
mijn e39 m5
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
die module komt inderdaad tussen je kabelboom 4 draadjes om precies te zijn,ben benieuwd of het werkt
tot de 260 gaat het wel vrij vlot bij jou maar vooral het laatste stukje 290 naar 300 duurt erg lang valt me op.van 200 naar 300 constant in de 6de versnelling?

- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn e39 m5
Ik dacht, kan je mooi zien hoe het koppel het doet tegen de rijwind als ik in 6 start. Normaal zou je in 5 beginnen natuurlijk, bij 260/265 door naar 6.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
paar kleine updates van mijn kant,tijdje geleden de kelleners v-max module geplaast heb hem nog niet op max gehad maar de 290 even snel aangetikt
had nog wel wat over dus denk dat de 300 er wel in zit.tevens vanmorgen eisenmann race einddempers plus x-pipe laten plaatsen beste mod die je kan doen volgens mij
het geluid is veranderd van een mak lammetje in een brullend monster zodra je het gas maar een beetje aanraakt komt het geweldige v8 geluid heerlijk naar buiten en boven de 4000 rpm is het helemaal een feest 



- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn e39 m5
Zal idd aardig brullen... ik vind mijn eisenmann sport zonder x-pipe al aanwezig..
- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: mijn e39 m5
300 moet er zeker inzitten. Onze M5 liep 270 op de teller met begrenzing en had toen nog behoorlijk wat gas over. 

-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
geluid is echt super,nog beter dan ik had verwacht
heb vandaag de radio nog niet aangehad raampjes open en knallen en genieten van die heerlijke v8 sound
het is ook wel grappig hoe mensen erop reageren je ziet ze echt kijken van wtf komt daar nou aan
tevens ga ik morgen de olieafscheiders even vervangen voor 2 nieuwe omdat die dingen wel eens willen dichtslippen heb ik gehoord.volgende week even verse apk erop en dan kan het monster er verlopig weer even tegenaan 




- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn e39 m5
Vergis je echter niet.. 280 ben je zo, 290 ook nog vrij vlot maar daarna is het kruipen, zeker vanaf 295 op de teller. Ik ben benieuwd!
- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: mijn e39 m5
luchtweerstand neemt kwadratisch toe he... daarom lijkt 10km/h extra niet zoveel meer maar dat kost een hoop extra pk's 

- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn e39 m5
Kijk maar naar dat filmpje van mij op youtube, 280 prima maar vooral van 290 naar 300 duurt echt lang en die auto had toch echt 400pk op de bank.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
dat was mij idd opgevallen knot dat het van 290 naar 300 heel erg lang duurt,om mn m5 max te testen zal ik binnenkort een keer de duitse autobahn opzoeken lijkt me wel zo veilig
die 290 heb ik gewoon hier in nederland even gedaan 


- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn e39 m5
In NL boek ik soms ook wel 280 hoor alleen voor die 300 poging gewoon de A31 gebruiken liefst op een zondagochtend of avond (geen LKW dan en rustig), tussen Almelo en Emmen/Meppen dat stuk in DLD. Even banden helemaal nalopen op scheurtjes/beschadigingen etc aub, warmt best op in het stuk 297..298..299...300 

- Rolf van der Heide
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
- Locatie: Zeewolde
Re: mijn e39 m5
Voor diegene die 25 pk extra nodig heeft om die 300 km/h te halen, en dat uit een Supersprint spruitstuk wil halen, neem even contact met mij op. Ik ben importeur van Supersprint. Een scherpe aanbieding is zo gemaakt.
Of is dit niet toegestane reclame op DF ?

Of is dit niet toegestane reclame op DF ?
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
hahahah die 300 halen we ook wel zonder die 25 pk extra het duurt alleen wat langer
maar even zonder gekheid aan wat voor kosten plaatje moet ik dan denken voor de headers?

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: mijn e39 m5
Met alle respect, ik geloof niet dat je met een ander (uitlaat) spruitstuk zomaar even 25pk extra krijgt, daar is meer voor nodig. Bij de atmo BMW motoren zitten absoluut goede spruitstukken geleverd.Rolf van der Heide schreef:Voor diegene die 25 pk extra nodig heeft om die 300 km/h te halen, en dat uit een Supersprint spruitstuk wil halen, neem even contact met mij op. Ik ben importeur van Supersprint. Een scherpe aanbieding is zo gemaakt.![]()
Of is dit niet toegestane reclame op DF ?
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: mijn e39 m5
Alleen heeft een m5 standaard geen spaghetti spruitstuk dacht ik zo, vandaar dat je met een goed spaghetti spruitstuk zoveel winst kon halen op dit blok.
Rolf ik heb je een pb'tje gestuurd.
Rolf ik heb je een pb'tje gestuurd.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
de s62 word juist heel erg geknepen bij de spruitstukken omdat dit inwezen dezelfde spruitstukken zijn als van bv de 540i.heb meerdere verhalen gelezen dat er grote vermogen winsten te behalen zijn dmv andere spruitstukken,alleen heb ik hier ook bedragen van zo`n 3000 euro voor bij zien komen voor alleen de headersErik K. schreef:Met alle respect, ik geloof niet dat je met een ander (uitlaat) spruitstuk zomaar even 25pk extra krijgt, daar is meer voor nodig. Bij de atmo BMW motoren zitten absoluut goede spruitstukken geleverd.Rolf van der Heide schreef:Voor diegene die 25 pk extra nodig heeft om die 300 km/h te halen, en dat uit een Supersprint spruitstuk wil halen, neem even contact met mij op. Ik ben importeur van Supersprint. Een scherpe aanbieding is zo gemaakt.![]()
Of is dit niet toegestane reclame op DF ?

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: mijn e39 m5
Zou het niet zo zijn dat je daarvoor ook de software moet aan passen dan?
Lijkt me wel dat het mogelijk is, maar dan meer als totaal plaatje, inlaat+uitlaat+DME.
Lijkt me wel dat het mogelijk is, maar dan meer als totaal plaatje, inlaat+uitlaat+DME.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
uiteraard zit er dan een remap aan vast erik,reken maar als je de complete uitlaat lijn van de m5 aanpakt dus headers,cats,x-pipe,einddempers plus een remap dat het vermogen stijgt naar 440 a 450 pk aan de krukas
de x-pipe en de einddempers heb ik al
nu de cats en de headers nog helaas zijn dat ook de duurste mods zie op ebay wel eens een setje headers plus race cats voorbij komen van supersprint kost alleen wel even 4500 euro 



- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: mijn e39 m5
Maar dan heb je ook wat 

-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: mijn e39 m5
dan heb je idd wat ja
die headers en cats gaan zeker nog komen denk dat ik de inlaat zo laat had nog even gekeken voor 2 simota carbon filters mag je even 1600 dollar voor af tikken
dus ga eerst maar eens sparen voor de headers en de cats dan de remap en dan op het laatst misc als ik nog niet tevreden ben de inlaat aanpakken 



- Rolf van der Heide
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01 mei 2008, 21:43
- Locatie: Zeewolde
Re: mijn e39 m5
De originele spruitstukken zijn inderdaad niet best:


Overigens is die 25 pk haalbaar zonder aanpassingen aan het motormanagement. O.a. Power Plus Engineering en Rica Enkhuizen hebben dit op hun eigen rollenbanken vastgesteld. Logischerwijs komen er nog een aantal pk's (10 tot 15) bij als de software wordt geoptimaliseerd. Het schijnt dat de meeste originele M5 E39 motoren niet aan de beloofde 400 pk komen. 380 tot 390 is dan het startpunt. Dus op 450 pk zit je niet maar zo.
Overigens is die 25 pk haalbaar zonder aanpassingen aan het motormanagement. O.a. Power Plus Engineering en Rica Enkhuizen hebben dit op hun eigen rollenbanken vastgesteld. Logischerwijs komen er nog een aantal pk's (10 tot 15) bij als de software wordt geoptimaliseerd. Het schijnt dat de meeste originele M5 E39 motoren niet aan de beloofde 400 pk komen. 380 tot 390 is dan het startpunt. Dus op 450 pk zit je niet maar zo.
Re: mijn e39 m5
Erik K. schreef:Met alle respect, ik geloof niet dat je met een ander (uitlaat) spruitstuk zomaar even 25pk extra krijgt, daar is meer voor nodig. Bij de atmo BMW motoren zitten absoluut goede spruitstukken geleverd.Rolf van der Heide schreef:Voor diegene die 25 pk extra nodig heeft om die 300 km/h te halen, en dat uit een Supersprint spruitstuk wil halen, neem even contact met mij op. Ik ben importeur van Supersprint. Een scherpe aanbieding is zo gemaakt.![]()
Of is dit niet toegestane reclame op DF ?
Bij een M5 wel degelijk +- 25 ponies erbij!!!!!!!!!!!!!! shame on you Erik dit had je toch moeten weten
Ps PM Rolf maar even voor een zeer knappe prijs voor headers!!!!!! :drinking:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: mijn e39 m5
klopt, ik heb het ook al eens uitgezocht, ik heb namelijk precies dezelfde exhaust manifold als de M5 en de 540i (zelfde nummers ook)
vond namelijk mijn headers zo zielig lijken
maja...vrij prijzig om het aan te pakken, de rest is wel redelijk op maat, 2x 63.5 verder naar achter, dat is echter hetzelfde als de Z3M heeft, echter de 540i heeft daar 2x 55mm (scheelt toch een beetje) en laatste deel 540i is zelfs 1x 70mm.
de M5 heeft echter wel/ook 2x 63.5mm, net als het laatste deel ook 2x 63.5mm is (net als mijn Hartge)
de exhaust manifold is echter dikker van de Z3M doch die gaat van 2x 3 naar 2 terwijl de M5/540i van 2x 4 naar 2x 2 naar 2 gaat.
Bovendien draait de Z3M meer toeren dan de 540i en dus iets meer gassen tegelijk naar buiten willen zeg maar met nog meer rpm/minuut, echter de 5.0 heeft weer meer slagvolume per rpm is wat meer gas bij zelfde rpm NA me thinks? zal ongeveer op zelfde uitkomen bijna
maja weet ik ook niet,
feit is dat de M5/540i (vooral M5 in verhouding) zielige exhaust manifolds hebben.
vond namelijk mijn headers zo zielig lijken

maja...vrij prijzig om het aan te pakken, de rest is wel redelijk op maat, 2x 63.5 verder naar achter, dat is echter hetzelfde als de Z3M heeft, echter de 540i heeft daar 2x 55mm (scheelt toch een beetje) en laatste deel 540i is zelfs 1x 70mm.
de M5 heeft echter wel/ook 2x 63.5mm, net als het laatste deel ook 2x 63.5mm is (net als mijn Hartge)
de exhaust manifold is echter dikker van de Z3M doch die gaat van 2x 3 naar 2 terwijl de M5/540i van 2x 4 naar 2x 2 naar 2 gaat.
Bovendien draait de Z3M meer toeren dan de 540i en dus iets meer gassen tegelijk naar buiten willen zeg maar met nog meer rpm/minuut, echter de 5.0 heeft weer meer slagvolume per rpm is wat meer gas bij zelfde rpm NA me thinks? zal ongeveer op zelfde uitkomen bijna

feit is dat de M5/540i (vooral M5 in verhouding) zielige exhaust manifolds hebben.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: mijn e39 m5
zag ze in de US voor 2.700$ dat is omgerekend 1.890,-euro nog steeds een bak...en dan moet het er nog onder gefrutseld wordenspeedy25 schreef:de s62 word juist heel erg geknepen bij de spruitstukken omdat dit inwezen dezelfde spruitstukken zijn als van bv de 540i.heb meerdere verhalen gelezen dat er grote vermogen winsten te behalen zijn dmv andere spruitstukken,alleen heb ik hier ook bedragen van zo`n 3000 euro voor bij zien komen voor alleen de headers

kom je niet overal lekker bij...nwe pakkingen en nwe moertjes zal niet zoveel kosten, maar de tijd vaak wel als je het moet uitbesteden...
moet je trouwens dan de oude pijpen doorsnijden om die nwe headers aan te sluiten? buis op buis met een brede klemring oid?
http://www.vacmotorsports.com/catalog/s ... eaders.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ziet er wel heel gaaf uit 8) en dan wat meer vrij ademende ponies erbij, hiiihaaa


zal ff dat van de vorige bladzijde hier bijin smokkelen>>
klopt, ik heb het ook al eens uitgezocht, ik heb namelijk precies dezelfde exhaust manifold als de M5 en de 540i (zelfde nummers ook)
vond namelijk mijn headers zo zielig lijken

maja...vrij prijzig om het aan te pakken, de rest is wel redelijk op maat, 2x 63.5 verder naar achter, dat is echter hetzelfde als de Z3M heeft, echter de 540i heeft daar 2x 55mm (scheelt toch een beetje) en laatste deel 540i is zelfs 1x 70mm.
de M5 heeft echter wel/ook 2x 63.5mm, net als het laatste deel ook 2x 63.5mm is (net als mijn Hartge)
de exhaust manifold is echter dikker van de Z3M doch die gaat van 2x 3 naar 2 terwijl de M5/540i van 2x 4 naar 2x 2 naar 2 gaat.
Bovendien draait de Z3M meer toeren dan de 540i en dus iets meer gassen tegelijk naar buiten willen zeg maar met nog meer rpm/minuut, echter de 5.0 heeft weer meer slagvolume per rpm is wat meer gas bij zelfde rpm NA me thinks? zal ongeveer op zelfde uitkomen bijna

feit is dat de M5/540i (vooral M5 in verhouding) zielige exhaust manifolds hebben.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: mijn e39 m5
ziet dat er zo uit als je het binnenkrijgt?

puzzel.


hier ook een dyno overzicht, je ziet dat de stock redelijk meer nm heeft bij lage rpm, maar dan hoe hoger je komt (meer gassen) des te beter wordt het.The Supersprint Header System fits all E39 5 series V8 cars including the 540i and M5. Increases output of the M5 by 30 rear wheel HP! Each pipe is individually fitted into the collectors so it makes installation much easier. This header is sold as a kit. It requires either the connecting pipe kit* to attach to the stock catalytic converter or you can opt for the Supersprint Sport Catalytic converters which provide even more power! Choose the configuration that you want below. This is one of Supersprint's best-selling items
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Eric Z en 1 gast