Het grote (?) algemene slalom-topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Het grote (?) algemene slalom-topic

Bericht door G Kolkman » 02 mei 2011, 15:35

Ik was voor het eerst in 2 jaar gisteren weer eens op de slalom op het Midland-circuitje in Lelystad, alwaar er door http://www.wimedo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al sinds jaar en dag een keer of 6-8 per jaar de slalom georganiseerd. Ik vind het best leuk om te doen en het is nog verassend hard werken :D (hoewel je voornamelijk in 1 en 2 rijdt), en de diversiteit aan auto's vind ik altijd wel grappig. Daarbij is het lekker low-budget. Helaas werk ik doorgaans in het weekend dus zal het wel weer 2 jaar duren eer ik er weer bij ben.

Hoewel ik er verder niemand gesproken heb zag ik stiekem best een aantal DF-ers (saxo met bumperts heb ik hier voorbij zien komen, 205/106 rallyes, 'smiley' met z'n speedster en wellicht vergeet ik er nog paar) mee doen. Leek me tijd om een gaat-er-nog-iemand-&-na-klets-topic te maken 8) .

Gisteren was het erg lekker weer, 8 rondjes geklokt en toen moest ik maken dat ik weg kwam omdat ik nog een afspraak in Utrecht had. Voor mij persoonlijk was het erg leuk dat er nog een mx-5 1.8 met standaard onderstel meedeed (hoewel die ietsje meer stripped out was), waardoor je natuurlijk perfect kunt vergelijken. Excuus nummer 1: ik heb minder rondjes gereden, excuus nummer 2: ik heb een zware airco-installatie aan boord. Bottomline: de andere mx-5 was toen ik vertrok 3 tiende sneller :lol: (1.07:7 vs. een 1.08:00 voor mij). Grootste gemis zijn ofwel banden die voldoende tractie bieden ofwel een sperdiff. Schijnbaar zag het er 'wild maar leuk uit'. Zo ervaarde ik het ook dus dat scheelt :mrgreen: . Heb bij vol liften & sturen (flink) wat overstuur, en met een 240.000 km oud onderstel is het dan toch altijd een beetje ruw mikken waar je uitkomt :mrgreen: .

Damir Vukovic

Re: Het grote (?) algemene slalom-topic

Bericht door Damir Vukovic » 02 mei 2011, 21:33

Andere MX heeft er het rondje erop een 1:07.2 van gemaakt, nog bedankt voor de tip over de meters bij de pion achteraan. :mrgreen: Dat was overigens rondje nummer 8, je zag de auto wat vaker omdat mijn broertje de auto met mij deelde.
Er zat minstens een 1:05 in een standaard MX5 en waarschijnlijk een hoge 1:04. Dus we mogen ons beiden schamen. Zal wel niet gaan op 185/60 Firestone Fuelsavers, dus dat is het excuus wat ik voorlopig hanteer.

Mijne staat overigens op Bilsteins, maar zoals je gezien hebt brengt dat niks. Blijft rollen en deinen.
Jij reed iig niet als een laffe twat, dus was mooi om te zien.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 mei 2011, 21:54

1.05 was mijn beste die dag.
Wil dit wel vaker gaan doen; erg leuk.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 22:13

Vroeger vaak meegedaan met de alpine.
Ze hebben echt voor de gekste dingen een beker, altijd erg gezellig en erg leuk :thumbup: :thumbup:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 02 mei 2011, 23:15

Damir Vukovic schreef:Andere MX heeft er het rondje erop een 1:07.2 van gemaakt, nog bedankt voor de tip over de meters bij de pion achteraan. :mrgreen: Dat was overigens rondje nummer 8, je zag de auto wat vaker omdat mijn broertje de auto met mij deelde.
Er zat minstens een 1:05 in een standaard MX5 en waarschijnlijk een hoge 1:04. Dus we mogen ons beiden schamen. Zal wel niet gaan op 185/60 Firestone Fuelsavers, dus dat is het excuus wat ik voorlopig hanteer.

Mijne staat overigens op Bilsteins, maar zoals je gezien hebt brengt dat niks. Blijft rollen en deinen.
Jij reed iig niet als een laffe twat, dus was mooi om te zien.
Ah, ben jij dat :mrgreen: . Heb nog ergens in de schuur een set 15 inch velgen + banden liggen van afkomstig van de auto hier links ( <------) met iets bredere banden, dat ga ik een volgende keer maar 'ns proberen.

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 04 mei 2011, 16:04

G Kolkman schreef:Hoewel ik er verder niemand gesproken heb zag ik stiekem best een aantal DF-ers (saxo met bumperts heb ik hier voorbij zien komen, 205/106 rallyes, 'smiley' met z'n speedster en wellicht vergeet ik er nog paar) mee doen. Leek me tijd om een gaat-er-nog-iemand-&-na-klets-topic te maken 8) .
Klopt, die Saxo met bumperts was ik :)

Was voor mij de eerste keer Wimedo, maar was erg leuk. Ik heb me prima vermaakt met de Saxo, zeker voor herhaling vatbaar. Mijn tijd was 1.06.9.

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 05 mei 2011, 15:11

Ik was er ook, met de 106 S1 Rallye.

Mijn snelste was 1:10.36 niet echt snel dus...
Ik zat wel een tijdje in de 1:17`s te kloten, maar toen bleek dat het streepje stuk was dus 1:17 = 1:11.....

Volgende keer kan ik niet, maar de keer erna ben ik er wel weer bij!

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 07 mei 2011, 12:19

Ik was er ook met de 205 rallye,

helaas een klote dag geworden steeds problemen en als eindresultaat de motor afgeschreven doordat de drijfstanglager het genoeg vonden.

maar vanmiddag een nieuwe motor ophalen en we komen terug

MVG Dennis

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 07 mei 2011, 13:01

Joh was jij dat Dennis, hij ratelde idd flink bij afkomen baan. Zonde.

Op wat voor banden staat iedereen hier?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 mei 2011, 13:10

Toyo R1R
De uitslagen van mei: http://www.wimedo.nl/pag-uitsl010511.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar toch nog een hoge 1.04 eruit kunnen slepen 8)

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 07 mei 2011, 20:24

ja hij ratelde als een malle,

men keek al onder de wagen of de uitlaat eronder vandaan was.

ik heb hem nog niet uit elkaar gehaald maar zal wel flink stuk zijn

:shithappens:

Afbeelding
oude op de voorgrond en de nieuwe op de achtergrond op de tafel

Dus wordt aangewerkt,

Ps ik reed daar op toyo R888

MVG Dennis Orgers

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 08 mei 2011, 04:13

Ik rijd voor op 185 brede Michelin energy savers en achter op even brede Uniroyal rainexperts :mrgreen: .

Filmpje van de dag (meesten komen er niet in voor, ik anderhalve seconde)

http://www.youtube.com/user/BasJBuitend ... SwHcDdBPIU" onclick="window.open(this.href);return false;
[YouTube]http://www.youtube.com/user/BasJBuitend ... SwHcDdBPIU[/YouTube]

Scheisse voor de kaduuk gelopen motor.

Plaats reactie