geshopt, vandaar de plastic look. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden toch ??
(...)

Een close-up. Volgens mij ook hier geshopt;

Afbeelding
Petrolhead Tom schreef:Voor dagelijks is zo'n turbo blok toch ook gewoon heerlijk? Lekker veel koppel, lekker schakel lui rijden. Perfect. Voor de fun maakt het volgens mij ook niet veel uit. Wat Macboy zegt klopt, zo'n git sleurt zo lekker door je hoeft helemaal niet eerder te schakelen omdat je vermogensafgifte als een kaartenhuis in elkaar zakt.(...)
Dat dacht ik ook, maar ik gebruik de turbo alleen voor woon-werk verkeer. 60 in zijn 6. Alles voor het miljeu... :nerd:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Remy » 05 jun 2011, 19:58

JP lijkt me duidelijk dat dat geen photoshop is.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 20:12

@David,

De ///M GmbH zal worden omgeturnd tot een kralen en spiegeltjes afdeling marketing zal dit samen met de autobladen verkopen als heilige graal en het volk koopt het... Lekker teren op een roemruchte autosport historie.

Maar dat doen meerdere merken al enige tijd.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 20:40

Remy schreef:JP lijkt me duidelijk dat dat geen photoshop is.

Uhm.. M sportbumper van de huidige 1 serie er op geplakt.

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Thijs-v-d-H » 05 jun 2011, 20:56

k33z schreef:130i was topmodel in de vorige 1-serie reeks (coupe niet meegerekend). Alternatief naast 130i was 120i, groot verschil.

De top in de nieuwe 1 zal de 135i zijn, die vergelijk je dus met de oude 130i. Verwacht niet dat de nieuwe 2.0 turbo hetzelfde gaat kosten als de oude 130i.

4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm. Dit gezeik wordt wel een beetje zielig. Leer er mee leven en ga anders in oude meuk rijden, anders gaat het niet worden.
+100 Tot december is de 3-deurs nog in productie, dus laatste kans koop nog gauw een 130i. Na de komst van de nieuwe 3-serie zullen er voorlopig geen atmo BMW´s meer komen of je koopt maar lekker een motorfiets.

Van wat ik nu weet komen er nog een 125i met een 2.0 met 240pk en een M135i.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 21:02

Kan de laatste 3.0 atmo een cult motor worden van de goede oude tijd :mrgreen:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door dvh » 05 jun 2011, 21:04

" niet teveel klagen, niet teveel spijt. Want ook vandaag wordt ooit die goede oude tijd "
:beer:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 21:18

Michel goeie uiteenzetting. Ik snap het ook allemaal wel vanuit het perspectief van BMW. Maar leuk vind ik het niet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 21:38

@Rico,

Het echte autorijden is toch ook al zo goed als voorbij, milieu, EURONCAP, marketing en de aandeelhouders zijn de enige zaken die gelden. Wij kunnen zij het spaarzaam nog een beetje genieten, maar het word ras minder, en de volgende generatie kent het alleen nog van youtube en de verhalen en verklaren ons voor gek. Knallen over binnenweggetjes............ben je levensmoe soms.......... knallen met auto's doe je op de gameconsole..... je weet tog......

De volgende stap is het limiteren van trackday............. we praten dan niet meer over auto liefhebberij maar over vervoersoplossingen.

De petrolhead zal langzaam worden uitgeroeid in deze wereld.

Geniet zolang het nog kan :df:

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 22:02

Ik denk het ook, helaas..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 22:13

yup...me too.
doch kun je er nog wel een beetje wat van maken af en toe, maar wordt wel minder helaas, en inderdaad goede uiteenzetting Michel

dat ene baal ik ook zo van, om die aandeelhouders tevreden te stellen...triest, al begrijp ik het wel maar toch.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Sperdy » 06 jun 2011, 01:06

Tom schreef:
FerdiACS1 schreef:
Mijn 135i rijdt een 130i compleet zoek qua performance over het hele toerengebied. Kansloos een 130i. Lachen man. Turbo-gat? Yeah right ...
Ferdi de vraag is wat je doel is... sneller zijn dan de rest? Zoiets maakt mij dus niks uit. Er is toch altijd baas boven baas. De drang om telkens je pik langs die van een ander leggen heb ik niet. Toen ik de S2000 had was de SLK230 kompressor van een vriend in de praktijk ook sneller (tenzij ik er echt voor ging zitten)... maar dat ding klonk nergens naar en die automaat schakelde maar wat. Maar geen haar op m'n kop die zou willen ruilen. Het kan dus prima een bewuste keus zijn om een atmo te kiezen, ook al is een turbo in het dagelijks verkeer sneller. Het merendeel zie ik hier ook geilen op een GT3 ipv GT2 terwijl ze voor beide de centen nooit zullen hebben.
Tom ,het gaat mij niet om snel. Alsof een turbo-auto altijd sneller is, nee toch zeker. Doel voor mij is alleen maar een fijne motor, ongeacht de techniek. Wat is fijn (voor mij)? Nou, ik noem eens wat: Eigenlijk een heerlijk uitgespreid vermogen, veel koppel over de volle breedte, fijne gasrespons en ook nog eens zuinig. Motor geschikt voor zowel schakel-lui als schakel-actief rijden (als je dat wilt) en ook nog eens lekker snel. Nou zoiets. Als ik deze eigenschappen eens afzet tegen enkele auto's waarin ik gereden heb (die ik een beetje ken)
- Een Fiat Panda (atmo) heeft nagenoeg geen koppel, een ruk-gasrespons, is zo sloom als de nete, is heerlijk zuinig maar heeft wel een gelijkmatige vermogensafgifte. Prima voor in de stad en ook nog eens stil op de snelweg.
- Een Golf 2.0 (atmo) heeft weinig koppel, een slome gasrespons, is niet zo snel, wel schakellui te rijden, klinkt beroerd en is redelijk zuinig.
- Audi 1.9tdi (turbodiesel) heeft een slome gasrespons, is redelijk snel, smalle powerband en klink beroerd maar is wel lekker zuinig!
- Een 135i/ACS1 (turbo) is rete snel, zeer felle gasrespons, zeer brede powerband, zeer schakellui maar niet zuinig.
- M3V8 (atmo) heeft een supergasrespons, is zeer snel, heeft een te smalle powerband (namelijk alleen hoog), zuipt gigantisch en te weinig trekkracht onderin.

Dit bedoel ik dus te zeggen. Het maakt me niet uit wat er onder motorkap (atmo of turbo) zit. Het gaat mij om de (subjectieve) prestaties, dat ik zou willen dat met motorblok voor mij zou moeten doen.
Ik denk wel dat een goed turbo-blok de beste papieren heeft om 'het beste te zijn op alle punten'. Dus snel, breed vermogen; low-end en top-end, schakellui rijden, zuinig (als je gas niet in trapt), veel kracht onderin en bovenin, schakel-actief te rijden, felle gasrespons en ook geschikt als sportmotor, etc.
De Porsche Spyder heeft als atmo blok de meeste indruk gemaakt op mij. Gek genoeg kwam het karakter van dat Spyder blok heel sterk overeen met mijn ACS1. Namelijk veel vermogen en trekkracht uitgesmeerd over een groot toerenbereik. Die Spyder was verrassend schakellui te rijden (veel kracht ook onderin).

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 06 jun 2011, 07:25

Spyderblok is dus superieur aan de 35i ACS blok omdat de vermogensafgifte altijd zonder verrassingen wat bij een turbo blok nog wel eens anders is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 06 jun 2011, 07:54

Mijn 135i rijdt een 130i compleet zoek qua performance over het hele toerengebied. Kansloos een 130i. Lachen man. Turbo-gat? Yeah right ...
Inderdaad jouw 135i, die minimaal 100 pk meer heeft dan een standaard 130i. Maar dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Toen Andre en Hielke inderdtijd een stock 135i vergeleken met een qua vermogen stock 130i (filmpjes zwerven wel ergens op youtube) toen bleef de 130i tot 200 km/h relatief dicht bij de 135i. Had toen met de lange overbrenging van 135i te maken. Ferdinand begrijp ik nou uit je opsomming dat je geen feitelijke ervaring heb met de 130i? Als dat zo is hoe kun je dan over de verschillen betreffende het motorkarakter oordelen? Aan de ene kant van het spectrum een panda, aan de andere kant een M3. Het js geen optelsom gedeeld door 2 hoor.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 06 jun 2011, 08:22

Als dat zo is Ferdi, zou je echt even in een 130i of Z4 3.0si moeten rijden, 3.0 is wel een erg fijne motor. Wel minder snel dan de .35i motor, maar geen stumper. Deze motor is echt wel bij de les. Ik zou deze motor in een einser of oude type Z4 die nog een relatief laag gewicht heeft altijd prevaleren boven een 135i coupe als rijders auto.

Michel

Wouter81
Berichten: 9469
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Wouter81 » 06 jun 2011, 09:24

Rico, denk dat jouw probleem is dat je nog teveel aan BMW vasthangt. Die diehard atmo funmobielen moet je gewoon niet meer in München zoeken. Verbreed je blik gewoon, neem als fun-auto iets van een ander merk. Er zijn nog zat atmo funauto's beschikbaar (Nissan 370Z om maar eens iets willekeurigs te noemen).

Snap best het sentiment dat de oude BMW waardes (RWD, R6 motoren, atmosferische M motoren etc. etc.) verdwijnen maar in plaats van in een klaagzang te blijven hangen hierover (niet alleen jij :)) kun je beter pragmatisch denken. Of ik accepteer het (zoals André ook doet, door een turbo 1M Coupé te kopen) of ik ga bij een ander merk shoppen.

Ikzelf ben totaal niet merkgebonden. Heb van allerlei merken auto's gehad. Ik kijk gewoon steeds op elk moment welk model het dichtst bij mijn wensen komt op dat moment. Of dat nou een Duitse auto is, een Italiaanse, een Zweedse of een Japanse... boeit me niet. Die instelling vind ik wel handig persoonlijk.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 06 jun 2011, 10:44

Maar Rico kan niet anders :mrgreen:
Bijlagen
Bmw tatoo.JPG
Bmw tatoo.JPG (27.02 KiB) 1335 keer bekeken

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 06 jun 2011, 10:56

Precies, ik wil helemaal niets anders dan een BMW :mrgreen: maar ik kan nog wel een tijdje vooruit met het huidige aanbod.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43445
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Arthur » 06 jun 2011, 10:59

Nu nog die diesel lozen voor (weer) een mooie 330i touring :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten