Race golf IV

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Race golf IV

Bericht door Niels » 25 mei 2011, 21:29

Respect voor het vele werk :thumbup: Geweldige projecten zijn dit :!:

Luc B

Bericht door Luc B » 25 mei 2011, 21:52

Respect ! Normaal zie je dit soort dingen alleen in die zweedse projecten . Tof dit !

Niels K.

Bericht door Niels K. » 25 mei 2011, 22:19

Ik wordt er stil van :o .

Echt geweldig :thumbup: .

JurT

Bericht door JurT » 25 mei 2011, 22:20

Ik sluit me aan bij de rest... geweldig dit project!!

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 25 mei 2011, 23:25

JurT schreef:Ik sluit me aan bij de rest... geweldig dit project!!
+ veel

Tim R

Bericht door Tim R » 26 mei 2011, 09:40

Helemaal goed. Ben super benieuwd naar de specs en vooral de sound van dit monster!

Bluepower

Bericht door Bluepower » 26 mei 2011, 14:44

Heel mooi Roy!!
Ben erg benieuwd naar de vermogensafgifte straks en of de nieuwe wielophanging net zo goed werkt als dat je denkt!!

roka

Bericht door roka » 30 mei 2011, 07:17

Eindelijk zaterdag de eerste meters gemaakt alleen in de eerste versnelling kunnen rijden want de motor houd nog teveel in. Heb wel wat kunnen loggen met vagcom en met wat hulp was de conclusie dat de brandstofdruk wat aan de hoge kant was. Tevens was de auto te laag (raak met sturen een voorscherm)en bij terugkomst kwam ik er achter dat de uitlijning ook nog een aandags puntje was.

Gisteren eerst alles weer opnieuw uitgelijnd en rondom om de juiste hoogte gezet, ik had dit al gedaan maar pas als de auto rijd kan alles zich "zetten" en kon ik dus nu alles weer opnieuw doen. Zo moest ik rechts voor bijna 2cm omhoog en rechts achter 1cm was dus best veel! De uitlijning was bijna goed moest gewoon even worden bijgeschaafd.
Daarna de brandstofdruk aangepast en nog even snel een rondje gereden alles voelt goed aan en de auto stuurt super, vandaag nog wat stoeien met de brandstofdruk en dan zoveel mogelijk testen. Moet nog wel ff een remdrukregelaar plaatsen, de achter remmen (normaal S3 voor remmen) doen iets te goed mee.

Zal vandaag of morgen ff filmpje maken, altijd leuk toch..

Gr

Jimvdk

Bericht door Jimvdk » 30 mei 2011, 09:02

wat een project :shock:
je maakt er geen half werk van !

Erik K.

Bericht door Erik K. » 30 mei 2011, 11:46

roka schreef:
Zal vandaag of morgen ff filmpje maken, altijd leuk toch..

Gr

Zeker :thumbup:

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 30 mei 2011, 12:04

Ben zeer benieuwd naar het filmpje!

Werd zaterdag nog gevraagd door Roelof (RH) of ik mee wou naar Spa 15 juni, maar moet dan werken.....balen, want ik had de shakedown van je Golfje wel mee willen maken!

Patrick Mensink

Bericht door Patrick Mensink » 30 mei 2011, 20:57

Indrukwekkend! Ben benieuwd naar je shake-down en of de auto aan je eigen verwachting voldoet. Heel fraai stukje werk! :thumbup:

roka

Bericht door roka » 31 mei 2011, 06:57

kleine tegenvaller, ik heb wat problemen met mijn koppeling omdat deze teveel bijgeluiden aan het maken is ga ik overstappen op een afgedraaid stalen vliegwiel met een sachs power clutch.
Ik heb nu een custom superlichtvliegwiel met een duall synterplaat koppeling en 750nm drukgroep dit alles van Tilton. Super mooie koppelingsset met weinig km maar ik ben er klaar mee!!
Dus eruit die troep!!

Dus gisteren om 20.00uur begonnen om de motor eruit te halen en om 22.00uur was het hard alweer verwijdert uit de auto. Donderdag de nieuwe set ophalen en vrijdag alles weer opbouwen en dan zaterdag en zondag nog het een en ander testen om vervolgens dinsdag de auto te laten afstellen, drukdrukdruk...

Oja, vanavond even de remdrukverdeler ophalen incl koppelingetjes en een paar meter teflon leiding voor de achter remmen, dat moet er ook nog op...

Jarno
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Bericht door Jarno » 31 mei 2011, 07:16

Eén geluk hierbij is dat je wel een paar dagen meer tijd hebt door die mooie hemelvaartsdag...

SUCCES !!!

Bluepower

Bericht door Bluepower » 01 jun 2011, 20:27

Roy, nog nieuwe foto's en filmpjes gemaakt tijdens de eerst proefritjes??

roka

Bericht door roka » 01 jun 2011, 21:29

nee, motor is er weer uit ik hoop de nieuwe koppeling en vliegwiel morgen op te halen en hem zaterdag weer aan de prutel te hebben. Zondag wat testen en dinsdag naar de testbank om hem te laten afstellen.

Het zit verder weer eens lekker mee allemaal, stuurpomp is ook overleden, ik heb de nieuwe pomp wel in huis, maar ik ben nu bezig de leidingen weer orgineel S3 te maken omdat dit mijn 3de pomp word in 2000km!!

En ik ga niet meer voor de show maar alleen nog voor de go...

Bluepower

Bericht door Bluepower » 02 jun 2011, 21:24

Is het dan niet iets om een electronisch bekrachtigde stuurkolom te monteren(bv zo 1 als van de Opel Corsa ed)?

jos_br

Bericht door jos_br » 02 jun 2011, 21:42

roka schreef:nee, motor is er weer uit ik hoop de nieuwe koppeling en vliegwiel morgen op te halen en hem zaterdag weer aan de prutel te hebben. Zondag wat testen en dinsdag naar de testbank om hem te laten afstellen.

Het zit verder weer eens lekker mee allemaal, stuurpomp is ook overleden, ik heb de nieuwe pomp wel in huis, maar ik ben nu bezig de leidingen weer orgineel S3 te maken omdat dit mijn 3de pomp word in 2000km!!

En ik ga niet meer voor de show maar alleen nog voor de go...

Roy, nog meer smoesjes om niet de 15e te hoeven rijden?

Jos. :mrgreen:

roka

Bericht door roka » 03 jun 2011, 07:03

Ja ik ben bang voor een hoop ROETdeeltjes op mijn mooie blauwe lak :wink: !!!

Paul

Bericht door Paul » 03 jun 2011, 14:15

Dat krijg je als je erachter blijft rijden heh :mrgreen:

roka

Bericht door roka » 04 jun 2011, 23:10

Goed nieuws de auto loopt weer!!!!

maar als je dan gaat rijden moet je niet vergeten de snelsluitingen dicht te maken.... :'(

Niels K.

Bericht door Niels K. » 04 jun 2011, 23:18

Dat is zuur. Hoop niet dat de schade ernstig is? :(

roka

Bericht door roka » 05 jun 2011, 00:03

Motorkap kan naar de sloop zitten vouwen en deuken in, verder valt het gelukig mee.

Ik had een paar uur voordat ik ging rijden de kap ff dicht gedaan, normaal als ik hem dicht doe dan doe ik altijd de sluitingen erop omdat de kans groot is dat je het vergeet dhuu , alleen deze keer niet en vervolgens ga je ff eten wil je een paar uur later nog een stukje gaan rijden en dan...

Ik baal wel van de schade want deze kap had ingelaste luchtroosters van een type II en om dit netjes zonder kilos plamuur in een grote vlakke plaat te maken is een tijdrovend bezigheid om maar te zwijgen van de kosten!!!
Ik heb nog een carbon kap met luchtroosters alleen vindt ik deze minder mooi staan wel is hij een kilo of 10 lichter dus dat is het enige plus punt , dus morgen even de scharnieren terug in model kloppen en de carbon kap monteren.

soms zit het mee en soms..

Hier een foto van de blauwe kap met roosters en alu plaat.
Afbeelding

carbon kap.

Afbeelding

roka

Bericht door roka » 05 jun 2011, 13:09

zo de carbon kap zit erop en nog ff snel gewassen morgen de auto opladen en dan dinsdag naar Lochem om hem te laten afstellen bij JD Engineering, en als er nog tijd voor is gelijk de auto ff uitwegen.

Things to do: einde van de week de Goodridge remleidingen ophalen en Tilton remdrukverdeler plaatsen en dan de rembalance afstellen. En dan nog een aantal kleine dingetjes afronden en dan alles inladen voor Spa de 15e!! Heb er zin an.

Hier een foto met de carbon kap
Afbeelding

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 05 jun 2011, 13:18

Staat er mooi bij hoor! Niks mis met deze motorkap, en een 10kg lichtere motorkap kan nooit kwaad. :)
(alleen de diffuser achter nog een carbon look geven, matched die wat beter bij de rest ;) )

Plaats reactie