Nou de accu was leeg Rene

Er was nog wel eens een nieuwe in gekomen maar het ding is toch overleden. Gisteren na een dagje terug te zijn van 11 (rust en M-Coupe loze) dagen Portugal kon ik natuurlijk niet wachten om em aan te slingeren

Maar daar dacht mijn nieuwe maîtresse dus anders over.... Na een aantal uren aan de acculader ging de startmotor na 60km wederom niet tot nauwelijks rond. Daarvoor bij stationair nog wel een goede 14 Volt gemeten dus de dynamo leek me in eerste instantie nog wel goed. Vanmorgen na een nacht stilstand gaf de accu nog 10,5 Volt dus dat was gewoon einde verhaal....
Dus vandaag naar de BMW dealer die voor mij de M prijslijst er even bij pakte... Anyways, het geweldige apparaat lijkt weer betrouwbaar te zijn na wederom een toer tochtje met hier en daar een stop bij vrienden die nogal BMW minded zijn. Die sloegen drie keer stijl achterover

1x vanwege het feit dat papa de V70 had verkocht voor een M-Coupe, 1x vanwege de geweldige looks en 1x vanwege de geweldige motor die er in ligt
Stukje bij beetje wordt het gevoel bevestigd dat dit het voor mij gewoon helemaal is. Afgezien van de Z3 Coupe eigenschappen en looks voelt de auto gewoon altijd speciaal, al rijd je 50km/h in 3 of jank je er 8000RPM mee. De auto is laag en gaat super strak de bocht om maar oncomfortabel is ie absoluut niet. Een wereld van verschil tussen dit instelbaar KW onderstel en de Koni 1150 wat onder de M3 zat. Voor mij geen middenmoot straat setje meer, of Eibach pro setje of gewoon een fatsoenlijk onderstel wat gewoon geld kost. Gewoonweg super dit

Al met al klopt het gewoon allemaal, het hele plaatje
Plannen zijn er ook zeker. Alhoewel ik een auto zocht om em praktisch te gebruiken, deze is me daar te speciaal voor. Het wordt dus toch meer hobby en dat betekend dat ik de puntjes op de I wil hebben. Hoeft niet per direct maar ik heb het wel als doel. Het lijstje tot dusver:
* Auto geheel checken op roest en eventuele plekjes bij (laten) werken. O.a. op de achterklep zijn er een paar beginnende plekjes van roest/oxidatie. Eigenlijk heb ik geen idee of de Z3 ook verzinkt is

:
* Geheel poetsen binnen en buiten (niet overbodig na twee jaar stalling)
* Motorkap is niet heel mooi gemonteerd na overspuiten. Dit wil ik veel netter hebben qua kieren en positie.
* Achterlichten: in het echt misstaat het niet maar ik neig zeer sterk naar origineel wit/rood.
* Er zitten nu drie meters in: tijd, buitentemperatuur en olietemperatuur. Tijd en buitentemperatuur vind ik niet echt interessant dus zit ik er aan te denken om er wat anders voor in de plaats te doen mits die OEM eruit ziet. De olie temperatuur is nu in Fahrenheit maar die wil ik natuurlijk in Celsius.
* Paar minimale kraakjes in het interieur halen.
* Pook knop is niet origineel en past niet helemaal mooi ook al lijkt het wel OEM BMW. Moet goed, anders vervangen.
* Vulling bestuurdersstoel vernieuwen. Niet dat dit in slechte staat verkeert maar zo stevig als de passagiersstoel is het niet meer.
Verder overweeg ik een air/fuel meter vanwege de motorische aanpassingen. Het mooiste zou zijn als die op een van de VDO metertjes lijkt en op één van die plaatsen zou passen. Dus als iemand suggesties heeft......
De huidige uitlaat klinkt fantastisch maar ovaal vind ik zelf niet zo heel erg mooi. Daarnaast vind ik Eisenmann het altijd helemaal af maken en laat er nu net een gebruikt setje te koop staan
Verder morgen eerst maar weer tanken
Volgende week gaan we nog een weekje Duitsland waarbij het plan is om de M natuurlijk mee te nemen

Helemaal zeker is dit nog niet maar de zin is er wel
@Martijn: Foto's? Yes please!! De schoonheid van de Coupe krijg ik nevernooit op de plaat, jij zeker wel
@Riceaux: komt goud
@Remy: jij bent te bekend in mijn buurt
@Rene: na de vakantie gaan we ff een S54 naast een getunede S62 zetten, misschien dat we Martijn ff moeten inschakelen voor mooie foto's