Hulp bij import uit Duitsland
- GTRene
Re: Hulp bij import uit Duitsland
hier staat wel wat, wagens tot februari 2008 mogen onder het oude BPM stelsel maar ook onder het nwe ingebracht worden, wat jou als eigenaar dan het beste uitkomt.
http://www.allwheelsimport.nl/index.php ... ce78cf4955" onclick="window.open(this.href);return false;
dus is het een super schone, dan de nwe, echter is het een slurper (meeste auto's) dan de oude regels hanteren.
of
http://www.autowiki.nl/bpm-belasting-va ... rijwielen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allwheelsimport.nl/index.php ... ce78cf4955" onclick="window.open(this.href);return false;
dus is het een super schone, dan de nwe, echter is het een slurper (meeste auto's) dan de oude regels hanteren.
of
http://www.autowiki.nl/bpm-belasting-va ... rijwielen/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
hier is denk ook veel te vinden, al meot je er ff voor graven zo schijnt...
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... van-de-bpm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... van-de-bpm" onclick="window.open(this.href);return false;
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
C02 tax geldt pas vanaf februari 2008.
- M-bitious
In mijn geval gelukkig maarmaarten22 schreef:C02 tax geldt pas vanaf februari 2008.

-
Is er een aparte occasionsite voor Luxemb?
- Martin van der Zwaard
Als je Autoscout24 en Mobile gebruikt kan je aangeven in welke landen je wilt kijken.
Verder zullen er best lokale sites zijn. Moet je ff googlen.
Verder zullen er best lokale sites zijn. Moet je ff googlen.
- M-bitious
Lekker zeg, de verkoper heeft op het laatste moment de auto van de markt gehaald 

- GTRene
huh?
had je geen contact met hem dan?
eneuh wat was het nu
had je geen contact met hem dan?
eneuh wat was het nu

- M-bitious
Alles was rond per mail, maar hij heeft zich bedacht.
Het was een Audi A8 W12 uit 2002 met een speciaal Recaro fabrieksinterieur en alle opties. Auto had maar 130.000 gelopen en heeft 550pk en 600Nm. Van deze niet L uitvoering zijn er wereldwijd maar 76 geleverd.
Helaas dus.
Het was een Audi A8 W12 uit 2002 met een speciaal Recaro fabrieksinterieur en alle opties. Auto had maar 130.000 gelopen en heeft 550pk en 600Nm. Van deze niet L uitvoering zijn er wereldwijd maar 76 geleverd.
Helaas dus.
- GTRene
das dan wel speciaal...wel een grote bak
misschien heeft het je behoed voor?
en komt er wat mooiers voor in de plaats

misschien heeft het je behoed voor?
en komt er wat mooiers voor in de plaats

-
Hmm zou wel eens willen weten hoe die die 550pk eruit heeft gepompd....M-bitious schreef:Alles was rond per mail, maar hij heeft zich bedacht.
Helaas dus.
- M-bitious
Even uit het hoofd, heeft hij een beter uitlaatsysteem, spruitstukken, race kats, de koppen bewerkt, de compressie verhoogd, andere nokkenassen, remap enz. Ik heb een rollenbank uitdraai gezien. Bovendien is het een persoonlijke vriend van me. Hij heeft ook die 880pk RS6 V8TT, waar nu een V12 in ligt en een turbokitje voor wordt gemaakt en een onlangs uitgebrande Golf II VR6 variant met 673pk.
- Sperdy
Ander idee. En wat nu als je gewoon met een Duits kenteken in Nederland rond rijdt?
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Kijk, dat is het betere werk. Is toch eigenlijk een beetje triest dat Audi maar 450 pk perste uit een 12 cilinder. Alleen staat die combi denk ik leuker in een A6 dan een A8. Beetje gespleten persoonlijkheid met het Recaro interieur.
- daNpy
Dan ben je een criminele belastingontduiker en daar houdt de staat niet vanFerdiACS1 schreef:Ander idee. En wat nu als je gewoon met een Duits kenteken in Nederland rond rijdt?

-
M-bitious schreef:Even uit het hoofd, heeft hij een beter uitlaatsysteem, spruitstukken, race kats, de koppen bewerkt, de compressie verhoogd, andere nokkenassen, remap enz. Ik heb een rollenbank uitdraai gezien. Bovendien is het een persoonlijke vriend van me. Hij heeft ook die 880pk RS6 V8TT, waar nu een V12 in ligt en een turbokitje voor wordt gemaakt en een onlangs uitgebrande Golf II VR6 variant met 673pk.
Nie slegh.....

- Sperdy
Dit is wel interessant zeg. Wie controlleert dat dan, dat ik een Nederlander ben die een Duits kenteken rijdt? Dat gaat natuurlijk nooit. Die Nederlandse en Duitse kenteken-databanken zijn helemaal niet op elkaar aangesloten.spykerboy schreef:mag maximaal 2 maanden MITS JE NIET WONEND BENT IN NEDERLAND!daNpy schreef:Dan ben je een criminele belastingontduiker en daar houdt de staat niet vanFerdiACS1 schreef:Ander idee. En wat nu als je gewoon met een Duits kenteken in Nederland rond rijdt?

- Ahmed
FerdiACS1 schreef: Dit is wel interessant zeg. Wie controlleert dat dan, dat ik een Nederlander ben die een Duits kenteken rijdt? Dat gaat natuurlijk nooit. Die Nederlandse en Duitse kenteken-databanken zijn helemaal niet op elkaar aangesloten.De belastingdienst controlleert natuurlijk helemaal niet op buitenlandse kentekens (ookal zeggen ze natuurlijk van wel).
Die vrijstelling is volgens mij 14 dagen en niet 2 maanden.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik "ken" iemand die rijdt al zeker een jaar rond met een Amerikaans kenteken, wacht tot ie wordt aangehouden en gaat dan de auto "invoeren"
...
Ben
PS Rijdt er niet dagelijks mee overigens ...

Ben
PS Rijdt er niet dagelijks mee overigens ...
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Punten, hoofdletters, algemene leesbaarheid. Doe er alsjeblieft iets aan.spykerboy schreef:toen wij in de zomer van 2009 gingen informeren daarover was dat de regel. aangezien wij de pajero gingen importeren. dachten we mischien kunnen we hem in kuwait geregistreerd laten dan is de verzekering veel goedkoper! (30 euro per maand full risk op mijn naam als 18 jarige!) en geen wegenbelasting. helaas kon dat voor maximum 2 maanden. Mits je NIET in nederland ingeschreven bent! ben je inwonend ben je verplicht een nl kenteken te rijden
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Logicx liet mij de vervangende auto met DLD kenteken ook omruilen de dag nadat in NL in reed....!
- GTRene
als je op een buitenlands kenteken rijd maar verzekerd hebt in NL op NL adres val je denk snel door de mand
dus wil je zoiets doen moet je je goed verdiepen in lijkt me, ik zou er niet lekker mee kunnen rijden
maar begrijp waarom sommigen het wel doen

dus wil je zoiets doen moet je je goed verdiepen in lijkt me, ik zou er niet lekker mee kunnen rijden

- Sperdy
Verzekeren bij een Duitse verzekeraar is zo gepiept. Ookal ben je een Nederlander. Het wordt me zelfs aangeboden bij Kohl. lol. Doe overigens zo-wie-zo, is weer behoorlijk wat euro's goedkoper dan in NL!! Dus een Duitser die bijv. een maand op vakantie is in NL, mag ook niet langer dan twee weken mijn zijn eigen auto in NL rijden?GTRene schreef:als je op een buitenlands kenteken rijd maar verzekerd hebt in NL op NL adres val je denk snel door de mand![]()
dus wil je zoiets doen moet je je goed verdiepen in lijkt me, ik zou er niet lekker mee kunnen rijden![]()
- daNpy
Een Duitser die in Nederland is voor vakantie heeft toch geen NL paspoort en/of woonadres?
- Ahmed
Oops, de vrijstelling is voor een ingezetene van Nederland. Heb ff gemist dat het om een niet-Nederlander ging.FerdiACS1 schreef:Verzekeren bij een Duitse verzekeraar is zo gepiept. Ookal ben je een Nederlander. Het wordt me zelfs aangeboden bij Kohl. lol. Doe overigens zo-wie-zo, is weer behoorlijk wat euro's goedkoper dan in NL!! Dus een Duitser die bijv. een maand op vakantie is in NL, mag ook niet langer dan twee weken mijn zijn eigen auto in NL rijden?GTRene schreef:als je op een buitenlands kenteken rijd maar verzekerd hebt in NL op NL adres val je denk snel door de mand![]()
dus wil je zoiets doen moet je je goed verdiepen in lijkt me, ik zou er niet lekker mee kunnen rijden![]()