Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Emiel

Re: Federal 595RS-R topic

Bericht door Emiel » 28 mei 2011, 19:55

Michel P schreef:
Jan-Sietze schreef:Is er nog positief nieuws?

Afbeelding
Of blijft dit magazijn vol staan...

Gaan straks voor half geld weg :mrgreen:
Dan is de prijs tenminste weer op niveau waarop ze waren, nu de kwaliteit nog waarborgen :hosanna:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 mei 2011, 20:28

Ik zag gisteren een zilveren Smart rijden met stickers van GTautoparts en Federal erop, bestuurder van een jaar of eind 40, omgeving Best.

Heb ik dhr Klapband nou gespot :mrgreen:

Joost

Bericht door Joost » 28 mei 2011, 23:36

Heeft het toch nog iets opgeleverd (prijstechnisch):

http://www.gtautoparts.nl/Banden/595RSR ... %20NEW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

daNpy

Bericht door daNpy » 29 mei 2011, 10:56

195/50/15 zijn € 75,-

Toegegeven, naast "Regal Racers" vind je er geen andere semi's voor.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 29 mei 2011, 12:18

Moet ik dan toch maar een setje kopen of verstandig zijn en meer betalen voor een setje 888´s?

Rupie

Bericht door Rupie » 29 mei 2011, 12:59

Hmm, ja, ik had de r888's al gekocht. Als de prijs nu eerder op dit niveau was geweest had ik het willen proberen, of zou ik toch over de scheuren gevallen zijn...

daNpy

Bericht door daNpy » 29 mei 2011, 13:04

De prijs is aantrekkelijk, maar ik wacht toch nog even af tot er een of ander uitsluitsel is :)

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 29 mei 2011, 20:08

Morgen, 30 mei zal er op Zandvoort technisch personeel van de fabriek met Cees Klapband meekomen om dit verder te bekijken.
Ik ben benieuwd!

Krijgen we te horen wat we al wisten; "goede band, niks mis mee"
Of wordt er werkelijk open kaart gespeeld... :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 29 mei 2011, 20:37

Jan-Sietze schreef:
Morgen, 30 mei zal er op Zandvoort technisch personeel van de fabriek met Cees Klapband meekomen om dit verder te bekijken.
Ik ben benieuwd!

Krijgen we te horen wat we al wisten; "goede band, niks mis mee"
Of wordt er werkelijk open kaart gespeeld... :hmmm:
Nee jouw opmerking getuigd van een neutrale opstelling :bag:

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 29 mei 2011, 20:48

Ja, ik ben nogal sceptisch.

Waarom komen 'ze' speciaal naar ons Zandvoort ? terwijl we echt niet de enige zijn die problemen hebben met de 595 RS-R .
Bovendien is dit geen onafhankelijk onderzoek, er staat een goede naam én een hoop geld op het spel...

Hielke

Bericht door Hielke » 29 mei 2011, 21:02

Jan-Sietze schreef:Ja, ik ben nogal sceptisch.

Waarom komen 'ze' speciaal naar ons Zandvoort ? terwijl we echt niet de enige zijn die problemen hebben met de 595 RS-R .
Bovendien is dit geen onafhankelijk onderzoek, er staat een goede naam én een hoop geld op het spel...
+1.

Na Luco's ervaringen met pompstations heeft ie ineens een blind vertrouwen in slagers die hun eigen vlees keuren. :roll:

RVV

Bericht door RVV » 29 mei 2011, 21:41

Waarom? Waarschijnlijk omdat de importeur om tekst en uitleg heeft gevraagd. Dat Federal daar op reageerd door te komen geeft mi aan dat ze er serieus mee omgaan.

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 29 mei 2011, 21:54

Ja, juist daarom ben ik heel benieuwd wat de klant te horen krijgt !

Komt er een terug roep actie van een bepaald DOT nr
of is het een veilige band en heeft de gebruiker/klant het gewoon verkeerd gedaan?
Ik kan wel wat verzinnen: Fout gemonteerd, verkeerde looprichting, te hard opgepomt of niet netjes warmgereden....

Luco

Bericht door Luco » 29 mei 2011, 21:54

Hielke schreef:

+1.

Na Luco's ervaringen met pompstations heeft ie ineens een blind vertrouwen in slagers die hun eigen vlees keuren. :roll:
Ik ga iig uit van eigen ervaringen, kunnen we van jouw niet zeggen, meneer heeft de grootste bek over banden waar die nog nooit mee gereden heeft.
Probeer jij nou eerst maar eens op het asfalt te blijven :sealed:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 mei 2011, 22:05

2x fout Luco.

1. Ik heb er wel op gereden. Ze reden uitstekend.
2. Ik floepte naast betonplaten, niet naast asfalt.

Federal Taiwan weet precies wat er aan de hand is. Het probleem treedt overal op. De scheurvorming is door gebruikers uitgebreid gedocumenteerd. Ik heb werkelijk geen enkel idee wat een bezoek van de mensen van Federal aan Zandvoort nog moet bijdragen aan wat men al weet.

We wachten het maar af.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 30 mei 2011, 08:19

Hielke schreef:2x fout Luco.

1. Ik heb er wel op gereden. Ze reden uitstekend.
2. Ik floepte naast betonplaten, niet naast asfalt.

Federal Taiwan weet precies wat er aan de hand is. Het probleem treedt overal op. De scheurvorming is door gebruikers uitgebreid gedocumenteerd. Ik heb werkelijk geen enkel idee wat een bezoek van de mensen van Federal aan Zandvoort nog moet bijdragen aan wat men al weet.
We wachten het maar af.
Het gaat om de uitkomst, niet om de methode, al spelen ze er een potje "iene miene mutte" om. Ze pakken het serieus op, ben blij en houd je stil. Met commentaar kan je komen wanneer ze een discutabele uitkomst hebben.

Dat eeuwige gezeik en de drang om een nieuwe discussie (over niks) te starten van sommigen hier gaat werkelijk nergens meer over. Misschien kunnen we ergens een sticky "algemeen reltopic" maken voor de internethelden hier... :roll:

Afbeelding

Ik hoop dat we niet een te strenge winter hebben dit jaar, want het zout is inmiddels wel op... En terwijl er geen slakken meer zijn, wordt er nog lustig op los gestrooid...

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2011, 08:31

Youp

Wat de uitkomst ook zal zijn, sommige zullen die toch niet geloven.
Voor hun staat de uitkomst allang vast.
Verloren zaak dus.
Geen energie meer in steken en dit topic naar de eeuwige jachtvelden sturen en wachten op het volgende afzeiktopic.
Net zolang tot ze naar hun mening genoegdoening hebben gehad om een ander naar beneden te trappen omdat ze zelf een grijze muis onder het maaiveld zijn.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 30 mei 2011, 08:37

Ik weet het Luco, maar ik en met mij een boel anderen zijn wel oprecht geïnteresseerd in de uitkomst. Ik zou het erg jammer vinden als dadelijk door het gezeik van enkelen dit topic toch naar de eeuwige jachtvelden gestuurd wordt, zonder dat er überhaupt een uitkomst of reactie van Federal komt.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2011, 08:41

Ik ook Youp.

Maar wat de reactie van Federal of Cees ook is, het is niet goed.

Zegt Federal dat er een productiefout is gemaakt dan nog zullen ze blijven zeiken over onbetrouwbaar, schadevergoeding enz enz enz. MAW, ze blijven zuigen.

Zegt Federal dat het komt door fout gebruik en onkunde van de klant, dan zijn het leugenaars, ja want ik rij trackdays en weet waar ik mee bezig ben.

Federal kan in deze dus alleen maar verliezen, want het negatieve zal altijd blijven overheersen.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 mei 2011, 10:01

Youp, ik snap je zure reacties niet. En waarom je een foto van jezelf plaatst begrijp ik ook niet. Als het aan jou en je medestanders ligt dan was dit topic niet eens van start gekomen. Boeit die discussie je niet, blijf hier dan weg.

Als je niet snapt dat de reacties van de afgelopen dagen nou juist om de testmethode gaan, dat het heel vanzelfsprekend is dat bij die methode vraagtekens gezet moeten worden, dat de geloofwaardigheid van de uitkomst van zo'n methode natuurlijk betwijfeld kan worden, dan is dat niet best.

Een kind kan bedenken dat de scheuren het gevolg van een produktiefout zijn. Er valt helemaal niets op Zandvoort te testen. Enige dat van belang is, is of Federal die produktiefout onder contrôle heeft, en dat de huidige batch banden goed is. Dan kan wat mij betreft de band weer gepromoot worden.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mei 2011, 10:05

En dat Federal coulant is naar een ieder met een set uit de verkeerde batch, en deze omruilt voor een goede set.

Productie fouten worden overal gemaakt, maar ze correct oplossen is natuurlijk het belangrijkste.

Ik schrijf de band dus ook zeker niet af als het probleem boven water is gekomen en verholpen is.

Michel

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2011, 10:10

Hielke schreef:
Een kind kan bedenken dat de scheuren het gevolg van een produktiefout zijn.

Maar we staan overal voor open hoor, maar het oordeel door de bandenexpert is al geveld.
Het enige wat jij doet is stoken, stoken en nog eens stoken.
Dus wat betreft promoten lul je ook uit je nek, je probeert hier al vanaf het begin ervoor te zorgen dat er geen band meer verkocht wordt.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mei 2011, 10:14

Pennucciracing Luco schreef:
Hielke schreef:
Een kind kan bedenken dat de scheuren het gevolg van een produktiefout zijn.

Maar we staan overal voor open hoor, maar het oordeel door de bandenexpert is al geveld.
Het enige wat jij doet is stoken, stoken en nog eens stoken.
Dus wat betreft promoten lul je ook uit je nek, je probeert hier al vanaf het begin ervoor te zorgen dat er geen band meer verkocht wordt.
@Luco, aandelen in Federal :mrgreen:

Die scheuren op de diverse sets zijn zo gelijk, dat de conclusie dat het en productiefout het meest voor de hand ligt. Of heb je zelf een ander idee?

Michel

Youp

Bericht door Youp » 30 mei 2011, 10:18

Hielke schreef:Youp, ik snap je zure reacties niet. En waarom je een foto van jezelf plaatst begrijp ik ook niet. Als het aan jou en je medestanders ligt dan was dit topic niet eens van start gekomen. Boeit die discussie je niet, blijf hier dan weg.

Als je niet snapt dat de reacties van de afgelopen dagen nou juist om de testmethode gaan, dat het heel vanzelfsprekend is dat bij die methode vraagtekens gezet moeten worden, dat de geloofwaardigheid van de uitkomst van zo'n methode natuurlijk betwijfeld kan worden, dan is dat niet best.

Een kind kan bedenken dat de scheuren het gevolg van een produktiefout zijn. Er valt helemaal niets op Zandvoort te testen. Enige dat van belang is, is of Federal die produktiefout onder contrôle heeft, en dat de huidige batch banden goed is. Dan kan wat mij betreft de band weer gepromoot worden.
Kuch, zure reacties?

Donder toch op man, je hebt je statement -tot uitputtens toe- duidelijk gemaakt. Het is klaar. De bal ligt bij Federal. Wacht gewoon eens geduldig af voordat je weer begint te stoken met premature conclusies en speculaties.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2011, 10:18

Ik heb geen aandelen hoor :mrgreen:

Maar ik vind het voorbarig om nu al met een vinger te wijzen.
Nu is er nooit meer een eerlijke kans om te bepalen waar het aan ligt.

Is het een productiefout en ze geven het toe is het een waardeloos bedrijf met een waardeloos product, dat zie je aan heel de tendens in dit topic van een paar figuren.

Is het een gebruikersfout geloofd men dat toch niet en zijn het leugenaars.

Maar we vervallen in herhaling.
Ik weet niet waar het aan ligt, wat ik wel weet is dat als je bv dunlop niet goed behandeld of niet goed warm rijdt dat je dan klappers krijgt.
Ook heb ik toyo's gezien met deze scheuren.

Daarom sta ik er neutraal in en kan beiden de/een oorzaak zijn.

Gesloten