Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 07 mei 2011, 16:22

Brava schreef:
Robin schreef:44mm, titanium. M'n Pam 320 meet ook 44mm.... Vind 't gewoon 'n topklok.
Ik vind 44mm te groot. De Panerai was oorspronkelijk bedoeld om over een zwaar duikerspak heen gedragen te worden.

Maar ja, wederom mijn persoonlijke opinie.

klopt natuurlijk, maar die waren in WWII al 47(!)mm.

40 a 42 mm is bij mij ook de mooiste maat.
Net als dat IMHO een auto met 't formaat 3er het beste bij mij past en ik nu toch 'n F10 5er heb. :bag: :mrgreen:

Brava

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 16:47

Robin schreef:klopt natuurlijk, maar die waren in WWII al 47(!)mm.

40 a 42 mm is bij mij ook de mooiste maat.
Net als dat IMHO een auto met 't formaat 3er het beste bij mij past en ik nu toch 'n F10 5er heb. :bag: :mrgreen:
Dat laatste moest ik ook aan denken. Zoals ik niet hou van grote horloges, zo houd ik ook niet van groete auto's. Je verhaal over de parkeergarage komt bekend over. Ik ben het helemaal met je eens, als ik ooit groter (moet) ga(an) dan de 1-Serie, dan zou het nooit meer dan een 3-Serie worden. Ik moet er echt niet aan denken om met een auto van 4,80 à 5m in sommige parkeergarages te rijden.

Mijn ideale maat is 38 tot 40mm.

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 07 mei 2011, 17:06

romo schreef:44mm is voor mij ook te groot, althans mijn polsen........................42mm is voor mij de max...................en 40mm vind ik de mooiste maat............FWIW
+1
En mooie ervaring.
Panerai is ook niks voor mij. De historie vind ik mooi, horloges zelf ook (qua eenvoud) maar de lompheid trekt mij niet.
Die Zenith vind ik ook prachtig trouwens.
Welke Rolex heb je gezien/omgehad Robert?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mei 2011, 17:18

Ik heb ze niet omgehad, wel met mijn neus er boven op.......................

Vond de grootte erg meevallen, zag er toch wel gelikt uit..................

Sub
Yachtmaster
Daytona (helaas alleen die met de cijfers gedraaid)
Milgauss
Deepsea (wat een kanon zeg)
Explorer

Ben er vast nog 1 vergeten, maar dit waren wel de meest opvallende

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 mei 2011, 17:36

Even een vraagje voor de horlogegoeroe's, waar kan je momenteel het scherpst een stalen Daytona komen?

Brava

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 17:55

Kasteel schreef:Even een vraagje voor de horlogegoeroe's, waar kan je momenteel het scherpst een stalen Daytona komen?
Ben geen Rolex expert, Robin zal wel veel meer kunnen zeggen. Maar het schijnt dat de stalen Daytona markt een beetje is ingezakt. Volgens mij kun je gewoon bij je AD terecht @ list. Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je voor minder terecht kunt.

Overigens zijn er heel veel meer prachtchrono's te vinden dan alleen maar die Daytona.

Robin

Bericht door Robin » 07 mei 2011, 18:25

@Kasteel:
Tja, Daytona's blijven(kunstmatig) fors geprijsd. Met 2 prijsverhogingen het laatste jaar hobbelen de 'tweedehandsjes'mooi mee naar boven... De tot 2000 geproduceerde Zenith Daytona doet eerder 10k dan 9k lijkt 't wel.....

http://www.rolexforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; waar Dale Vito, Rico en Tom ook vaak zitten. Klik op die banners van de 'forumsponsors' boven en beneden en kijk of je daar 'n leuke Daytona vindt...maar 7,5 a 8 mille is imho nog steeds het begin voor 'n normale zwarte of witte stalen Daytona, daaronder vind je ze bijna niet.

Dus wel, 7k euro:
http://www.precisionwatches.nl/site/02C ... 77004065BC" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mei 2011, 21:28

Weer iets fraais.......... :shock: :love:

Afbeelding

http://www.chrono24.com/nl/glashuetteor ... tIndex=794" onclick="window.open(this.href);return false;

Brava

Bericht door Brava » 08 mei 2011, 02:34

Afbeelding

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mei 2011, 07:56

Smaken verschillen gelukkig maar dat onderste klokje vind ik dus helemaal niks.

dale vito

Bericht door dale vito » 08 mei 2011, 14:44

Kasteel schreef:Even een vraagje voor de horlogegoeroe's, waar kan je momenteel het scherpst een stalen Daytona komen?
jk watchstore
precisionwatches
kroonwatches

er van uitgaande dat je een nieuwe zoekt. Veel succes.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 mei 2011, 17:09

dale vito schreef:
jk watchstore
precisionwatches
kroonwatches

er van uitgaande dat je een nieuwe zoekt. Veel succes.
Thanks (ook voor de overige reacties :)), nu even rustig uitzoeken voor me eigen bday-cadeau :).

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2011, 14:22

Let wel: rode wijzers alleen bij de witgouden ;)

Brava

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 15:07

Downforce Hans schreef:Smaken verschillen gelukkig maar dat onderste klokje vind ik dus helemaal niks.
Foto's zijn genomen tijdens de lunch bij een fabrieksbezoek. De tourbillon is ook niet mijn keuze maar irl was het een zeer indrukwekkend horloge.

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2011, 20:46

Ik heb ervaring met Kroonwatches, zeer aan te bevelen adres!

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 09 mei 2011, 22:06

http://link.marktplaats.nl/446776581" onclick="window.open(this.href);return false;

Is deze man een 0 achter de 325,00 vergeten, of is er iets anders aan de hand?

Robin

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 22:11

-Menrik- schreef:http://link.marktplaats.nl/446776581

Is 'n fake. Lees't verhaal maar, wel flauw dat ie 't er niet bijzet!
Zelfs die movements zien er 'aardig'uit incl doosje en papieren. Geweldig...NOT.

:evil: :evil: :evil:

(Zelfs 3250 voor dit ding irl is te goedkoop, ze doen gebruikt zeker nog boven de 5k euro....)

dale vito

Bericht door dale vito » 10 mei 2011, 12:37

Inderdaad een nepper.. Ik heb een keer zo'n Portugieser (#5001) verkocht voor tegen de 8k als ik me niet vergis. Het goedkopere model is de #3714, deze vindt je nog wel eens voor €325 x 10 ;)

KoenM

Bericht door KoenM » 10 mei 2011, 12:59

Staat waarschijnlijk niet bij dat het een imitatie is, omdat dat verboden is te verkopen in Nederland?

romo

Bericht door romo » 10 mei 2011, 20:20

Robin schreef:
-Menrik- schreef:http://link.marktplaats.nl/446776581

Is 'n fake. Lees't verhaal maar, wel flauw dat ie 't er niet bijzet!
Zelfs die movements zien er 'aardig'uit incl doosje en papieren. Geweldig...NOT.

:evil: :evil: :evil:

(Zelfs 3250 voor dit ding irl is te goedkoop, ze doen gebruikt zeker nog boven de 5k euro....)

Ik moest het even goed bekijken, maar het datum venster zit veel te hoog ivm de echte.......................nep dus idd................

Robin

Bericht door Robin » 10 mei 2011, 21:14

inderdaad met een geoefend oog/ervaring etc zie je 't eigenlijk 'zo'...

Afbeelding

veel verfijnder , strakkere detaillering.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2011, 12:55

Interessant linkje, leuke foto's van duikhorloges , Blancpain FF, IWC Ocean 2000 ook:
http://www.network54.com/Forum/353391/t ... fschwimmer" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 16 mei 2011, 22:11

Ik post 'm ff hier als je het goed vind Dale.
dale vito schreef:Met drie compagnons heb ik een bedrijf waarmee wij ons eigen horloge bouwen. Sec is dat niet lastig: alle componenten zijn kant en klaar te koop, je laat een wijzerplaatje printen en klaar ben je. Wij hebben echter gekozen voor méér eigen inbreng wat het een stuk lastiger maakt. De kast is een eigen ontwerp, de uurwerken niet standaard en ook de wijzerplaten komen uit onze eigen koker. Een leuk en vooral leerzaam proces. Het wordt een redelijk klassiek model met wat eigenzinnige details, gericht op de liefhebber die graag iets aparts koopt en die de charme van een kleinschalig project als dit in kan zien.

Ik heb zelf al jarenlang een eenmanszaakje voor wat in-/verkoopwerk, al is dat meer hobbymatig. Een stuk makkelijker dan zelf wat maken! Dit vind ik eigenlijk het allermooiste dat er is... Het gaat hier met name om exclusieve en zeldzame horloges die per stuk worden ingekocht. Het gaat om substantiële bedragen die geïnvesteerd moeten worden waarbij ik altijd op mijn eigen kennis en gevoel af moet gaan om te kijken of het 'de gok' waard is - altijd spannend. Als ik een dag niets doe gebeurt er ook niets. Schitterend. Ik heb echter een paar weken terug aardig pech gehad en deze handel heeft daarbij een stevige klap opgelopen. Ik heb verder weinig inkomsten (ik ben 24j oud, studeer, werk 2 dagen in de week) en moet dus even goed denken over het hoe-nu-verder.

Het is altijd mijn droom geweest om zelf mijn geld te verdienen. Iemand anders 'rijk' maken met mijn kennis en kunde vind ik ook ietwat vreemd concept: waarom zou je het zelf dan niet doen? ;) .

Sneak preview

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoe zien jullie jezelf dit horloge vermarkten? Of moet ik dit als een mooie vingeroefening/leerproces zien van een paar gepassioneerde liefhebbers?

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mei 2011, 00:20

Leuk om te lezen. Zelf heb ik ook altijd een briljant idee gehad voor een horloge vond ik zelf. Het merk ? RoToR

Met de rotor op de bovenkant in plaats van de achterkant. Misschien moet ik er toch iets mee doen? De rotor is een belangrijk onderdeel van een automatisch horloge. Waarom dan verstoppen in de achterkant ? Op de wijzerplaat ermee !

Copyright 2011 Macboy Watch Company

Robin

Bericht door Robin » 17 mei 2011, 09:06

Leuk Dale, succes. M'n pa heeft ook 'terwijl ie niks te doen had' een huwelijk gesloten tussen de ene onbekende horlogekast en een Longines caliber(origineel uit de 60's ofzo), dat kwam allemaal goed, viel mee. Verder niks mee gedaan. Was in 'n paar dagen tussendoor klaar. :D

Ilija, hoe wil je technisch die rotor bovenop plaatsen dan? En de wijzers aan de achterkant?

Lol er moet dan 'n hoop verbouwd worden, maar ok. :wink:

Edit: Spreek net met pa: Het kan niet.(zegt ie) Punt. Wijzers dwars door de rotoras etc etc. Daardoor is 't dus ook nog niet eerder gedaan, Columbus. :D

Plaats reactie