Dagelijks, dagelijks.. voor dagelijks heb je ook geen 1M nodig, volstaat een 135i ook, zelfs een 120d
Laten we de boel nou niet omdraaien hé.
Een M
kocht je altijd voor de pure emotie die het merk bood. De motor was waarom een M een M was. Onderstel, wielen, remmen (jaja ik weet het dat was altijd al kut) was een uitvloeisel van de motor die werd toegepast. Een M3, M5 was altijd puur om de motor, echt harde plasser werk. Of krijgen we soms ook nog een harde plasser van die stofzuiger 1M
De enige reden waarom een M nu een turbo motor heeft is omdat de overheden met hun emissie eisen atmo's de nek om hebben gedraaid. Niet omdat een M ineens zoveel beter af is met een turbomotor ofzo. Als de mannen bij BMW M zelf de vrijheid hadden, dan werd er echt niet gekloot met die turbotroep. IPV zelfstandig fabrikant binnen de BMW group is M vervallen tot een letterlijke stickertuning afdeling die mag shoppen in het M magazijn waar nog een zooi M3 restanten liggen die op moeten voordat de nieuwe M3 komt.
Allemaal leuk en aardig die 1M, diegene die hem met de juiste insteek koopt. lekker daily waarmee je af en toe gek kan doen, prima. Maar dat gevoel wat een echte M motor altijd gaf vind je in geen 100000 jaar in die 1M.