BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hielke

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Hielke » 08 mei 2011, 18:16

GTRene schreef:bert, ik denk dat die mensen geld zat hebben, das als voor ons een fiat panda kopen en er een chippie op zetten, die mensen die al nieuw kunnen kopen en dan nog 'zo'n set erop kunnen zetten gaat het om de kicks, dus gelijk hebben ze, die dingen zijn er voor de fun, niet voor in een museum :wink:
Zo had ik het nog niet bekeken. In dat geval is het wel duidelijk, het is een Porsche verzamelaar die BMW even op z'n plaats zet :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2011, 18:25

Rene, ik dacht dat jij toch onderhand wel moest weten hoe het zit met verkoop van unieke auto's :mrgreen:

Serieus: Met een oplage van 125 stuks is zo'n ding nog zeldzamer als de E30 M3 Sport Evo en kijk wat daar nu voor neergeteld word, meer als de nieuwwaarde destijds. Ik denk dus dat zo'n ding in de basis geen gek beleggingsobject word. Daar zou ik dus zelf wel rekening mee houden als ik er 1 had.

Zelfbouw project met compressors dan pakte ik wel een gewone voor wat spielerij.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 18:32

lol, voor velen zal het ook zo zijn Bert :lol:

doch is er ook best een redelijke groep, die niet kijken naar verkoop waarde als ze hem net hebben,
maar aan dikke fun denken en of een Saudische oliebron in de tuin hebben en dus niet aan geld hoeven te denken, die lui zie je ook nog meer tuning er op gooien or crazy wheels enz enz, en ja, voor een originaliteits freak is het schelden in de kerk...
maar voor die mensen is het nog meer personaliseren ipv meelopen met wat de fabriek je voor houd, en sneller dan die originele GTS, lekker rebels :df:

heerlijk als je geld/keuze hebt :hosanna:

Andre

Bericht door Andre » 12 mei 2011, 21:41

Erik K.

Bericht door Erik K. » 12 mei 2011, 21:42

Waarom maken die gasten geen toeren :hammer:

Joy

Bericht door Joy » 12 mei 2011, 21:57

Option Auto schermt opeens met 'schakelen op het ideale punt in de vermogenscurve'... Ik weet niet of die jongens verder kijken dan hun neus lang is want ze vergeten voor het gemak even dat ze 1000 toeren inleveren op de kortere overbrenging van de vorige versnelling. Bij een turbo-motor die duidelijk inzakt na een bepaald toerental, okay. Maar bij een M3 ?

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 22:19

Joy schreef:Option Auto schermt opeens met 'schakelen op het ideale punt in de vermogenscurve'... Ik weet niet of die jongens verder kijken dan hun neus lang is want ze vergeten voor het gemak even dat ze 1000 toeren inleveren op de kortere overbrenging van de vorige versnelling. Bij een turbo-motor die duidelijk inzakt na een bepaald toerental, okay. Maar bij een M3 ?
Die laatste 1000 toeren zijn waarschijnlijk een 'option' bij Option Auto. :roll:

Ze moeten snel ophouden zulke onnozele filmpjes te posten.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 22:22

Andre schreef:Vergelijk.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gijhyT9Y ... ture=feedu[/youtube]
Mooi gemaakte filmpjes. Geen poespas van een editor op anabolen zoals bij Top Gear of Fifth Gear die zo graag wil laten zien dat ie de computersoftware beheerst.

Jammer dat de mannen in de auto's niet op het naadje kunnen rijden.

Over het verschil tussen de auto's? Enough said. De ene is het dubbele waard, voor de ander vragen ze het dubbele van wat ie waard is.

Paul

Bericht door Paul » 12 mei 2011, 22:41

Ik vindt het een afzichtig ding! bluh...

ik kocht een "ouwe" 997 GT3 RS, een groene en voor het resterende geld liet ik een touringcar vol met Poolse tippehoeren overkomen :beer:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 12 mei 2011, 22:43

Hoeveel van die touringcars heb jij de afgelopen week al verzameld, Paul?
Het zijn er nogal wat volgens mij..

Rupie

Bericht door Rupie » 12 mei 2011, 22:44

Je lult wel erg veel over Poolse tippelhoeren Paul. Zo duur zijn ze ook niet, dus gun er jezelf eens eentje.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 12 mei 2011, 22:44

Paul schreef:Ik vindt het een afzichtig ding! bluh...

ik kocht een "ouwe" 997 GT3 RS, een groene en voor het resterende geld liet ik een touringcar vol met Poolse tippehoeren overkomen :beer:
Kom je tekort thuis dan? :wink:

Paul

Bericht door Paul » 12 mei 2011, 22:46

steve smith schreef:
JoostSchouten schreef:om het geluid van buitenaf eens goed vastgelegd te hebben
Komt goed :wink:

[vimeo]http://www.vimeo.com/15060601[/vimeo]

Godver, ik moet ook aan de CSL!!!!!!!!! :shocking:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 08:30

Andre schreef:Vergelijk.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gijhyT9Y ... ture=feedu[/youtube]
Die gast in de M3 draagt 'n leuke Speedmaster .
Ze lullen teveel en moeten meer gassen. Ik denk dat als je er echt voor gaat zitten, de GT3 nog veel meer wegrijdt van de GTS. Ook schat ik de rijder in de GTS hoger in dus.Maar dat weet ik niet zeker.

wél denk ik dat in beginsel de toegankelijkheid van de GTS voor meer speelsheid zorgt, maar oefening baart kunst enzo.

De looks:
Heb pas 'n maand geleden de GTS irl gezien en hij valt me niet tegen. In m'n hart ben ik meer 'n BMW sedan/coupe look man, dan een 911 look man. Maar een GT3 staat er wel bij alsof ie af is.

Beider kleuren zijn disgusting. Geen discussie voor mij . Beide in wit/zwart/anthraciet/carbon of zilvergrijs.

Layout:
In de basis is 'n basis 911 net zo beroerd in de omgang als een 318i zonder sperdif. Maak je geen ilussies.
Tuurlijk worden die eersten steeds beter en bij GT3 heb je 'n auto die 2x zo goed is voor wat ie moet doen-hard(over 'n circuitje) gaan- dan z'n normale 997 broertje.

Zoiets ook bij de M3/GTS. Wel veel hightech/racing poespas uitgehaald, maar neen het wordt 'm niet tov de GT3 en dan nog dat prijskaartje inderdaad.

Maar 'ze' kunnen 't wel, de laatste maanden wint dit ding bijna alles wat er te winnen valt,. Maar dat zal ook zijn omdat ie door/uitgeevolueerd is en de nieuwe 991(?) GT3 volgend jaar wel zal meerijden(?)

Afbeelding

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 13 mei 2011, 10:49

Robin schreef: Maar 'ze' kunnen 't wel, de laatste maanden wint dit ding bijna alles wat er te winnen valt,. Maar dat zal ook zijn omdat ie door/uitgeevolueerd is en de nieuwe 991(?) GT3 volgend jaar wel zal meerijden(?)

Afbeelding
Volgens mij is dat omdat die M3 niets meer met de straatauto te maken heeft behalve de looks. De Porsche daarentegen heeft volgens mij meer overeenkomsten met de straatauto (?).

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2011, 11:39

Grote verschilen zijn dit.

De porsche is absoluut sneller. Als je van zuivere lijnen rijden houd is de porsche onverslaanbaar. Maar de GTS of elke andere bmw is mooier op balans te rijden van onder naar overstuur. Een porsche rijdt eerder op onderstuur in het lijnenspel. Laat je dan bij ingaan van de bocht gas los is het net een fwd. De neus duikt abrubt naar binnen. Met gas geven kan je er dan een drift van maken in geval van rwd. Een porsche rijden met zeer kleine drifthoek is bijna onmogelijk en dat doet ie ook zeker niet zo goed als een bmw met de motor voorin en aandrijving achter. Als ik rondje ga rijden dan gaat eerst volledig de tank vol. Dat scheelt heel veel. Anders treed er nog meer onderstuur op. Met de tank vol is de balans veel mooier.

De build quality van de GT3 is ongelooflijk. Je rijdt naar het circuit toe je gaat lekker wat ronden rijden en als je er weer vanaf komt dan voelt de auto exact zoals je er s ochtens heen reed. Vroeger met M3 als ik dan eens trackday deed. Remmen trilling, de versnellings pook voelde alsof er ineens meer speling op zat. De dempers voelden weker als je van de baan afkwam etc. De porsche GT3 voelt niks echt ongelooflijk.

Keuze tussen deze 2 is moeilijk te maken. Ik ben in mijn hart meer bmw liefhebber dan porsche. Maar de prijs van de GTS zoals hielke ook mooi omschrijft gaat nergens over voor het gebodene. Dan is het geld wat gespendeerd is aan de GT3 inderdaad het dubbele waard als je tuning producten rekend die op een GTS zitten.

In duitsland kost een nieuwe M3 68.000 euro en een nieuwe GT3 kost 121.000 euro. De GTS is 136.800 euro. Alles wat ze goed hebben gedaan in de marketing met de 1M hebben ze fout gedaan met de GTS. Ik weet zeker dat er boven bij bmw hoofd kantoor noch lang door gediscusseerd is over de GTS.

Was de GTS 30.000 euro goedkoper geweest dan een GT3. Dan was het een auto geweest die zijn prijs waard was geweest dan was de nurburgring tijd ook acceptabel geweest.

Bmw ///M heeft in alle jaren altijd de underdog gespeeld tov de sportieve automerken. Daar waren ze sterk in. Auto s bouwen voor de liefhebber die geen sportauto geld kost maar op het circuit de meeste heel moeilijk maakt in normale carroserie vorm. Daarom zag je ook heel veel bmw trackday auto s. etc. Een auto op de markt zetten voor sportauto geld is mijn ogen niet hoe ik bmw ken. Ik denk dat bmw met de 1M weer het goeie pad heeft gevonden. Leuke (trackday) auto aanbieden voor geld dat acceptabel is (duitse prijs natuurlijk) Mensen die verder willen gaan kunnen zelf heel goed hun auto aanpassen voor trackdays. Zo was het altijd en zo hoort bmw te zijn.

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 13:35

Was de GTS 30.000 euro goedkoper geweest dan een GT3. Dan was het een auto geweest die zijn prijs waard was geweest dan was de nurburgring tijd ook acceptabel geweest.
Kweenie, dan had ie in NL nog steeds 160000/170000 gekost. (afhankelijk van de C02 toeslag berekening). Nog steeds veel geld. En dat terwijl de CSL in 2003/2004 al compleet van god los was qua prijs. Vergeet niet we praten allemaal naar gelang wat we te besteden hebben. Als je een GTS kan aftikken, en je voelt geen pijn in je beurs. Dan boeit het allemaal wat minder. je moet die Duitse prijzen ook los laten. Leuk als je BPM vrij wilt kopen maar dan mag je er alleen maar een circuit mee op.

Blijft allemaal lastig om te bepalen of iets zijn geld waard is. Heeft allemaal met verwachtingen te maken denk ik.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 13:49

Wat kost(te) de GTS nu in NL dan? Ik dacht toch 170k?

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 13:55

http://www.driving-fun.com/1505/home/ne ... prijs.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2011, 13:56

richting de 200k robin.

Rico ik kijk altijd naar duitse prijzen. Waarom dan kan je dus goed kijken wat de werkelijke waarde verschillen zijn. Op de nederlandse prijs door co2 tax en bpm is dat niet meer te beoordelen.

rico zegt.

Vergeet niet we praten allemaal naar gelang wat we te besteden hebben. Als je een GTS kan aftikken, en je voelt geen pijn in je beurs.

Nou dat ben ik niet met je eens.

Al was ik een filmster met miljoenen op de bank dan zou ik nog steeds geld voor een product willen betalen wat het waard is. Je wilt toch nooit genaaid worden ook niet met honderden miljoenen op je bank. Het geld dat je dan bespaard kan je beter aan een goed doel geven dan is het beter besteed dan teveel betalen voor iets waar de waarde niet na is. Dat is nou ook precies het punt waar het fout gaat in nederland met de co2 tax op de auto s. De prijzen van leuke auto s staat niet meer in verhouding tot de gevoels waarde.
Laatst gewijzigd door Andre op 13 mei 2011, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2011, 13:58

196k dus eigenlijk, maar in feite +24k= 220k?

Afbeeldingnogantoezeg!

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mei 2011, 14:09

die motor van die GTs is gewoon uber-geil, zo die reageert en de pk's, wat zou dat lekker gaan in een aangepaste 1M coupe (comfort dingen eruit en meer lichtgewicht delen)
power to the DF people :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 14:32

Nu ken ik je wel een beetje, en dat heb je ook vaker gezegd, dus als dat je instelling is, prima. Maar als je de GTS echt je auto vind, en die 30K waar je het over hebt, vind je totaal geen punt. Dan koop je toch gewoon zo'n ding. Ik heb de poen er niet liggen. Maar stel ik heb een miljoentje over en ik WIL zo'n GTS. Dan koop ik hem echt wel ondanks die 30K die hij dan zogenaamd te duur zou zijn.

Nu heb ik geen miljoen over en ik wil ook geen GTS, maar dat heeft dan weer niets met de prijs te maken.

Jij vind het die prijs niet waard omdat je op een bepaalde manier naar die auto kijkt. Je kent zo'n beetje de BMW onderdelengids uit je hoofd en weet wat de feitelijke prijzen zijn. Maar als je daar verder niet mee bezig bent dan boeit het echt minder.

Voor wat betreft de Duitse prijzen, misschien eerlijker om te vergelijken maar je hebt er minder aan omdat je toch die NL belasting er bij op moet tellen. Oke met die 1M heb je een betere keuze mogelijkheid omdat je niet de verplichte troep van BMW nl hoeft af te nemen. Maar dat is ook weer omdat je er geen belang bij hebt. Een ander wil die troep juist weer wel.

Goed en wel beschouwd is elke auto die duurder is dan een ton zijn geld niet waard. Eigenlijk is geen enkele nieuwe auto zijn geld waard. Maar omdat men nieuw wilt rijden koopt met toch maar gewoon door.

Ik heb dat maar het nieuwste willen hebben jaren geleden gewoon los gelaten. Ik ben er helemaal klaar mee met die belachelijke afschrijvingen op auto's. Elke keer weer 20K tot 30K bijlappen voor iets wat net even wat gelikter is, net wat frisser. Het is ook jezelf voor de gek houden. Maar dan heb ik het uiteraard over mezelf geen waardeoordeel over wat een ander met zijn poen wil doen.
Nou dat ben ik niet met je eens.

Al was ik een filmster met miljoenen op de bank dan zou ik nog steeds geld voor een product willen betalen wat het waard is. Je wilt toch nooit genaaid worden ook niet met honderden miljoenen op je bank. Het geld dat je dan bespaard kan je beter aan een goed doel geven dan is het beter besteed dan teveel betalen voor iets waar de waarde niet na is. Dat is nou ook precies het punt waar het fout gaat in nederland met de co2 tax op de auto s. De prijzen van leuke auto s staat niet meer in verhouding tot de gevoels waarde.

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2011, 14:59

2e hands kopen ben ik inderdaad met je eens. De afschrijvingen zijn absurd hier. Maar waarom komt dat.

Precies men schrijft eerst de bpm en co2 tax en dat gaat hard, omdat dat de waarde fictief omhoog brengt van de auto die er dus niet is.

Dus 2e hands rij eigenlijk bpm vrij zo moet je dat beoordelen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 mei 2011, 15:02

RVV schreef:Kweenie, dan had ie in NL nog steeds 160000/170000 gekost. (afhankelijk van de C02 toeslag berekening). Nog steeds veel geld. En dat terwijl de CSL in 2003/2004 al compleet van god los was qua prijs. Vergeet niet we praten allemaal naar gelang wat we te besteden hebben. Als je een GTS kan aftikken, en je voelt geen pijn in je beurs. Dan boeit het allemaal wat minder. je moet die Duitse prijzen ook los laten. Leuk als je BPM vrij wilt kopen maar dan mag je er alleen maar een circuit mee op.

Blijft allemaal lastig om te bepalen of iets zijn geld waard is. Heeft allemaal met verwachtingen te maken denk ik.
-1.
Zo werkt dat natuurlijk helemaal niet. Prijs/kwaliteit telt wel. Hoe denk je dat Porsche aan zijn prijzen komt? Onze Westerse wereld draait op dit gegeven. Ok, er zijn mensen die hier buiten vallen. Bijvoorbeeld Donald Trump, die kan kopen wat hij wil. Wijst iets aan met zijn vingertje, en laat zijn hulpje zeggen dat de baas dat dat binnen twee dagen thuis mot hebben. Of het nu een auto is, een paleis met gouden kranen, 34 hoeren uit Azie, de oliebronnen van Libie, etc.. HIj wijst het aan, en wil het hebben. 'I want that one' a la Little Britain, zeg maar.

Maar de GTS is te goedkoop voor de hierobven genoemde clientele. Die GTS is inderdaad veeeeeeeel te duur voor wat je krijgt. Blunder van BMW van de eerste orde, denk ik dan. Heeft niets te maken met persoonlijke voorkeur. Ben helemaal met Andre eens, een BMW is een beetje de 'poor men's racer', zo is het begonnen en dat is wat het moet zijn. Fantastische imago.
Die 200+K voor een GTS was alleen te veranttwoorden als die het hele concurrentieveld achter zicht zou laten, nou dat gebeurt dus helemaal niet.

Plaats reactie