BMW informatie E61

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: BMW informatie E61

Bericht door Martijn_bmw » 20 jan 2011, 16:46

leuke auto zo'n golf GTI!!

en ik snap absoluut je redenatie, ik merk bij mezelf ook vaak dat dit de kop op steekt :lol:

eerst helemaal zin in een dikke auto, dan eens gaan rekenen wat het extra kost per maand en er vervolgens achter komen dat ik niet zoveel extra geld over heb voor zo'n auto en dus blijf doorrijden in me 318i :mrgreen:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 15 mei 2011, 10:53

Zo, weer even een blast from the past.........

De rode golf gti is het niet geworden.
Sterker ik rijd nog steeds in de brandweer auto :|

Wel zijn er weer wat ontwikkelingen, en het kan dus raar lopen..... :roll:

Afgelopen twee a drie weken serieus gekeken naar een A6.
Ik had er twee op het oog, een A6 avant 2.4 uit 2007 met plusminus 60k op de teller, maar qua uitrusting wat kariger uitgevoerd, of een A6 3.2 quattro uit 2006 met ca 80k op de klok, maar wel vol in de opties.
Oftewel mijn eerdere overwegingen om goedkoper te gaan en minder geld uit te geven aan auto's waren weer volledig vergeten..... :wink:

Afgelopen vrijdagavond met broer en vader nogmaals gaan kijken bij de quattro en had toen echt het gevoel "dit gaat hem worden"
Totdat mijn pa gisterenavond binnenstapte met de vraag hoe serieus ik was met die A6, hij was nl samen met m'n ma gaan kijken ennuhhhh hij vond het ook wel wat......
Na eerst even gespeeld verontwaardigd te zijn geweest heb ik gezegd dat hij hem maar moest kopen.....dan blijft die in ieder geval in de familie....

Ik heb vervolgens via internet nog eens het aanbod van mijn huisgarage nog eens bekeken, en wat schetst mijn verbazing, ze hebben iets staan waar ik al eerder naar heb gekeken........

Ik ga dus maandag bellen naar de garage om aan te geven dat ze de A6 aan m'n pa "mogen" verkopen, maar dat ze voor mij de zwarte Golf GTI uit 2008 die ze hebben staan, voor mij mogen klaarzetten :banaan: :banaan:

Dus binnenkort live in dit theater......het voorsteltopic van mijn "nieuwe" Golf V GTI.

Ben nu al sinds gisterenavond bezig met het absorberen van alle info die er te vinden is over deze wagens, en volgens mij zijn de ervaringen over het algemern positief over deze gti-tjes.....
Volgens mij zitten hier ook een aantal eigenaren, dus als die zich willen laten horen........graag........

Vreemd hoe dingen in het leven kunnen lopen....... :df:

dvh

Bericht door dvh » 15 mei 2011, 11:40

Congrats :)
Golf GTI is ook een prima gezinsauto. Wanneer je geen kinderwagen en of honden mee hoeft te nemen, is een station overbodig. En zo'n GTI is net ff wat meer fun om te rijden dan een E90 !

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 mei 2011, 13:34

Proficiat! Golf GTI is een leuke auto.

Vwb E90 en fun. Een E90 330i anytime boven een Golf GTI.

dvh

Bericht door dvh » 15 mei 2011, 13:47

Ik zal met een E60 in mn hoofd :oops:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 mei 2011, 09:29

grappig hoe het kan lopen :lol:

nooit je pa meenemen bij het kijken van een auto dus, ik heb ook al eens zo'n situatie gehad :mrgreen:

en gefeliciteerd met je GTI, gave auto 8) :df:

Eric H

Bericht door Eric H » 16 mei 2011, 17:48

Zojuist getekend voor beide wagens.... :popcorn:

27ste gezamenlijke aflevering.... :banaan:

Kzal tegen die tijd wel een apart topicje openen met foto's en info.....
Allen bedankt voor het meedenken en slap oh-en. :mrgreen:

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 16 mei 2011, 19:09

Gefeliciteerd! Leuk ook dat het beide Kman auto´s zijn geworden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 mei 2011, 20:37

Gefeliciteerd er mee Eric :D Al zou een E61 ook geen straf zijn :wink:

Knot

Bericht door Knot » 16 mei 2011, 21:48

Grappig hoe dit loopt (even snel doorgenomen omdat ik ook ooit een touring ga rijden).... maar wel apart hoe je een E61, een A6 overweegt en dan toch naar een hot hatch gaat. Totaal verschillende auto's met een totaal verschillende doelgroep.

Wat ik wel altijd jammer vind is dat men je raar aankijkt omdat je naar een krachtige GTI komt kijken... heb altijd het idee dat ze me niet serieus nemen, verhaal van "Zo jochie, je hebt het wel over een GTI uitvoering met wel 200pk turbomotor hoor!".... terwijl 258pk in geval van een 530i vrij normaal is en niet eens in de dikkere uitvoeringen zit kwa motor.

Eric H

Bericht door Eric H » 16 mei 2011, 23:00

Rody, mijn zoektocht naar een nieuwe auto heeft zich gekenmerkt door de continue strijd tussen ratio en emotie.

Mijn emotie liet me kijken naar ruime grote auto's
Mijn voorkeur ging uit naar stations omdat ik dit per definitie in die klasse mooiere auto's vind. ( A6 Avant, 5 Touring )
Echter achter in mijn hoofd bleef steeds dat stemmetje klinken die me wees op de kosten die gemoeid zijn met het rijden in dit soort auto's, zeker als ze moesten voldoen aan de eisen die ik er aan stelde.....
( niet te oud, lage km stand, rijke uitrusting en geen misselijke motor.... )

Ik denk dat ik nu een goede mix heb tussen emotie en ratio, namelijk een leuke sportieve auto die me niet de wereld kost.
Voor de ruimte heb ik al nooit een station nodig gehad, dus dat ga ik echt niet missen.
Heb vandaag al even gestuurd met de Golf en de smile staat nu nog op mijn gezicht :banaan:

Voor wat betreft je opmerking over Gti en BMW met motor met minstens net zo veel vermogen, tja, tis de type aanduiding die dit doet....in veel gevallen onterecht.....

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 17 mei 2011, 15:28

Toevallig kwam ik vorige week een bekende tegen in een "standaard" Golf GTi. Moest toch aardig mijn best doen met mijn (gesjipte) Focus ST om bij hem weg te lopen..... Gaat dus behoorlijk goed vooruit zo'n GTI'tje. :thumbup:

Plaats reactie