Nu ken ik je wel een beetje, en dat heb je ook vaker gezegd, dus als dat je instelling is, prima. Maar als je de GTS echt je auto vind, en die 30K waar je het over hebt, vind je totaal geen punt. Dan koop je toch gewoon zo'n ding. Ik heb de poen er niet liggen. Maar stel ik heb een miljoentje over en ik WIL zo'n GTS. Dan koop ik hem echt wel ondanks die 30K die hij dan zogenaamd te duur zou zijn.
Nu heb ik geen miljoen over en ik wil ook geen GTS, maar dat heeft dan weer niets met de prijs te maken.
Jij vind het die prijs niet waard omdat je op een bepaalde manier naar die auto kijkt. Je kent zo'n beetje de BMW onderdelengids uit je hoofd en weet wat de feitelijke prijzen zijn. Maar als je daar verder niet mee bezig bent dan boeit het echt minder.
Voor wat betreft de Duitse prijzen, misschien eerlijker om te vergelijken maar je hebt er minder aan omdat je toch die NL belasting er bij op moet tellen. Oke met die 1M heb je een betere keuze mogelijkheid omdat je niet de verplichte troep van BMW nl hoeft af te nemen. Maar dat is ook weer omdat je er geen belang bij hebt. Een ander wil die troep juist weer wel.
Goed en wel beschouwd is elke auto die duurder is dan een ton zijn geld niet waard. Eigenlijk is geen enkele nieuwe auto zijn geld waard. Maar omdat men nieuw wilt rijden koopt met toch maar gewoon door.
Ik heb dat maar het nieuwste willen hebben jaren geleden gewoon los gelaten. Ik ben er helemaal klaar mee met die belachelijke afschrijvingen op auto's. Elke keer weer 20K tot 30K bijlappen voor iets wat net even wat gelikter is, net wat frisser. Het is ook jezelf voor de gek houden.
Maar dan heb ik het uiteraard over mezelf geen waardeoordeel over wat een ander met zijn poen wil doen.
Nou dat ben ik niet met je eens.
Al was ik een filmster met miljoenen op de bank dan zou ik nog steeds geld voor een product willen betalen wat het waard is. Je wilt toch nooit genaaid worden ook niet met honderden miljoenen op je bank. Het geld dat je dan bespaard kan je beter aan een goed doel geven dan is het beter besteed dan teveel betalen voor iets waar de waarde niet na is. Dat is nou ook precies het punt waar het fout gaat in nederland met de co2 tax op de auto s. De prijzen van leuke auto s staat niet meer in verhouding tot de gevoels waarde.