BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 14:49

Andre schreef:Er hangt iets vrouwelijks aan.

.

Een stuk maandverband op wielen.:)

@Snipe. Ik kijk naar de nieuwe modellen.(Sophia Loren was eens mooi....) En ik verkies in mijn omstandigheid/ervaring een 335 boven 'n 330 en idem voor de 1er.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 14:50

Die BMW's laat ik zelf ook een beetje links liggen.

Nu was de laatste nieuwe BMW die ik kocht de 130i.. en dat is al weer 6 jaar geleden. Voor mij is het huidige aanbod ook niet zo heel boeiend. Ik ben momenteel wel erg in mijn sas met de Z4 Coupé, zeker niet de beste BMW, maar qua rijbeleving en sportieve feel durf ik wel te zeggen een van de lekkerste BMW'tjes die ikzelf heb gehad. Qua sturen, beleving en sportief gevoel overtreft ie in ieder geval de 130i en dat vond ik altijd de lekkerste BMW. Zeker geen marketinggesodemieter. Ding stond ook altijd in de schaduw van de 130i, als die daar al in stond. Echt onterecht. Je kunt er geen flikker mee, hoewel de kofferruimte in de praktijk meevalt, maar voor mij staat ie qua rijden stipt op 1 bij BMW.

Robin schreef:Tja Rico, het merendeel van de BMW's vind ik echt knap marketinggesodemieter. Mini's boeienm me niet. En Rollses zijn out of my league.

123d, 335i/d 535i/d(en dan valt dat nog tegen ook qua lompheid, kun je nagaan) 550i, 6 serie nu. 760Li vind ik wel wat hebben. En zo'n GTS als je erbij staat heeft wel wat. En de 1M dus. De rest is naadje voor de hoofdprijs in mijn ogen.... :bag: (en de types die ik opnoem zijn ook $$$$)

Ik wacht lekker op de F30 335i sedan. De rest geloof ik wel daar in München.

Kortom 1M, M3 GTS, afwachten wat de M5 wordt(zie 't duistere in)en wachten op de zwaardere F30 6 cylinders over 'n jaar....

Tom

Bericht door Tom » 12 mei 2011, 14:52

Andre schreef:Als auto voor de vrouw zou die wel mooi kunnen dienen. Ik mis gewoon de stoerheid in zo n auto. Er hangt iets vrouwelijks aan.
Dan kun je beter een 1500kg boot kopen :)

Andre

Bericht door Andre » 12 mei 2011, 15:08

1495 kg tom:) Standaard al minder gewicht dan een GTS:)

Minus 40kg er komen 2 recaro s in. 1455 kg. Hier en daar vindt ik nog wel wat. 18inch wielen met semi s. etc. Misschien nog een keer een knap schokdemper demper setje eronder. Nog een keer titan uitlaat eronder minus 25kg. dan gaat ie richtig de 1400kg met de nodige comfort aanboord.

Prima compromis om van huis naar circuit te rijden met het nodige comfort erbij. Usb voor de muziek, airco voor de warme dagen en bluetooth voor het bellen en een stel achterbanden om op te roken.

:)

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 15:14

Federals zeker :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2011, 15:28

weet je wat ik heb, als ik die latere video's zie waar de 1M door het beeld komt, denk ik, das een leuke M3 :mrgreen:
ik krijg er in elk geval een hoog M3 gehalte bij 8)
qua looks sowieso een echte M, ik zie hem als opvolger (qua looks) van de E30 M3.

ben ik daar de enige in of :bag:

Tristan

Bericht door Tristan » 12 mei 2011, 15:30

GTRene schreef:
ben ik daar de enige in of :bag:
Nee hoor, ben allang fan. En als ik ermee gereden heb, denk ik dat ik verkocht ben. Denk niet dat het tegen zal vallen qua sturen, acceleratie en wegligging.

KoenM

Bericht door KoenM » 12 mei 2011, 15:44

Andre schreef:1495 kg tom:) Standaard al minder gewicht dan een GTS:)

Minus 40kg er komen 2 recaro s in. 1455 kg. Hier en daar vindt ik nog wel wat. 18inch wielen met semi s. etc. Misschien nog een keer een knap schokdemper demper setje eronder. Nog een keer titan uitlaat eronder minus 25kg. dan gaat ie richtig de 1400kg met de nodige comfort aanboord.

Prima compromis om van huis naar circuit te rijden met het nodige comfort erbij. Usb voor de muziek, airco voor de warme dagen en bluetooth voor het bellen en een stel achterbanden om op te roken.

:)
Waarom neem je niet als basis een 135i coupe?
Lijkt me dat je voor veel minder geld op het zelfde niveau kunt komen :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2011, 15:45

Een reden die voor mij al genoeg zou zijn is dat dikke uiterlijk. En voordat je op het zelfde niveau zit als de 1M ben je ook weer flink wat €€€ kwijt. Dan liever een 1M.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 16:03

Die 135i was een miskoop :bag:

18inch wielen met semi s
Andre semi slicks er onder????? *kuch*
Andre schreef:Ik reed dus ook met Re50a en was verbazend goed op het circuit en zo zullen er vast nog wel meer banden zijn die redelijk goed op circuit zijn en die gewoon door de reguliere bandenhandel te koop zijn.
Daar hoef ik geen semi s voor wat door importeurs wordt dichtgetimmerd en dikke prijzen erop.
Andre schreef:Klinkt gek wat ik nu zeg. Maar als ik een race cup zou organiseren dan zou ik dat gewoon met straatbanden doen die bij elke banden boer op de hoek verkrijgbaar zijn. Wat kan het schelen als ze 3 sec langzamer over een ronde doen.
Andre schreef:Daarom zeg ik ga racen/trackdays doen op straatbanden. Ik wil gewoon de keus hebben dat ik me banden, semi slicks bij elke bandenboer op de hoek kan kopen.
Andre schreef:Ik pak met alle plezier een straatband die ik bij me bandenboer op de hoek van de straat koop.

Trackdays zijn dagen dat je gewoon een paar ronden met je straat auto maakt. Ik ga daarvoor echt geen semi kopen. Dikke onzin. Plus semi geven meer grip betekend ook dat ze harder slijten simpel dus hogere kosten en meer slijtage aan ophangingsdelen etc.

Is er eigenlijk uberhaubt wel een semi slick of slick verkrijgbaar via de reguliere bandenhandel?
Heerlijk zo'n forum.

:mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 mei 2011, 16:07

19 mei ga ik er eentje sturen! :df:
Daarna komt een verpletterende samenvatting van 143 pagina's droogfappen als vertrouwd nutteloos testverslag.. :forum:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 16:42

Andre's uitspraken over die semi's in het Federal draadje tellen niet Rico.

Want dat was vorige week :lol: Hij wil het niet toegeven maar intussen is ie een echte BMW man. Hij lult het zoals de anderen hier precies zo totdat het in zijn straatje past :D

God, wat mogen jullie blij zijn met mij als tester. Krijg je in elk geval nog een schijn van neutraliteit. :roll:

Andre

Bericht door Andre » 12 mei 2011, 17:02

Ik wou federal semi s proberen. :) RE050 volstaat ook om af te rossen. Setje minerva s ook prima.

Er zijn ook banden die zitten net tegen een semi slick aan maar zijn wel via de reguliere banden handel te krijgen. Bijv. Pilot super sport.

Rico tis leuk om alles op te sommen. Maar als ik semi zeg kan het dus ook een super sport zijn of bijv een Ra1 van toyo. etc.

Een semi slick band die NIET via reguliere bandenboer te koop is hoef ik dus niet onder me fun auto.
Laatst gewijzigd door Andre op 12 mei 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 17:04

LOL reageer ff serieus :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 mei 2011, 18:22

Tijd voor wat plaatjes, 1M met Performance goodies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mei 2011, 18:24

Spoiler ziet er niet uit, zwarte grille ook niet. Stoelen hadden voor het mooie oranje stiksels moeten hebben, maar zitten wel briljant (in ieder geval lichtjaren beter dan de normale stoelen). Zo'n stuur met verschillende bekleding en allerlei toestanden erop doet het ook niet echt voor me.

Blijft evengoed een lekkere auto.

[Hielke]
Maar niet zo goed als een RS3.
[/Hielke]

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 mei 2011, 18:27

Stuur ben ik ook niet weg van, doe mij maar sober met alcantara.
En ik mot helemaal geen gekleurde stiksels..... black on black

Nou Ferdi, als je nu nog niet "om" bent?

Afbeelding

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2011, 18:31

Zo wat een verschil!

Joy

Bericht door Joy » 12 mei 2011, 18:35

Petrolhead Tom schreef:Zo wat een verschil!
Ja, die ene is compleet anders kwa kleur.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 18:44

Komt misschien dat die 1M in het wit is, maar ik vind de blauwe fraaier, beter in harmonie. Is toch een performance pakket spoiler/voorkant die daarop zit?

Hoe dan ook, wit is niet de kleur voor een 1M. Je ziet dan beter dat de voorkant met al die ingangen gewoon als een rotzooitje oogt en dat de buitenspiegels als die van een sneu en angstig hondje overkomen.

Die stoelen hadden gewoon standaard in die auto moeten zitten, dat snapt een klein kind.

Snipe, let wel, ik zeg niet dat die RS3 beter is, de leidende Duitse bladen zeggen dat.

Is er al contact met Pon opgenomen? Dat moet de 25e natuurlijk wel een nette shootout worden. Het vergelijk met de Schnitzel van Ferdi is ook leuk, daar niet van.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 mei 2011, 18:45

Joy schreef:
Petrolhead Tom schreef:Zo wat een verschil!
Ja, die ene is compleet anders kwa kleur.
Ja precies. Ik vond het verschil in real life zeer klein.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mei 2011, 18:48

Hielke schreef:Snipe, let wel, ik zeg niet dat die RS3 beter is, de leidende Duitse bladen zeggen dat.

Is er al contact met Pon opgenomen? Dat moet de 25e natuurlijk wel een nette shootout worden. Het vergelijk met de Schnitzel van Ferdi is ook leuk, daar niet van.
Je moet niet alles geloven wat de bladen schrijven. En als je dat toch zou willen, geloof dan maar de test van Georg Kacher in CAR. Kacher, volgens jou momenteel de beste, zou zelf ook voor de 1 M gaan.

En over de 25e: dan zijn er nog geen RS3's in NL.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 18:52

GEORGE KACHEL ZOU OOK VOOR EEN 1M GAAN HIELKE DOVE KWARTEL!

:df:

markk

Bericht door markk » 12 mei 2011, 19:00

Zag er vandaag 1 in het wild in Zoetermeer. In het oranje, de held.
Mooie auto, heeft iets speciaals, maar doe mij toch maar een m3...

Mark.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 19:24

Robin schreef:GEORGE KACHEL ZOU OOK VOOR EEN 1M GAAN HIELKE DOVE KWARTEL!

:df:
Wat zeg je? Verstond je even niet.

:lol:

Kacher zegt dat HIJ als goed rijder voor de 1M zou gaan maar dat het gros van de kopers met een RS3 beter af is. Je zou kunnen zeggen dat ie met deze uitspraak nogal arrogant overkomt (tis een mof geloof ik, zou dus al veel verklaren), maar je zou evengoed kunnen zeggen dat zijn uitspraak van wijsheid en realiteitszin getuigt. Hoeveel kopers zijn er straks nou werkelijk die het 'dwarse' karakter van de 1M weten uit te buiten? 5%? Hooguit 10%.

Er is een tijd geweest dat ik met Rwd hokken (Alfa's en Sierra Cosworth's) ook altijd dwars moest. Die tijd is voorbij. Uit nieuwschierigheid wil ik een RWD nog wel eens een zwieper laten geven, maar het hoeft niet echt. Het kunstje is geen meerwaarde voor circuitgebruik en voor de openbare weg vind ik stuureigenschappen, sound, comfort en looks (op dat laatste laat de RS3 het voor mij al wat afweten) veel belangrijker. Als ik voor een hot hatch achtige van het formaat 1 serie verplicht moest kiezen dan ging ik ook voor het compromis, voor de beste all rounder. Bij een echte sportwagen zou ik veel minder voor het compromis gaan.

Plaats reactie