mijn e39 m5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
speedy25
Auto: E63 M6

mijn e39 m5

Bericht door speedy25 » 05 mar 2011, 16:45

zoals velen ondertussen al weten was ik alweer op zoek naar een leuk speeltje,speelde met de gedachte of een e46 m3 of een e39 m5 de laatste is het dus geworden :mrgreen:
in een week tijd meerdere bekeken en de moed begon me al in mn schoenen te zakken wat een gare en afgetrapte auto`s ben ik tegen gekomen niet normaal.
uiteindelijk kwam ik een tegen op marktplaats origenele nederlandse auto 148000 km met nap en volledige history en een best pak aan rekeningen erbij wat er allemaal aan de wagen gedaan is.
dus gister ochtend vroeg richting den haag gegaan daar stond de m5 in de buurt,lange rit gehad uiteindelijk daar aangekomen stond de m5 al buiten op mij te wachten.buiten om zag de auto er gewoon superstrak uit op een klein beetje steenslag op de motorkap na.ik kon het bijna niet geloven had ik dan eindelijk de juiste m5 gevonden wat gepraat met de verkoper was zelf ook een liefhebber volgens zijn eigen woorden.
bakje koffie gedaan alle papieren grondig door gekeken en alles leek in orde.
toen was het tijd voor een proefrit de verkoper zei nog tegen mij wel even warm rijden ik zei is geen enkel probleem dus eerst een blokje rustig gereden toen was de olie op temp en toen kon het gas er wel even op volgens de verkoper.ik was echt onder de indruk welke versnelling je ook zit ze blijft gewoon trekken niet normaal bij terugkomst bij de zaak alles nog 1 keer goed doorgelopen en besloten om de m5 mee te nemen de terug reis verliep voorspoedig op de terug weg nog even een onderonsje gehad met een duitser in een hele dikke audi maar die besefte al snel dat het hier niet alleen om een m5 uitgevoerde 5 serie ging
tot zover mijn verhaal.

mods die nog gaan komen binnenkort zijn andere einddempers met x-pipe vind het uitlaat geluid wel een beetje tam met de standaard einddempers.ik zou er graag kelleners dempers onder willen hebben mocht iemand mij aan een site kunnen helpen waar ik deze kan kopen zou dat geweldig zijn.
wil de auto nog een stukje verlagen,heb ook na zitten denken over een setje 19 inch maar heb besloten dat ik verlopig de M wielen er nog onder hou.
veder zal de snelheidsbegrenzer verlegd worden zodat de 300 in theorie haalbaar is

foto`s zeggen altyd meer dan woorden zeg ik maar :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

InjectTheVenom

Re: mijn e39 m5

Bericht door InjectTheVenom » 05 mar 2011, 16:48

Damn wat een strak interieur, is gewoon nog fabrieksnieuw :shock: Mooie auto, ben er maar even zuinig op als de vorige eigenaar!

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 05 mar 2011, 16:56

Waanzinnig mooie M5!!!!! :shock:

Mooi interieur ook, erg stijlvol met dat hout.

Offenga heeft overigens een X-pipe en Eisenmann dempers tekoop voor 1250 euro, DOEN! :df: :D
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 05 mar 2011, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2011, 16:58

zo, die ziet er uit als een erg net en goed exemplaar 8) veel :df: er mee!!

speedy25

Bericht door speedy25 » 05 mar 2011, 17:03

zal er zeker heel erg zuinig op zijn :mrgreen: auto is allrisk verzekerd zal binnenkort getaxeerd worden ( mocht iemand daar nog een goed adres voor hebben dan hoor ik dat graag)

had al even contact met offenga gehad en die zou daar nog even op terug komen,ben eigenlijk op zoek naar einddempers van kelleners,weet iemand toevallig de internet site van hun van google werd ik ook niet veel wijzer helaas.

vorige eigenaar is er heel erg zuinig op geweest,dat zie je en dat merk je ook aan de auto.tevens zit er een onderhoudshistory bij de auto waar je u tegen zegt als er maar een rammeltje of kraakje te horen was stond hij al bij de dealer met de auto.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 05 mar 2011, 17:12

Voor taxatie is er maar een iemand (wat mij betreft) RIETVELD TAXATIE! Uit Sleeuwwijk, komt, als het moet, op locatie maar zou ik niet doen. De Polder om Sleeuwwijk/Almkerk is veel te mooi om te missen :mrgreen: :df:

http://www.rietveldtaxaties.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je naar Dennis Rietveld gaat, doe hem maar de groeten van Sieger de Haan :beer:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 05 mar 2011, 17:26

Ha, de M5 uit Bergschenhoek met nieuwe koppeling. Knap ding!

Dennis heeft mijn Bertone ook getaxeerd, erg geschikte kerel, maar geen idee of hij iets van M5jes weet.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2011, 17:33

mooi ding hoor, gefeliciteerd, zoiets staat hier ook in Almelo.

anyway, looking good.

deze taxateur kun je ook wel goed hebben.

http://www.hafkampprojects.nl/hafkamp.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 05 mar 2011, 17:37

Mooie auto hoor !!! normaal ben ik niet zo'n fan van lichte interieurs maar dit is wel heel mooi :thumbup: :thumbup:

speedy25

Bericht door speedy25 » 05 mar 2011, 17:40

Erik dB schreef:Ha, de M5 uit Bergschenhoek met nieuwe koppeling. Knap ding!

Dennis heeft mijn Bertone ook getaxeerd, erg geschikte kerel, maar geen idee of hij iets van M5jes weet.
klopt dat is hem idd,had er eerst weinig vertrouwen in aangezien die al een maandje of 5 te koop stond,was eerst bij 1 in meppel wezen kijken maar was een import auto en precies op het moment dat ie ingevoerd is miste er een onderhoudsbeurt uit het boekje weg dus daar had ik niet echt vertrouwen in.toen kwam ik bij deze uit was wel een eindje rijden voor mij circa 2 uur maar het was de moeite meer dan waard :mrgreen: was dit niks geworden was ik bij de m5 van knot gaan kijken die had mij zijn m5 ook aangeboden alleen de kleur sprak mij persoonlijk niet zo aan.

dvh

Bericht door dvh » 05 mar 2011, 18:40

Prachtig interieur. Zie liever dit dan zwart met zilvere lijsten!
Veel plezier ermee!

Xave30

Bericht door Xave30 » 05 mar 2011, 18:47

Prachig uitvoering zo.

Veel plezier mee Speedy

Knot

Bericht door Knot » 05 mar 2011, 19:58

Nette auto hoor, gefeliciteerd!

Kelleners is eigenlijk een eisenmann, alleen vaak de race (herrie) uitvoering. Als offenga een xpipe en eisenmann (sport) demper heeft liggen voor 1250 en het spul is in goede staat zou ik kijken of ze het voor die prijs eronder willen zetten.

Zelf vind ik mijn eisenmann sport soms goed maar soms mag het iets meer zijn. Zelf zou ik headers nemen maar dan ben je bijna 3000 euro verder, een xpipe van nieuw 500 euro is dan uitkomst, echter is het alleen geluid en geen vermogen wat je monteert.

Wat vond je van het vanos van de auto's die je hebt gezien. Het knort altijd wel een beetje vond ik maar soms is het meer ratelen dan knorren had ik gemerkt... en ook mijn m5 is is niet stil moet ik zeggen en dan zitten daar zelfs nieuwe vanos units op.

Paul

Bericht door Paul » 05 mar 2011, 20:04

Sinds wanneer kost een Xpipe 500 euro van Supersprint... 330 is de prijs en als je lief kijkt kun je hem zelfs voor 300 euro nieuw krijgen.

Knap ding ,maar jammer dat het geen faceliftje is van buiten, zou voor mij een pre zijn, maar ding ziet er super strak uit.... dwars met het spul!

enne meteen dat uitlaatsysteem ophalen, standaard is het oooooooo zooooooooooooo saaaaaaaaaaai

Knot

Bericht door Knot » 05 mar 2011, 20:10

Dat zei Frits ooit tegen me, zal wellicht richting de 500 zijn indicatieprijs incl montage/lassen etc.

speedy25

Bericht door speedy25 » 05 mar 2011, 20:17

knot,van de paar die ik heb bekeken maakte1 echt veel lawaai leek zelfs of de lagers los in het blok lagen.nou moet ik ook vermelden dat je die van mij ook wel een beetje hoor knorren zoals jij dat zegt en ook zijn hier in 2003 nieuwe vanos units opgekomen bij ekris 1632 euro per kant :shock: ik stoor me er veder ook niet echt aan wil je het geluid helemaal eruit hebben zal je denk ik toch echt om nieuwe units moeten ben ik bang.maar zoals ik al zei de meeste maken wel een beetje geluid maar volgens mij was dat ook wel bij jou bekend he :mrgreen: je merkt het gauw genoeg met het rijden als de vanos verrot is.

en wat jij zegt over het uitlaat systeem kan best kloppen,meestal ben ik gauw uitgekeken op een auto maar deze auto word een blijvertje ben helemaal stapel op die v8 roffel :oops: ga eerst beginnen met een x-pipe en andere einddempers,headers gaan er zeker komen op den duur,over anderehalve week gaat de m5 naar offenga voor een olie beurtje zal eens zien of ik het dan voor elkaar kan krijgen om dan gelijk dat uitlaat systeem wat hij heeft liggen eronder te krijgen :mrgreen: ben er tot nu toe prima over te spreken geweldige auto`s de m5 e39 heb hem vanaf donderdag al 3 tanken met benzine er doorheen geknald :mrgreen:

en paul facelift verlichting gaat er zeker komen evenal een navi update tzt,wil eerst het geluid voor elkaar hebben want vind het uitlaat geluid met de standaard dempers echt veelste mak voor een auto met 400 pk :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 mar 2011, 20:27

Facelift of niet, ik vind hem helemaal af! Super combi :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 05 mar 2011, 20:46

Idd, wat ik al zei, knorren is normaal, ratelen niet. Eventueel nog eens bij Frits dikker laten solderen, dat heb ik ook gedaan.

Brandstof lust ie zeker... ik heb 1 op 5,9 gedaan in de laatste 10.000km en dat is soms nog mak aan muziek luisteren met 120!

Uitlaat zou ik even goed nadenken, einddemper is sowieso leuk, al zou ik eerder sport dan race doen. Doe je de Xpipe dan krijg je een mega brul maar let wel doe je daar na ook nog headers dan vind ik het persoonlijk aso worden. Als je eenmaal gaat zagen komt het er niet meer zo netjes als eerst terug natuurlijk.

Persoonlijk zou ik zeggen, eisenmann (sport) einddemper, resonators laten zitten (geen xpipe dus) en dan de headers doen. Ga voor de evolve ipv de supersprint, deze zijn namelijk beter gevormd en geven je ook meer vermogen en een mooier koppelverloop.

Ik vind het met eisenmann sport soms nog wat mak, zeker 10x beter dan de fabrieksdempers maar met headers komt ie helemaal los heb ik begrepen/gelezen/youtube. Ik zou die weg in slaan. Evolve headers met eisenmann einddemper en de resonators laten zitten. Moet je maar eens op zoeken op youtube.

Succes met de updates/upgrades.. en denk eraan oliepijl in de gaten te houden!

Knot

Bericht door Knot » 05 mar 2011, 21:10

Maarja, doe je de headers dan maak je ook nog eens meer vaart, dan heb je wat in mijn ogen. Doe je een x-pipe maak je geen vaart maar wel meer herrie.

Paul

Bericht door Paul » 05 mar 2011, 21:18

Blauwe had ik Eisenmann Sport onder, klonk erg goed... maar TE TAM!

Onder de Grijze Eisenmann RACE met Xpipe en hele hola als je dan op het gas gaat, TERING!!!!!!!1 :love:
Mooie van dat systeem is dat je nog steeds heerlijk kunt rijden zonder dat de uitlaat ook meer 1 keer overstemt 200 cruisen gewoon stil... maar trap je hem dan in tot de bodem, tering jantje!!!!!!!!!

De grijze

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 05 mar 2011, 21:21

inderdaad ERG mooie uitvoering, helemaal top!

Knot

Bericht door Knot » 05 mar 2011, 21:36

Paul schreef:Blauwe had ik Eisenmann Sport onder, klonk erg goed... maar TE TAM!
Als ie koud is en ik start m na spookuur schaam ik me soms al.. maar warm damt ie in idd.. daarom denk ik dat het met evolve of supersprint headers juist wel dik genoeg is dan en ook nog eens dik 25pk en een mooier koppelverloop op de koop toe!

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2011, 21:54

auto's zijn vaak te` goed geisoleerd, helemaal de M5

qua demper zou ik uitkijken. niet te veel herrie van achter om het binnen te horen, dan beter ergens onder de auto wat weghalen...of gooi er 200cpsi race katts onder en of tussendemper? (als die er zit) weg halen.
dan heb je al iets meer geluid ook in de auto...en buiten de auto.

bm-dub

Bericht door bm-dub » 06 mar 2011, 00:20

hele mooie M5!, ik vind dit de mooiste die de afgelopen tijd te koop heeft gestaan en zou ook zeker mijn keuze zijn geweest. interieur is echt super, en ziet er ook netjes uit. het enige wat ikzelf er nog aan zou veranderen zijn indd. de facelift lampen en het facelift stuur, dan is 'ie echt helemaal af. heb je er ook dubbel glas in zitten? ik zag dat je binnenkort de olie gaat vervangen, die castrol olie is nogal duur in nederland...in duitsland kan je de olie al voor €10 p/liter vinden! bestel het zelf via oil center.de.
veel plezier ermee! :df:

speedy25

Bericht door speedy25 » 06 mar 2011, 12:28

ik hou er juist van als een auto een goed geluid heeft,kijk als je nou een golfje hebt met 100 pk en er komt een geluid uit van een straaljager om het zo maar even te zeggen dan lijkt het nergens naar.heb al wat filmpjes bekeken op youtube en ik denk toch dat op den duur de complete uitlaatlijn word aangepakt.maar het zal waarschijnlijk toch eerst een einddemper misc een x pipe erbij en als laatste pas de headers aangezien dat ook gelijk de duurste inverstering is.

zoals dat geluid wat er uit die zilvere m5 komt die van paul was super geluidje :mrgreen: heb hiervoor een e36 m3 coupe gehad die had een g-power einddemper tot 4000 rpm was het nog wel aardig te doen maar daar boven man wat een heerlijk geluid kwam er uit die 6 pitter en dat mis ik bij deze gewoon..

het olie verhaal is bij mij bekend knot rij zo`n circa 500 km in de week dus zal hem zowiezo weekelijks peilen voor de zekerheid..

dat de olie in nl duur is wist ik al 26,50 bij de dealer,maargoed dat mag de pret wat mij betreft niet drukken :mrgreen: auto heeft trouwens geen dubbelglas was voor mij ook geen must,wat eigenlijk voor mij wel een must was,was een schuifdak maar deze auto was veder tiptop in orde en verder helemaal naar mn zin dat ik besloten heb dat ik er maar mee moet leren leven dat er geen schuifdak in zit.facelift verlichting komt er zeker in stuur is voor mij niet een must het ovale binnenspiegeltje wel :mrgreen:

Plaats reactie