Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Erik dB

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Erik dB » 31 mei 2011, 14:45

Reind schreef:
je geeft de indruk dat de auto zwaarder is voor de race dan na de race
Klopt. Na elk rondje word de auto lichter. Dus hoe langer de race hoe lichter de auto.
Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 31 mei 2011, 14:46

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Marc32

Bericht door Marc32 » 31 mei 2011, 23:36

Marc32 schreef:
Reind schreef: Omdat we een half uurtje rijden zijn we zwaarder na de race.
Het draait hier om. Echter, zoals je het nu schrijft, geef je de indruk dat de auto zwaarder is voor de race dan na de race.
Ja, ik heb dit niet briljant opgeschreven!!! Het had moeten zijn: "Echter, zoals je het nu schrijft, geef je de indruk dat de auto zwaarder is NA de race dan VOOR de race."

Hoe dan ook, ik ben het met je eens Reind dat de auto lichter wordt. Het mag geen verrassende en doortastende conclusie zijn.

Echter , dat jij daarmee voordeel gaat halen tov van de deelnemers zonder strafgewicht is mij een raadsel.

Ik ga namelijk met net zoveel benzine ( ik ga natuurlijk niet alles prijsgeven....) de baan op als jij aan het begin van de training/race. Alleen jij met een paar grindtegels op de bodemplaat.

Wel heb jij tov je vorige race geen verschil in gewicht met je auto. Dat dan weer wel. Maar niet tov van mij! En al die anderen die rekenen...

Reind

Bericht door Reind » 01 jun 2011, 12:17

Mijn VOORDEEL is enkel voor mijzelf namelijk het niet opnieuw hoeven uit te wegen van mijn auto. Daar ben je zo weer een avond mee bezig (heb geen schalen thuis staan). En tijd heb ik bar weinig de laatste tijd.

Het VOORDEEL is dus niet t.o.v. van andere rijders.

Reind

Bericht door Reind » 01 jun 2011, 12:18

Pennucciracing Luco schreef:Waar staan jullie ergens Reind?
Ik begreep dat wij achter de pitboxen staan, ergens :mrgreen:
Onder de brug links. Het verdomd hoekje dus.

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2011, 17:26

Wouter had even uitgerekend wat we ongeveer per rondje betalen dit weekend.

12 euro per rondje:)

lol

Marc32

Bericht door Marc32 » 01 jun 2011, 19:43

Hahaha, 12 euro, zo had ik het nog niet bekeken. 3 euro per kilometer!!!

Ik hoop dat iedereen het er niet van weerhoud om mee te doen. Is er al bekend hoeveel er aan de start staan zaterdag?

Luco

Bericht door Luco » 02 jun 2011, 09:06

Reind schreef:
Daar stond de dsc vorig jaar, maar valt wel mee toch, ik kom zeker even buurten.

12 euro per rondje

STELLETJE SCHRAPERSSSSSSSSS :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik durf het niet uit te rekenen haha

Wouter

Bericht door Wouter » 02 jun 2011, 09:28

Pennucciracing Luco schreef:
Reind schreef:
Daar stond de dsc vorig jaar, maar valt wel mee toch, ik kom zeker even buurten.

12 euro per rondje

STELLETJE SCHRAPERSSSSSSSSS :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik durf het niet uit te rekenen haha
Luco, voor jou kost de prijs per ronde iets van 5 euro denk ik... maar of dat nu ligt aan het inschrijfgeld of aan de rondetijden laten we even in het midden :df:

m@rco

Bericht door m@rco » 02 jun 2011, 11:02

Luco, voor jou kost de prijs per ronde iets van 5 euro denk ik... maar of dat nu ligt aan het inschrijfgeld of aan de rondetijden laten we even in het midden
Het verschil zit hem iig in de brandstof Wouter. 8)

Wouter

Bericht door Wouter » 05 jun 2011, 00:03

dubbel post
Laatst gewijzigd door Wouter op 05 jun 2011, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter

Bericht door Wouter » 05 jun 2011, 00:04

Zo de eerste race van het weekend zitten er weer op.
Wat een dag.

Ik mocht starten vanaf een 4de plaats aan de binnenkant.
Met de start kwam ik redelijk weg alleen zat ik helemaal aan de binnenzijde. Vlak voordat ik kom insturen kwam Henk Tappel aanzetten en ramt mijn hele voorbumper er vanaf. ( met de hele voorbumper bedoel ik dan ook echt alles inclusief bumperbalken sleepoog etc. ) De voorbumper bleef onder mijn voorwielen hangen en schoot daardoor bij de eerst volgende bocht rechtdoor. einde goede klassering.

Gelukkig kon ik mijn weg daarna wel vervolgen. Auto reed niet echt super meer. in de langzamere bochten was er weinig aan de hand maar met name in de ramshoek en de andere snelle knikken was er heel veel onderstuur. Ik heb een tijd op plek negen gereden en liep langzaam in op mijn voorgangers. Op een gegeven moment haal ik henk tappel weer in nadat hij een korte motorstoring had. Alleen binnen een ronde zag ik hem alweer aankomen in de binnenspiegel tussen de spannende gevechten door die ik met Andringa had. Tappel was sneller en ik kon hem ook niet houden. Achterop het circuit krijg ik weer een dikke beuk van henk waardoor nu ook mijn rechter achterwiel aanliep en de sporing eruit was.

Ik heb een aantal bochten erna op het punt gestaan om gewoon niet meer te remmen voor een bocht en dan maar volledig 2 auto's af te schrijven. Dit was geen racen meer maar gewoon beuk partijen. Helaas heb ik niet de keuze gemaakt om mijn auto af te schrijven, maar daar ben ik nu wel op terug gekomen en het seizoen duurt nog lang genoeg....

Verder zag ik dat de kopgroep met onder andere Boone, Drent, Ruinemans en van Renselaar een hele mooie spannende en eerlijke gevechten hadden zoals het hoorde. Dat is dus weer het leuke van de cup.
Mijn strijd met Andringa was ook mooi en redelijk fair.

Als de wedstrijdleiding nu de raddraaiers wat zou aanpakken kan het een hele leuke klasse zijn met strijd op de baan en plezier op het paddock. Mocht de wedstrijdleiding daar niets aan gaan doen dan hanteer ik wel mijn eigen regelement: Een oog voor een oog, een tand voor een tand. Maargoed dat is niet waar iedereen op zit te wachten en ik ook niet. Ik ben voorstander van eerlijke races. Een keer een bumper of een spiegel tegen elkaar aan hoort erbij, maar geen beuk partijen en afremmen op een voorganger.

Morgen starten we van plek 6 en gaan we er weer voor :df:
Hopelijk kunnen we de uitlijning nog weer een beetje recht trekken.

En voor de thuis blijvers.... Ja natuurlijk komen we weer met beelden.

Knot

Bericht door Knot » 05 jun 2011, 00:11

Klinkt vervelend Wouter.. gelukkig heb je je kunnen beheersen moet je maar denken.

Bezwaar maken (hebben jullie waarschijnlijk allang gedaan en dan zijn de beelden onboard erg handig), auto netjes maken, uitlijnen en zo'n vent niet meer expres opzoeken of laten passeren en wachten tot ie weer een motorstoring krijgt.

Ben benieuwd naar de beelden!

Wouter

Bericht door Wouter » 05 jun 2011, 00:16

Knot schreef:Klinkt vervelend Wouter.. gelukkig heb je je kunnen beheersen moet je maar denken.

Bezwaar maken (hebben jullie waarschijnlijk allang gedaan en dan zijn de beelden onboard erg handig), auto netjes maken, uitlijnen en zo'n vent niet meer expres opzoeken of laten passeren en wachten tot ie weer een motorstoring krijgt.

Ben benieuwd naar de beelden!
Bezwaar heb ik niet ingediend. Wedstrijd leiding heeft hem wel een officiële waarschuwing gegeven dus ze zijn wel op de hoogte van de acties. Expres opzoeken doe je nooit,maar laten passeren ook niet. Dan geef je je dus bij voorbaat gewonnen. Gewoon blokken en fair rijden.
Laatst gewijzigd door Wouter op 05 jun 2011, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 05 jun 2011, 00:55

Alle rijders van Aprisco Cup zijn faire rijders prachtige mooie strijd gezien. Alleen Henk Tappel hanteert eigen regels. Door deze man degradeert de cup in 1 klap naar het Nivo van autocross.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 10:27

dat zou wel jammer zijn, misschien hem op het idee zetten en hem een flyer van de autocross mee te geven met als veer in de bips, je lijkt me daar heel geschikt voor :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 05 jun 2011, 12:53

Je zou toch zeggen als het iemand met verstand is (en waarschijnlijk tevens hier meeleest) dat je het wel door hebt als iedereen zich tegen je keert. Kun je je poot stijf houden maar dat is uitstel en je houdt alleen maar jezelf voor de gek.

Hoop dat hij/het snel bijdraait en mensen een goed gesprek met hem aanknopen, zou zonde zijn van het nivo van de klasse anders.

Zoiets is voor mij al een reden om niet mee te doen dus, kan me beheersen maar als je dan een 2e tik achterop krijgt is het voor mij helemaal over dan wordt het ziekenhuiswerk... dus in deze erg goed en professioneel gehandeld van Wouter, respect voor je geduld en beheersing in deze!

Wouter

Bericht door Wouter » 05 jun 2011, 23:33

De rust is weder gekeerd.

De hele dag bruisde het op het paddock vanwege de grote verhalen en de spanningen die er tussen de coureurs hing. Andre was laaiend over het rijgedrag van Henk en heeft hem gewaarschuwd daarvoor.

Achteraf gezien heeft het goed geholpen de hele wedstrijd werd er bumper aan bumper gereden met iedereen waarbij er geen beuk partijen of vreemde acties waren. Leven en laten leven.

We moeten de race van zaterdag maar snel vergeten en weer de positieve en cleane race van vandaag in gedachte nemen.

Beelden volgen

Andre

Bericht door Andre » 05 jun 2011, 23:58

Nou dat aanspreken heb ik maar even gedaan. Velen hadden dezelfde gedachte maar hlelden de mond dicht.
Voor mij was dit onaanvaardbaar.

Ik was er zo klaar mee. Ik heb er de hele dag mee rondgelopen.

Ben vanmiddag naar henk tappel toegelopen. Ik zei eerst rijdt je wouter de voorbumper incl bumperbalk de hele teringzooi er vanaf en toen nog een paar keer een beuk in de zijkant en daarnaast heb je bijna de hele top 5 geraakt. Antwoord: Ik, nee ik rijdt altijd netjes. Ik zeg: het is heel simpel, als je zo agressief en onbesuisd rijdt, en je raakt mij. Dan gaat mijn auto dwars door de jouwe heen we schrijven dan beide een auto af en we zullen wel zien hoeveel nieuwe auto s we door zo n heel seizoen nieuw moeten gaan bouwen. Hele discussie en ineens was ik de boeman. Jazeker dat zal wel.

De race begon ik starte achter henk tappel. Had een super start en kon van de 6e plaats meteen door naar 2e plaats achter Boone. Henk tappel daar weer achter. Ik verwachte elk moment een dikke kleun. Wonder boven wonder reed henk tappel heel netjes. Ik kon boone inhalen en lag eerste zo ben ik uiteindelijk ook over de finish gekomen.

Daarna ben ik naar henk gelopen. En gezegd henk top gereden ik heb alles in de spiegel gezien je gedrag op de baan was zoals het hoort. Eerlijke inhaal acties en niet dwars door het gras heen en beuk partijen etc. Ik hoop dat henk zo blijft racen dan kunnen we een heel mooi net strijdtoneel hebben. En kan zowel het publiek als de rijders prachtig genieten van deze klasse.

Ik was blij en opgelucht dat het zo is verlopen ik was zo kwaad. Ik zit hier verhalen te typen hoe mooi deze klasse is. Ik wil gewoon niet dat het door 1 iemand wordt verneukt. De 130i cup is me destijds afgepakt ook door dit soort wangedrag. We weten allemaal wat er met 130i cup is geworden. Compleet ter ziele puur de mentaliteit van de rijders. Daar waak ik voor. Dan ben ik maar de boeman het zal wel. Ik wil gewoon leuk racen met bumper aan bumper spiegel aan spiegel samen door de bocht. En niet dat je na elke race je auto compleet kunt laten spuiten door onbesuisde acties.

Vandaag in de DSC die ik samen met Marco Poland heb gereden ook eerste geworden. Gisteren waren we 2e.

Voor mij qua resultaten een heel geslaagd weekend. Ik had alleen liever gehad dat de organisatie een heftig gesprek had gevoerd met Henk Tappel.

Ik ben moe en voldaan en me hartslag is weer gedaald en de adrealine bruist niet meer. Ik ga slapen.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jun 2011, 00:42

Ik ben benieuwd naar de beelden. In ieder geval gefeliciteerd met de resultaten.

Chuck

Bericht door Chuck » 06 jun 2011, 01:33

Gefeliciteerd Andre, :thumbup: voor het aanspreken!

Marc32

Bericht door Marc32 » 06 jun 2011, 01:35

Voor mij was het raceweekend toch wat minder verlopen dan ik vooraf in geachten had. De kwalificatie ging prima, maar de eerste race was voor mij alsof ik in een ander auto reed. In deze race werd ik ook een keer van achteren in mijn bumper gebeukt. Onnodig volgens mij. Gelukkig is het voor beide partijen goed afgelopen, hoewel ik na een paar ronden het te onrustig vond en er voor heb gekozen om niet nog meer incidenten op te lopen en daarmee voor laten gaan. Maar toen kwam er nog gelijk iemand mee en daarmee werd gelijk even het gras gemaaid....vreselijk op de rem moeten trappen om erger te voorkomen.

Vooraf aan de tweede race kwam er nog even een hevige hoosbui voorbij. Het asfalt was wel zo goed als droog, maar de curbstones niet. Ik durfde de eerste paar ronden niet over de curbstones vanwege de gladheid. Ik vreesde toch ook weer veel onrust bij de start, dus ging op safe. Ik raakte ver achterop en kon na een paar ronden pas wat vertrouwen krijgen in de omstandigheden. In de laatste fase een aardig gevecht met mijn voorganger. Wat ging dat apparaat hard op het rechte stuk!! Ik heb er leuke beelden van. Vergeef me mijn, af en toe stuntelige, terugschakel momenten. Tandenpoetsen moet je thuis doen...ik weet het, maar mijn heel and toe hebben nog geen vrienden gemaakt...

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2011, 09:26

Wordt er goed verdedigd Marc maar ik had m zeker wel een paar keer laten staan aan de binnenkant ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2011, 09:57

Chuck schreef:Gefeliciteerd Andre, :thumbup: voor het aanspreken!
second that, iemand "moet" het doen, als je het te lang laat gaan en niemand zegt wat, kan zo iemand er ook "weinig" aan doen als ie het zelf niet ziet :wink:
tis klote om te doen/zeggen, maar nadien wordt er hopelijk wat mee gedaan en kan iedereen weer genieten (sportief)

@Marc, net klein stukje alvast gezien, maar klinkt wel of de auto een lekke spruitstuk pakking heeft oid...

leuk gereden, je was soms iets sneller maar je kreeg net niet de ruimte, ja 1 "kans" had je maar dat was ook een beetje een twijvel geval, en beter geen schade.

Reind

Bericht door Reind » 06 jun 2011, 11:43

Zo, ik heb het weekend ook overleefd en ook nog eens heel succesvol. Ik sta nu riant aan de leiding in het kampioenschap. :banaan:

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat de volgende race weer gewoon op een dag verreden word. Ik bedoel, 1:15 uur rijtijd over drie dagen is echt te weinig.

De tijdtraining moest verreden worden op vrijdagochtend om 08:10 :shock:. Dat houd voor mij in 05:15 opstaan aangezien ik nog een stukje moet karren. De auto moest alleen nog worden getankt en de bandenspanning moest gedaan worden. Alles leek goed te gaan totdat ik achter ene Henk Tappel stond bij de hoofdingang die niet zo 1 2 3 naar binnen mocht. Daardoor kwam ik in zo´n tijdnood dat ik de bandjes niet op spanning kon zetten en net aan de tank vol kon gooien. Spanning stond op 1.3-1.4. Als dat maar goed gaat. Uiteindelijk P6 getraind op 8 tiende waar ik niet ontevreden mee was.

Race 1 was een heftige waar het er zoals hier al gepost soms ``te`` lomp aan toe ging. En waarin telkens dezelfde coureur een rol speelde. Ik vond zijn handelen persoonlijk absolute niet Aprisco waardig. Maar ik ken hem al langer dan vandaag en hou daar rekening mee. Buiten deze onruststoker waren de gevechten op het scherpst van de snede en bovendien heel fair. Doordat ik naar de strijdende kopgroep toe reed staat veel actie geweldig mooi op de film :df: . Doordat Tappel in alle wirwar het nodig vondt om voor de GT naar de 1 te schakelen ipv de 3 knalde van Renselaar er bovenop en moest twee ronden daarna opgegeven met een kapotte radiateur. Ik lag inmiddels alweer derde en ging de strijd aan met Ruinemans en Drent. Geweldig lang gevecht met 3 dik bumper aan bumper spiegel aan spiegel. Ik kon Ruinemans door een foutje passeren en zat vlak achter Drent toen er iets mis ging met een achterblijver (ene Andre de Vries) waardoor compleet de aansluiting verloor en Ruinemans meteen weer in mijn nek zat en me later op het rechte stuk kon passeerde. Vervolgens alles uit de kast getrokken om nog voorbij Ruinemans te komen (vooral laatste x GT voor de finish was erg spannend :? ) maar het mocht niet baten en als 3de gefinisht. Echter had Ruinemans een valse start gemaakt waardoor in alsnog 2de was geworden.

Race 2 was qua snelheid mijn slechtste race van het seizoen. Doordat het eerder in de middag geregend had waren de curbs en vooral grasmatten spek en spek glad. Nu ben ik gek op groen en had de eerste paar ronden de grootste moeite om mijn lijnen aan te passen om daar juist niet overeen te rijden. Moet in de beelden van Andre goed te zien zijn. Vloog twee x bijna helemaal van de baan. Ook had ik nieuwe blokken gemonteerd, waardoor ik in het begin wat remproblemen had. Dit bij elkaar opgeteld zorgde ervoor dat ik niet in mijn ritme kwam. Na een paar uitstapjes in de eerste 3 ronden kon Andre mij eenvoudig passeren en later ging Henk Tappel me ook voorbij. Vervolgens ontpopte zich een geweldig gevecht tussen Ruinemans en mij om de 3de plek. Zijn auto had een veel hogere topsnelheid waardoor ik meer in de spiegels moest kijken dan naar de ideale lijn. Hij heeft me 5x uitgeremd maar ik heb hem ook 5x in de bocht daarna weer terug gepakt, geweldig. Keer op keer. Hij was er helemaal ziek van. Uiteindelijk 3de met een paar tiende voorsprong. Heel jammer dat de camera het op de een of andere manier niet heeft gedaan. Waren mooie beelden geweest.

Filmbeelden race 1 volgen asap

Plaats reactie