Race golf IV
- Patrick Mensink
Re: Race golf IV
Wat een geweldig stuk vakwerk Roy! Heel erg gaaf om te zien. Veel succes met de verdere ombouw! 

- roka
hey Patrick hoe is het met jou dan?
Ben je nog wel eens op het circuit te vinden of alleen op de NS? Ik weet dat Lange Jan veel op de NS te vinden is en ik heb gehoord dat Robert zijn auto heeft verkocht?
Ga je wel eens naar Zandvoort voor een track day, ik hoop dat ik over een maandje ook kan gaan voor de shake down van de golf 4. Hoop je snel een keer te spreken, kunnen we ff bij praten.
gr
Ben je nog wel eens op het circuit te vinden of alleen op de NS? Ik weet dat Lange Jan veel op de NS te vinden is en ik heb gehoord dat Robert zijn auto heeft verkocht?
Ga je wel eens naar Zandvoort voor een track day, ik hoop dat ik over een maandje ook kan gaan voor de shake down van de golf 4. Hoop je snel een keer te spreken, kunnen we ff bij praten.
gr
- Patrick Mensink
PM gestuurd. 

- Niels K.
Hey Niels, jij bent ook overal wel te vinden heBluepower schreef:Roy, al weer wat vorderingen gemaakt??

Het linkje op het VW Forum gevolgd

Schitterend project en ben inderdaad ook wel benieuwd Roy.
- roka
niet veel nieuws te melden, ik heb de laatste 4 weken niet veel aan de golf gedaan.
Alleen mijn schakelkabels aan de bakkant veranderd (golf 5 bak) de oude kabels pasten niet meer.
Heb nu een golf V 6bak met Drexler sper
en daarom ook golf V aansluit delen voor de kabels.
Verder heb ik mijn voorschermen breder gezet en heb dit nu definitief gemonteerd.
Ben er nu wel weer volop mee bezig, things to do, motorkabelboom weer aansluiten, stuurbekrachtigingskoeler plaatsen en aansluiten, oliekoeler terug plaatsen en aansluiten, rechter aandrijfas scoren en monteren, schakelmechanisme afstellen, en nog een 10 tal andere zaken.
Ik hoop eind volgende week alles klaar te hebben op de nieuwe turbo set-up na.
Ik denk alles bij elkaar nog 3/4 weken werk (in de avond uurtjes).
En dan op naar Zandvoort voor een shakedown..
Alleen mijn schakelkabels aan de bakkant veranderd (golf 5 bak) de oude kabels pasten niet meer.
Heb nu een golf V 6bak met Drexler sper

Verder heb ik mijn voorschermen breder gezet en heb dit nu definitief gemonteerd.
Ben er nu wel weer volop mee bezig, things to do, motorkabelboom weer aansluiten, stuurbekrachtigingskoeler plaatsen en aansluiten, oliekoeler terug plaatsen en aansluiten, rechter aandrijfas scoren en monteren, schakelmechanisme afstellen, en nog een 10 tal andere zaken.
Ik hoop eind volgende week alles klaar te hebben op de nieuwe turbo set-up na.
Ik denk alles bij elkaar nog 3/4 weken werk (in de avond uurtjes).
En dan op naar Zandvoort voor een shakedown..
- roka
Is er over 5/6 weken nog een vrij rijden/test dag???
Ik weet wel dat er in augustus iets is maar ik ga liever voor die tijd nog een keer, iemand?
Ik weet wel dat er in augustus iets is maar ik ga liever voor die tijd nog een keer, iemand?
- WJ
Aantal trackdays;roka schreef:Is er over 5/6 weken nog een vrij rijden/test dag???
http://driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=4" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels K.
Krijg van http://www.vrijrijden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; geregeld mail.roka schreef:Is er over 5/6 weken nog een vrij rijden/test dag???
KALENDER 2011 (versie 5)
WOENSDAG 18-05 van 0900-1700 uur ZANDVOORT
ZONDAG 12-06 van 1300-1800 uur ZANDVOORT
- roka
bedankt Niels, heb ik iets om naar toe te werken 

Twin-scroll flens?? Welke turbo ga je mee werken?
Stef heeft laatst zijn 2.0 20v met BW twin-scroll(Volvo T6 turbo) laten afstellen bij Jeroen, kwam een mooie conservatieve 360pk/450Nm uit.
Stef heeft laatst zijn 2.0 20v met BW twin-scroll(Volvo T6 turbo) laten afstellen bij Jeroen, kwam een mooie conservatieve 360pk/450Nm uit.
- roka
Ja weet ik,
ik heb voor een 4 cillinder bmw voor die turbo een spruitstuk gemaakt (zie foto).
Ik heb zelf een iets grotere turbo kan wel 500+ pk doen op e85.
Ik ga er volgende week mee aan de slag, ik moet eerst nog wat andere dingetjes afwerken.

ik heb voor een 4 cillinder bmw voor die turbo een spruitstuk gemaakt (zie foto).
Ik heb zelf een iets grotere turbo kan wel 500+ pk doen op e85.
Ik ga er volgende week mee aan de slag, ik moet eerst nog wat andere dingetjes afwerken.
- roka
zo nu eerst een kleine update, ik heb alle losse eindjes eerst maar eens even afgemaakt en ik kan je zeggen dat voelt lekkerr!!. Er blijven toch altijd weer meer dingetjes zitten dan je denkt omdat je er soms niet mee verder kan of omdat je spullen moet bestellen of gewoon vergeten
enz, dus ik ben de laatste 3 weken bezig geweest om dit alles op te lossen.
Nu alleen de remmen nog ontluchten en wielen balanceren en dan is alles klaar, uuhh bijna alles alleen de turbo, spruitstuk, buizenwerk, leidingen en de uitlaat nog ff maken en dan moet hij nog worden afgesteld dus het zal nog wel 2 weken duren voordat hij helemaal klaar zal zijn.
Ik ben vandaag begonnen aan het spruitstuk, eerst moest ik nog de positie bepalen en daarna heb ik dit overgenomen op de lasbok, ik heb het spruitstuk nu helemaal in elkaar zitten en ga hem na deze reactie verder aflassen, dus dit was het voor nu ik ga snel weer verder, foto's komen nog..

Nu alleen de remmen nog ontluchten en wielen balanceren en dan is alles klaar, uuhh bijna alles alleen de turbo, spruitstuk, buizenwerk, leidingen en de uitlaat nog ff maken en dan moet hij nog worden afgesteld dus het zal nog wel 2 weken duren voordat hij helemaal klaar zal zijn.
Ik ben vandaag begonnen aan het spruitstuk, eerst moest ik nog de positie bepalen en daarna heb ik dit overgenomen op de lasbok, ik heb het spruitstuk nu helemaal in elkaar zitten en ga hem na deze reactie verder aflassen, dus dit was het voor nu ik ga snel weer verder, foto's komen nog..
- TurboClouseau
Over 2 weken ongeveer dus klaar? Dat is nog verrekte snel voor zo`n project vind ik!
Heb je ook al een idee waar en wanneer je `m voor het eerst gaat testen?

Heb je ook al een idee waar en wanneer je `m voor het eerst gaat testen?

- roka
hehe spruitstuk is klaar ik ga hem morgen monteren en dan verder met de ic buizen en de water en olie leidingen (mits ik fit genoeg ben).
Nee weet het nog niet, ik wil hem nog ff ergens laten keuren waar ze niet zo moeilijk zijn (iemand??).
Dan kan ik het een en ander testen op de weg oa uitlijning, achterwielophanging en rembalance en dan op naar Zandvoort heb er nu al zin in!!!!
gr.
Nee weet het nog niet, ik wil hem nog ff ergens laten keuren waar ze niet zo moeilijk zijn (iemand??).
Dan kan ik het een en ander testen op de weg oa uitlijning, achterwielophanging en rembalance en dan op naar Zandvoort heb er nu al zin in!!!!
gr.
- roka
ik woon in de buurt van Arnhem dus...
ja gewoon een vrijrijdendagje
ja gewoon een vrijrijdendagje
- Vdub
waar zou het probleem zitten met het keuren?
Alle zaken zon beetje die voor de APK gelden zijn ook prettig voor op het circuit..
Alle zaken zon beetje die voor de APK gelden zijn ook prettig voor op het circuit..
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dus als jij je ruiten schoon sproeit rijd je tegelijkertijd met je grootlicht aan en knipperen je gevaarslichten? 

- Tim R
Dat is vreemd... op z'n minst...spykerboy schreef:thats correct sirFerdi Gielen schreef:Dus als jij je ruiten schoon sproeit rijd je tegelijkertijd met je grootlicht aan en knipperen je gevaarslichten?![]()

- Reind
Ik hoop niet voor je dat er RDW keurmeesters meelezen op DF. Je geeft namelijk aan dat het bedrijf (incl naam) waar je werkt soepel omgaat met de APK regels. Ik neem aan dat je weet wat voor gevolgen dit voor het garagebedrijf kan hebben.spykerboy schreef:ik weet niet hoe ver het uit jou buurt is, maar bij mijn bedrijf (koene auto) in velserbroek doen ze niet zo moeilijk bij een APK keur, ik had bepaalde dingen aan mijn auto waar kijken wel door de vingers met dingen aangezien het halve bedrijf bij ons heeft geraced en dergelijken.. mischien heb je er wat aan mischien ook niet..
goedzo dat ie al zo ver is verder! wanneer en waar ga je hem testen? gewoon vrijrijden ofzo?

- roka
zooo de turbo zit erop, incl. alle ic buizen en de leidingen voor water en olie.
Ook heb ik nog een paar extra hitteschilden gemaakt, eentje tegen het schutbord en een voor boven het spruitstuk om het opwarmen van de intake tegen te gaan. Verder heb ik nog een nieuwe down pipe gemaakt en deze pas gemaakt op mijn oude 3'' uitlaatsysteem deze is tevens voorzien van een 500pk race kat.
De water en olie leidingen zijn gemaakt van rvs omvlochten teflon slangen met aan de turbo zijde rvs buisjes met banjo ogen van gemiddeld 10 cm om het geheel zo hittebestendig mogelijk te maken.
Tevens heb ik het spruitstuk en de downpipe ingepakt met heatwrap om de warmte uitstoot zoveel mogelijk tegen te gaan.
De intake heb ik over de motor heen laten lopen zodat ik deze weer kan aansluiten op mijn bestaande carbon airbox.
Vanavond nog even een kabelboompje maken voor de wideband lambda (heb ik nu niet), alle sapjes bijvullen incl. brandstof aangepaste ecu erin pluggen en dan....
jaja het is echt waar STARTEN!!
hier wat foto's, hou jullie op de hoogte.
ps. gaan er hier nog mensen naar Spa 15 juni?

Ook heb ik nog een paar extra hitteschilden gemaakt, eentje tegen het schutbord en een voor boven het spruitstuk om het opwarmen van de intake tegen te gaan. Verder heb ik nog een nieuwe down pipe gemaakt en deze pas gemaakt op mijn oude 3'' uitlaatsysteem deze is tevens voorzien van een 500pk race kat.
De water en olie leidingen zijn gemaakt van rvs omvlochten teflon slangen met aan de turbo zijde rvs buisjes met banjo ogen van gemiddeld 10 cm om het geheel zo hittebestendig mogelijk te maken.
Tevens heb ik het spruitstuk en de downpipe ingepakt met heatwrap om de warmte uitstoot zoveel mogelijk tegen te gaan.
De intake heb ik over de motor heen laten lopen zodat ik deze weer kan aansluiten op mijn bestaande carbon airbox.
Vanavond nog even een kabelboompje maken voor de wideband lambda (heb ik nu niet), alle sapjes bijvullen incl. brandstof aangepaste ecu erin pluggen en dan....
jaja het is echt waar STARTEN!!
hier wat foto's, hou jullie op de hoogte.
ps. gaan er hier nog mensen naar Spa 15 juni?
- Sytze
GEWELDIG 

-
Wat een ding!
Time attack + andre achter het stuur word geheid scoren....

- TurboClouseau
DIK!
- roka
ErikS schreef:Wat een ding!![]()
dan moet hij toch echt achteruit gaan rijden want hij is toch van de RWD, en daarbij vind ik het zelf te leuk!!