Laten we weer teruggaan waar deze draad voor is bedoeld: de nieuwe 1 serie BMW.
Wat een focking lelijk hok is het op de plaatjes. In het eggie misschien beter.

dvh schreef:Gewoon een kleine M5 8)
Nou is deze pic ontzettend geshopt, vandaar de plastic look. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden toch ??
(...)
Dat dacht ik ook, maar ik gebruik de turbo alleen voor woon-werk verkeer. 60 in zijn 6. Alles voor het miljeu...Petrolhead Tom schreef:Voor dagelijks is zo'n turbo blok toch ook gewoon heerlijk? Lekker veel koppel, lekker schakel lui rijden. Perfect. Voor de fun maakt het volgens mij ook niet veel uit. Wat Macboy zegt klopt, zo'n git sleurt zo lekker door je hoeft helemaal niet eerder te schakelen omdat je vermogensafgifte als een kaartenhuis in elkaar zakt.(...)
Remy schreef:JP lijkt me duidelijk dat dat geen photoshop is.
+100 Tot december is de 3-deurs nog in productie, dus laatste kans koop nog gauw een 130i. Na de komst van de nieuwe 3-serie zullen er voorlopig geen atmo BMW´s meer komen of je koopt maar lekker een motorfiets.k33z schreef:130i was topmodel in de vorige 1-serie reeks (coupe niet meegerekend). Alternatief naast 130i was 120i, groot verschil.
De top in de nieuwe 1 zal de 135i zijn, die vergelijk je dus met de oude 130i. Verwacht niet dat de nieuwe 2.0 turbo hetzelfde gaat kosten als de oude 130i.
4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm. Dit gezeik wordt wel een beetje zielig. Leer er mee leven en ga anders in oude meuk rijden, anders gaat het niet worden.
Tom ,het gaat mij niet om snel. Alsof een turbo-auto altijd sneller is, nee toch zeker. Doel voor mij is alleen maar een fijne motor, ongeacht de techniek. Wat is fijn (voor mij)? Nou, ik noem eens wat: Eigenlijk een heerlijk uitgespreid vermogen, veel koppel over de volle breedte, fijne gasrespons en ook nog eens zuinig. Motor geschikt voor zowel schakel-lui als schakel-actief rijden (als je dat wilt) en ook nog eens lekker snel. Nou zoiets. Als ik deze eigenschappen eens afzet tegen enkele auto's waarin ik gereden heb (die ik een beetje ken)Tom schreef:Ferdi de vraag is wat je doel is... sneller zijn dan de rest? Zoiets maakt mij dus niks uit. Er is toch altijd baas boven baas. De drang om telkens je pik langs die van een ander leggen heb ik niet. Toen ik de S2000 had was de SLK230 kompressor van een vriend in de praktijk ook sneller (tenzij ik er echt voor ging zitten)... maar dat ding klonk nergens naar en die automaat schakelde maar wat. Maar geen haar op m'n kop die zou willen ruilen. Het kan dus prima een bewuste keus zijn om een atmo te kiezen, ook al is een turbo in het dagelijks verkeer sneller. Het merendeel zie ik hier ook geilen op een GT3 ipv GT2 terwijl ze voor beide de centen nooit zullen hebben.FerdiACS1 schreef:
Mijn 135i rijdt een 130i compleet zoek qua performance over het hele toerengebied. Kansloos een 130i. Lachen man. Turbo-gat? Yeah right ...
Inderdaad jouw 135i, die minimaal 100 pk meer heeft dan een standaard 130i. Maar dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Toen Andre en Hielke inderdtijd een stock 135i vergeleken met een qua vermogen stock 130i (filmpjes zwerven wel ergens op youtube) toen bleef de 130i tot 200 km/h relatief dicht bij de 135i. Had toen met de lange overbrenging van 135i te maken. Ferdinand begrijp ik nou uit je opsomming dat je geen feitelijke ervaring heb met de 130i? Als dat zo is hoe kun je dan over de verschillen betreffende het motorkarakter oordelen? Aan de ene kant van het spectrum een panda, aan de andere kant een M3. Het js geen optelsom gedeeld door 2 hoor.Mijn 135i rijdt een 130i compleet zoek qua performance over het hele toerengebied. Kansloos een 130i. Lachen man. Turbo-gat? Yeah right ...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten